Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:07:51 GMT

حدود 1400 واحد گلخانه در خاش فعال است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۴۰۷۲

حدود 1400 واحد گلخانه در خاش فعال است

زاهدان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک حدود هزار و 400 واحد گلخانه با مساحت 47 هکتار در این شهرستان در امر تولید محصولات کشاورزی فعالیت می کنند.

حمیدرضا کبدانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گوجه فرنگی، خیار و سایر محصولات کشاورزی سالانه در سه نوبت در گلخانه های شهرستان خاش به عمل می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در هر نوبت افزون بر 15 هزار تن محصول از گلخانه های خاش برداشت و روانه بازار مصرف می شود.
مدیر جهاد کشاورزی خاش ادامه داد: محصولات گلخانه ای این شهرستان عمدتا به زاهدان و استان های همجوار عرضه می شود.
وی بیان کرد: بخش زیادی از محصولات گلخانه ای خاش نیز به لحاظ برخورداری از کیفیت بالا به خارج از کشور صادر می شود.
کبدانی افزود: محصولات گلخانه ای صرفه اقتصادی بسیار بالایی دارند و به خوبی هزینه های ایجاد گلخانه را جبران می کنند.
وی اظهار داشت: ایجاد گلخانه در شرایط کم آبی خاش از لحاظ اقتصادی سود زیادی دارد.
مدیر جهاد کشاورزی خاش افزود: حدود یک سوم از گلخانه های این شهرستان در روستای نیلگون منطقه پشتکوه واقع شده و حدود هشتاد درصد از مردم این روستا به کار کشت و تولید محصولات گلخانه ای اشتغال دارند.
فرماندار شهرستان خاش نیز گفت: جای خوشحالیست که در این شهرستان از ظرفیت های مختلف به خوبی استفاده می شود و کشاورزان از فرصت های در اختیار به نفع حمایت از تولیدات داخلی و مقابله با تهدیدات اقتصادی دشمن عمل می کنند.
حمیدالدین یوسفی اظهار داشت: دولت در راستای حمایت از تولیدکنندگان تسهیلات ارزان، برنامه های حمایتی و تشویقی به متقاضیان امر اشتغال اختصاص داده است.
وی از سرمایه گذاران بومی خاش خواست که برای رشد و توسعه منطقه خود هزینه کنند و مسئولان دولتی نیز به سهم خود از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران حمایت می کند.
به گزارش ایرنا خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي توليد محصولات گلخانه اي خاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، منصور امیریان گفت: این همایش با هدف ارتقای شاخص سلامت، پیشگیری و کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت، در زنجیره مواد غذایی با منشا گیاهی و لزوم و اهمیت تولید و عرضه محصولات تولیدی شناسه دار با حضور تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مسئولین شهرستانی و استانی در سالن اجتماعات فرهنگیان شهرستان مرودشت شد.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و امنیت غذایی جامعه و اولویت موضوع در سازمان جهاد کشاورزی فارس، مقرر شد محصولاتی که شناسه محصول را دریافت کنند، اجازه صادرات به خارج از کشور و فروش در بازار داخلی را خواهند داشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: محصولات باغی شامل کیوی، انگور، سیب، پسته، انار، خرما و مرکبات و محصولات مزرعه‌ای و گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه، فلفل دلمه ای، بادمجان و کرفس برای صادرات به خارج از کشور و محصولات بازار داخلی شامل گوجه و خیار گلخانه‌ای و مزرعه ای، پیاز، سیب زمینی، پرتقال و سیب، ملزم به دریافت کد شناسه محصول هستند.

امیریان تصریح کرد: تولید کنندگان محصولات برای ثبت نام و دریافت کد شناسه محصول برای صادرات، قبل از کاشت و بازار داخلی یک ماه قبل از برداشت، به دفاتر نظام مهندسی کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • برداشت ۹۶۰ تن سبزیجات برگی از گلخانه‌های خراسان جنوبی
  • افزایش ا ۵ درصدی تولیدات گلخانه های خراسان جنوبی
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان