Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-26@04:32:29 GMT

تصویب نهایی CFT چه تاثیری بر بازار مسکن دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۴۱۲۴

تصویب نهایی CFT چه تاثیری بر بازار مسکن دارد؟

به گزارش جهان نيوز، ابوالفضل موسوی نایب رییس کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: اگر بخواهیم با بانک‌های دنیا ارتباط برقرار کنیم، باید برخی معیارها و استانداردهای بین‌المللی را رعایت کنیم که یکی از آنها موضوعات مرتبط با FATF است.  
  موسوی با بیان اینکه صادرات و واردات متکی به برقرار بودن سیستم بانکی با بانک‌های خارجی است، گفت: تامین مواد و مصالح ساختمانی وابسته به برقراری این سیستم بانکی است و اگر این سیستم را نداشته باشیم، تاثیر منفی روی بازار می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی در ادامه افزود: ایران در لیست خاکستری FATF است و اگر لوایح مربوط به FATF به طور کامل تصویب شود و برای همیشه از لیست سیاه و خاکستری بیرون بیاییم، مراودات بانکی با بانک‌های خارجی و بین المللی برقرار می‌شود، صادرات و واردات مواد و مصالح ساختمانی رونق می‌گیرد و به این ترتیب چرخه تولید می‌چرخد و در نهایت منجر به تثبیت نسبی بازار مسکن می‌شود.  

موسوی با بیان اینکه 60 درصد صنعت کاشی و سرامیک کشورمان متکی به صادرات است، عنوان کرد: از آنجا که مازاد تولید داریم، باید صادرات انجام دهیم و صادرات به این معناست که محصول ما به کشوری برود و از آنجا ارز وارد کشور شود که این انتقال پول به صورت نقدی امکان پذیر نیست و باید حتما در سیستم بانکی انجام شود.  

نماینده مردم یزد در مجلس اضافه کرد: اگر ما FATE را نداشته باشیم و به واسطه آن سیستم بانکی قطع شود، عملا صادرات مواد و مصالح ساختمانی تحت الشعاع قرار می‌گیرد و این موضوعی است که صنعتگران بر آن تاکید دارند.  

موسوی اظهار داشت: اگر مراودات بانکی برقرار باشد، خودبخود تولید برقرار است و اگر تولید برقرار باشد یعنی تولید تمام مصالح ساختمانی برقرار است.  

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس در پایان تاکید کرد: تصویب نهایی CFT بر کلیه آیتم‌های اقتصادی اعم از ارز، خودرو و مسکن تاثیر دارد و سیگنال‌های مثبتی را به بازار می‌دهد.

منبع: اقتصادآنلاین

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان مالکی صبح سه‌شنبه در نشست شورای تأمین مسکن استان بوشهر از آغاز ساخت ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور خبر داد و اظهار کرد: ایده دولت برای ساخت چهار میلیون خانه در طرح نهضت ملی مسکن کار بسیار بزرگ و امیدآفرینی است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تصویب ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور گفت: مراحل تصویب این شهرک‌ها در استان‌ها تمام شده و بخشی نیز در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی میزان کل ساخت مسکن در استان بوشهر را ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی اعلام و تصریح کرد: در این راستا بیش از ۲ هزار هکتار معادل ساخت بیش از ۵۰ هزار واحد مسکونی تأمین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه بیش از ۷۱ هزار متقاضی واجد ۳ شرط در استان بوشهر ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: ۱۷ هزار متقاضی هم دارای ۴ شرط برای دریافت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

مالکی با اشاره به تسریع در اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: در این راستا بیش از ۸۵ هزار هکتار زمین در استان‌های مختلف برای الحاق به شهرها شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۴۱ هزار هکتار اراضی استان‌ها به شهرها برای ساخت مسکن الحاق یافته است، گفت: ۱۵ هزار هکتار زمین نیز در حال طی فرآیند تصویب در شورای عالی مسکن برای الحاق به شهرها هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی از واگذاری زمین مسکونی به مردم در استان‌های مختلف خبر داد و تصریح کرد: در ۲.۵ سال گذشته ۵۰ درصد کل ۴۰ سال گذشته زمین مسکونی به مردم واگذار شده است.

کد خبر 6086432

دیگر خبرها

  • میان افزایش حقوق کارگران و قیمت کالاها، توازن برقرار شود
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بانک مسکن و بیمه مرکزی
  • تصویب طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، راهکاری برای معاملات شفاف در بازار مسکن
  • کنسرسیوم بانکی با هفت امضا مالک پرسپولیس شد
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • بیش از ۳۸ کشور هدف بازار صادراتی تولیدات خراسان شمالی هستند
  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود