Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:27:16 GMT

استان اردبیل آزمونه گردشگری سلامت کشور شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۴۱۳۳

استان اردبیل آزمونه گردشگری سلامت کشور شد

اردبیل - ایرنا- معاون گردشگری میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: با توافق بین استان های مرزی شمال کشور، اردبیل بعنوان آزمونه (پایلوت ) گردشگری سلامت کشور معرفی شده است.

به گزارش ایرنا، صغری جوادی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره شتر دو کوهانه در شهرستان بیله سوار افزود: این توافق بین استانهای گیلان، آذربایجان شرقی و اردبیل بعنوان مقصد سفر گردشگران سلامت جمهوری اذربایجان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه بیشترین مسافران آذری از طریق مرزبیله سوار وارد کشور می شوند، گفت: باید از این فرصت برای فعال کردن گردشگری سلامت استفاده شود و برنامه ریزی شده تا حوزه گردشگری سلامت از مرز بیله سوار فعال و در استان تسری یابد.
جوادی با اشاره به اینکه گردشگری شمال استان دارای ظرفیت های متعددی است، افزود: در سال های گذشته به مقوله جذب گردشگر در این منطقه کمتر توجه شده و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و همچنین توسعه زیرساخت های گردشگری کمتر مد نظر بوده است.
به گفته وی ، محور توسعه استان، بخش گردشگری از شمال به جنوب تعریف شده و از این پس نگاه به گردشگری براساس ظرفیت و قابلیت های منطقه ای خواهد بود.
معاون گردشگری میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: گردشگری کشاورزی یکی از مقوله هایی است که باید بیشتر مد نظر قرار گیرد و برنامه ریزی شده تا جشنواره هایی با محوریت کشاورزی در نقاط مختلف استان فعال و برگزار شود.
جوادی با اشاره به اینکه عشایر تولید محور بوده و نقش موثری در اقتصاد مقاومتی و تولید دارند، افزود: زندگی عشایری سرشار از زیبایی ها و شگفتی بوده و عشایر استان نیز روحیه گردشگرپذیری و مهمان‌نوازی فوق‌العاده‌ای داشته و سرمایه گذاری در زمینه گردشگری عشایری باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه اکوکمپ عشایری و برگزای استارت آپ گردشگری در استان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: باید این ظرفیت ها در شهرستانهای استان نیز فعال شود و راه اندازی استارتاپ در معرفی آن و افزایش درآمدهای گردشگری منطقه تاثیر گذار است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي گردشگري سلامت اردبيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان امامزاده شیخان که در مسیر ارتباطی ۱۳ روستای کوهستانی گردشگری دهنه محمدآباد کتول قرار دارد سالها با مشکل جمع آوری و حمل زباله مواجه بود و سرانجام با پیگیری رسانه ملی و کارگروه سلامت مشکل جمع آوری و حمل و دفع زباله در این منطقه برطرف شد.

همچنین به مناسبت هفته ملی زمین پاک و هفته سلامت با مشارکت دوستداران محیط زیست و دانش آموزان ؛ منطقه زیارتی امامزاده شیخان از زباله پاکسازی شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • دستگیری زن اردبیلی که شوهر سابقش را با چاقو کشت
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • زن قاتل در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • حل مشکل جمع آوری و حمل زباله از منطقه گردشگری امامزاده شیخان علی آباد کتول
  • قدردانی از ۸۷ فعال برتر حوزه سلامت خراسان جنوبی
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی