Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا با بیان اینکه موازنه قدرت به نفع فلسطینیان تغییر یافته است، گفت:صهیونیست‌ها نمی‌توانند امنیت ساکنان فلسطین اشغالی را تأمین کنند. ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ سیاسی نظامی | دفاعی | امنیتی نظرات

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم، سرلشکر یحیی رحیم‌صفوی مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا، در حاشیه مراسم هفتمین سالگرد شهادت شهید طهرانیمقدم، در جمع خبرنگاران با اشاره به درگیری‌های اخیر در سرزمین‌های اشغالی، گفت: سخن گفتن درباره پیروزی‌های اخیر فلسطینیان زودهنگام است و باید با تأمل و صبوری بیشتر درباره آن قضاوت کرد، اما آنچه مسلم است این است که موازنه قدرت به نفع فلسطینیان تغییر یافته و فلسطینیان در این زمینه برتری به دست آورده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار حاجی‌زاده: صهیونیست‌ها شکست را در مقابل مقاومت فلسطین پذیرفته‌اندامام خامنه‌ای: یهودی سازی فلسطین خواب آشفته‌ای است که اتفاق نمی‌افتدلاریجانی: رژیم صهیونیستی می‌خواهد فلسطینیان را از سرزمین مادری‌شان محو کند

وی افزود: رژیم صهیویستی وعده امنیت و رفاه به شهرک‌نشینان داده بود، اما آنها اکنون نمی‌توانند امنیت ساکنان فلسطین اشغالی را تأمین کنند، صدها موشک جهاد اسلامی یک تهدید بزرگ برای رژیم صهیونیستی است، استعفای لیبرمن هم که معتقد بود هیچ عربی نباید در سرزمین‌های اشغالی حضور داشته باشد، نشانه‌ای از شکست رژیم صهیونیستی است.

مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا در پایان خاطرنشان کرد: جبهه مقاومت اسلامی از لبنان، سوریه، عراق و یمن گرفته تا فلسطین اشغالی گسترش یافته است، اکنون فلسطین یک قدرت بازدارندگی داشته و توازن قدرت را به‌دست آورده است، امیدوارم تا 25 سال آینده رژیم صهیونیستی از منطقه محو شود.

انتهای پیام/

R1429/P1360/S1,11/CT11 واژه های کاربردی مرتبط اخبار نظامی اسرائیل اخبار "فلسطین" سرلشکر سید یحیی صفوی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار نظامی اسرائیل اخبار فلسطین اخبار نظامی اسرائیل اخبار فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعظیم در برابر قدرتی که ساعت‌ها آسمان سرزمین‌های اشغالی را تسخیر کرد

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از نیویورک، روایت نزدیک خبرنگارصداوسیما از شورای امنیت؛ تعظیم دربرابر قدرتی که ساعت‌ها آسمان سرزمین‌های اشغالی را تسخیر کرد.
شورای امنیت این بار خود را مجبور می‌دید با کشوری که ساعت‌ها علنی آسمان کل منطقه و سرزمین‌های اشغالی را در تسخیر خود قرار داده است و قدرت بازدارندگی جمعی پنج قدرت برتر موشکی دنیا را در برابر چشم همه دنیا به چالش کشیده بود، با احتیاط بیشتری روبرو شود و سخن بگوید و این بار در اقدامی بی سابقه ترجیح داد رژیم صهیونیستی را به پرهیز از پاسخ دادن و خویشتنداری در برابر قدرت دفاعی ایران توصیه کند.
با فاصله دو هفته شورای امنیت سازمان ملل متحد دو جلسه اضطراری برگزار کرد با دو موضوع یکسان، اما درباره دو قدرت متخاصم خاورمیانه، اولی با درخواست جمهوری اسلامی ایران و به خاطر حمله رژیم صهونیستی به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و دومی به خاطر حمله گسترده پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در پاسخ به حمله اش در دمشق.
به عنوان نماینده خبری صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، در هر دو جلسه شورای امنیت در جایگاه خبرنگاران و در داخل تالار شورای امنیت حضور داشتم و از نزدیک تفاوت سنگینی و جنس فضای عمومی را در دو جلسه لمس کردم.
در نشست اول شورای امنیت، هیچ بیانیه‌ای در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی ایران صادر نشد در حالی که همه اعضای جامعه جهانی به جز آمریکا، انگلیس و فرانسه اذعان داشتند که این اقدام خلاف همه مقررات و ضوابط و معادلات بین المللی است، حتی محکوم کردن دبیرکل سازمان ملل هم با لحنی محتاطانه بود.
در نشست دوم شورای امنیت نیز شورای امنیت هیچ بیانیه‌ای در مخالفت با حمله تنبیهی و تلافی جویانه ایران به سرزمین‌های اشغالی صادر نکرد، اما اکثریت اعضای شورای امنیت از خطر گسترش درگیری‌ها در منطقه و جهان بسیار نگران بودند، حتی امریکا هم این بار و بعد از مشاهده عینی قدرت دفاعی ایران، محتاطانه‌تر موضع گرفت و اگر چه مانند همیشه از تعهد پایدارش به امنیت اسراییل گفت، اما به صراحت و موکد تاکید و تکرار کرد که امریکا به دنبال درگیری و جنگ با ایران نیست و مخالف گسترش تنش‌ها و درگیری هاست.
نماینده ایران هم به صراحت گفت که جمهوری اسلامی ایران نیز به دنبال تشدید تنش‌ها نیست البته اگر رژیم صهیونیستی مرتکب اشتباه دیگری نشود. او تصریح کرد که از نظر ایران همه چیز تمام شده، چون اقدام تنبیهی لازم و مورد نظر انجام شده است.
در جلسه دوم شورای امنیت، تفاوت نگاه و تلقی تک تک اعضا و به ویژه دبیرکل سازمان ملل نسبت به ایران، با جلسه نخست بسیار مشهود بود.
از زبان بدن و نگاه‌های شان به نماینده ایران می‌شد فهمید که به این می‌اندیشند که بعد از این مجبور خواهند بود به طور واضح‌تر و جدی‌تر سهم و نقش ایران را در ترسیم علنی خطوط قرمز در خاورمیانه و نیز عرصه بین المللی به رسمیت بشناسند، سهم و نقش کشوری که یک تنه و بعد از چند دهه تحمل تحریم و فشار، قدرت جمعی دفاعی و تجهیزاتی ۵ قدرت موشکی جهان شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و رژیم صهیونیستی را که با تمام استعداد و آخرین فناوری‌هایشان به میدان آمده بودند، به چالش کشیده است و برای نخستین بار در تاریخ موجودیت این رژیم و در هشت دهه گذشته، آن هم به این وسعت و علنی ساعت‌ها آسمان سرزمین‌های اشغالی را در تسخیر خود نگهداشته و توانسته است حفاظ پدافندی پایگاه نظامی هوایی نواتیم اسراییل را به عنوان امنیتی‌ترین نقطه نظامی و امنیتی جهان (به اذعان کارشناسان نظامی و امنیتی آمریکایی) را در هم بشکند، آن هم با اعتماد به‌نفس کامل و در برابر دیدگان همه دنیا و در حالی که همه رسانه‌های خبری پرمخاطب دنیا لحظه به لحظه اش را زنده پوشش می‌دادند.
نماینده رژیم صهیونیستی در این نشست در سخنرانی اش که از همه طولانی‌تر بود، برای مظلوم نمایی به هرچیزی متوسل شد.
در میان فیلم‌های متعدد هجوم پرنده‌های ایرانی به آسمان سرزمین‌های اشغالی که در فضای مجازی دنیا دست به دست می‌شود، انگار کابوس این روز‌های او و بقیه صهیونیست‌ها فیلم کوتاهی است که سفیر صهیونیست‌ها آن را در تبلت خود به همه نشان داد.
فیلم عبور هماهنگ پهپاد‌ها و موشک‌های ایران از فراز گنبد مسجدالاقصی که به نماد ورود به دوره‌ای جدید در ۲۵ سال نهایی عمر رژیم شان مبدل شده، برای فلسطینیان تحت ستم نوید بخش آزادی و برای صهیونیست‌ها تلنگر تحقق قریب الوقوع وعده الهی است.
این بار آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل که بعد از حمله رژیم صهیونیستی به سفارتمان در دمشق پیامی دوپهلو داده بود و محکومیت تجاوزگری اسراییل در بیانیه اش صریح نبود، در ابتدای سخنرانی اش، بلافاصله حمله اسراییل به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق را یادآوری و آن را به صراحت محکوم کرد؛ اگرچه باز هماهنگ با آمریکا، انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی حمله دفاعی قانونی ایران را در پاسخ به حمله تهاجمی غیر قانونی رژیم صهیونیستی محکوم کرد. در حالی که اقدام ایران براساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل کاملا قانونی و رفتاری دفاعی محسوب می‌شود و نباید محکوم می‌کرد.
با این حال تاکید دبیرکل سازمان ملل و همه ۱۵ عضو دائم و غیردائم شورای امنیت در این نشست دوم، توصیه به خویشتنداری بود و در این توصیه طبعا مخاطب شان رژیم صهیونیستی بود و اینکه باید از پاسخ دادن به ایران صرف نظر کند، تاکیدی که لبه تیزش رژیم صهیونیستی را آزار می‌داد. زیرا تا همین جای کار همه آنچه در مدت ۷۶ سال به عنوان قدرت مطلق بازدارندگی رشته بودند، پنبه شده است.
ایران که کارش را کرده و به اعضای شورای امنیت هم اعلام کرد از نظر ما کار تمام است؛ اگر چه به شورای امنیت هشدار داد اگر رژیم اسراییل خویشتنداری نکند و دست از پا خطا کند، با حمله بسیار جدی‌تر و شدیدتر ایران روبرو خواهد شد و این بار نه فقط قدرت بازدارندگی اش، بلکه توان ادامه موجودیتش به چالش کشیده خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اصابت موشک‌های حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی/ زخمی شدن ۶ صهیونیست
  • اصابت موشک‌های حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی
  • اصابت موشک‌های حزب‌الله به شمال فلسطین اشغالی/ ۱۱ صهیونیست زخمی شدند
  • تعظیم در برابر قدرتی که ساعت‌ها آسمان سرزمین‌های اشغالی را تسخیر کرد
  • مقاومت لبنان پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید
  • حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه اشغالگران/ زخمی شدن ۳ صهیونیست در حمله پهپادی مقاومت
  • زخمی شدن ۳ صهیونیست در حمله حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی
  • زخمی شدن 3 اسرائیلی در حمله یک پهپاد لبنانی
  • حمله جدید حزب الله لبنان به مرگیلوت در شمال فلسطین اشغالی
  • ارتش اسرائیل رزمایش برگزار می‌کند