Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - همایش فرهنگی و بصیرت دینی ویژه خانواده کارکنان انتظامی و مرزبانی شهرستان های شرق استان گلستان باهدف ارتقای آگاهی نسبت به خانواده سالم و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در گنبدکاووس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دراین همایش که روز پنجشنبه و درقالب نشست های فصلی برگزار شد، رییس عقیدتی سیاسی انتظامی گلستان در سخنانی با اشاره به نقش همسران در مدیریت خانواده، گفت: توجه به نظم و انضباط درمحیط خانه و تربیت فرزندان صالح به داشتن خانواده سالم و پویا درجامعه کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام و المسلمین علی نوری، زن را پایه و اساس خانواده سالم درجامعه دانست و افزود: اگر بانوان براساس تعالیم اسلامی به وظایف خود به عنوان همسر و مادر به درستی عمل نمایند، خانواده و فرزندان از بسیاری از آسیب های اجتماعی مصون می ماند.
وی با اشاره به آسیب های حوزه فضای مجازی که خانواده ها و بویژه نسل جوان را تهدید می کند، اضافه کرد: دراین حوزه نیز مادران می توانند با نظارت بر فرزندان و آگاهی بخشی به آنان، از آسیب ها پیشگیری نمایند.
حجت الاسلام نوری به رشد طلاق درجامعه نیز اشاره کرد و گفت: برای کاهش این پدیده نامیمون اجتماعی و پیامدهای آن بر خانواده و فرزندان بایستی به فعالیت های فرهنگی و آموزشی مناسب بویژه از سوی دستگاه های متولی بیشتر توجه شود.
وی تصریح کرد: امروز دستگاه های فرهنگی کشور باید نسبت به آسیب های اجتماعی از جمله پیشگیری از طلاق توجه جدی داشته باشند ضمن اینکه ناجا نیز برنامه های فرهنگی مناسب برای کارکنان و خانواده آنان از جمله سفرهای زیارتی به صورت رایگان پیش بینی کرده است.
به گزارش ایرنا، درحاشیه این همایش که جمع زیادی از کارکنان انتظامی و مرزبانی شرق گلستان و همسران آنان حضور داشتند، نمایشگاه حجاب و عفاف و شهدا درقالب پوستر برپا شده بود.
نیمی از جمعیت یک میلیون و 900 هزار نفری گلستان درهفت شهرستان واقع درشرق این استان سکونت دارند.
/3039/1860

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زن و خانواده همايش فرهنگي گنبدكاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی

بازدید از مرکز آموزش فرهنگ شهروندی ناحیه غرب شهرکرد با حضور مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد انجام شد.

اکبر ایازی در این بازدید گفت: راه‌اندازی مراکز آموزشی شهروندی در نقاط مختلف شهر موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی افزود: راه‌اندازی این مرکز در ناحیه غرب شهرکرد لازم بود و از زمان احداث و راه‌اندازی آن آسیب‌های اجتماعی این منطقه با کاهش محسوسی روبرو شده است.

بیشتر بخوانید

آغاز به کار مرکز آموزش فرهنگ شهروندی در مهدیه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد ادامه داد: بخش عظیمی از مشکلات اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد؛ لذا راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی ناحیه غرب شهرکرد تا حدود زیادی بسیاری از مشکلات را با برگزاری فعالیت‌های متنوع برطرف کرده است.

ایازی اظهار کرد: تعداد ۶۰ موضوع مختلف در حوزه‌های ترافیک، پسماند، آسیب رساندن به اموال عمومی و... را که معضل اجتماعی و فرهنگی محسوب می‌شود، برای فعالیت‌های مرکز آموزش شهروندی جمع‌بندی کردیم که خوشبختانه تا به امروز نتیجه قابل‌قبولی داشته است.

وی با بیان اینکه در زمان بهره‌برداری از مرکز آموزش شهروندی شهرداری شهرکرد ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شد، اضافه کرد: امسال در سال ۱۴۰۳ نیز ۱۰ میلیارد ریال بودجه مجزا برای این مرکز در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد با بیان اینکه راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی توسط شهرداری شهرکرد یک ظرفیت بزرگ برای حضور و استفاده سایر ادارات فرهنگی است، افزود: تاکنون به همه ادارات از جمله اداره کل آموزش‌وپرورش، اداره کل بهزیستی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل زندان‌های استان و... اعلام شده است که می‌توانند با برگزاری برنامه‌های متنوع از ظرفیت این مجموعه استفاده کنند.

ایازی ادامه داد: اداره کل زندان‌های استان از ادارات فعالی است که به صورت مستمر با برگزاری فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به درستی از این ظرفیت عظیم استفاده می‌کند.

حمیدرضا حیدری مدیرکل زندان‌های چهارمحال‌وبختیاری نیز در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شهرکرد به منظور راه‌اندازی مرکز آموزش شهروندی گفت: با راه‌اندازی این مجموعه در شهر شهرکرد شاهد اقدامات و فعالیت‌های اثرگذار و نتیجه‌بخش هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش پیاده روی کارکنان سپاه قمربنی هاشم(ع) در شهرکرد
  • همایش کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در هفشجان
  • همایش دانش آموزی سفیران سلامت در گرمسار برگزار شد
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی
  • همایش پر شور و نشاط پیاده روی در گلستان
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • بیش از ۱۰ برنامه فرهنگی ورزشی در خلیل آباد اجرا می‌شود
  • پیشرفت جامعه اسلامی در گرو سلامت و نشاط خانواده‌ها