Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- مشاور ارشد اهل کره جنوبی در حوزه معماری سازمانی گفت: گرایش ایران به معماری سازمانی در پیشرفت تکنولوژیک کشور بسیار راهگشاست اما متاسفانه بودجه مناسبی برای این کار در نظر گرفته نشده است در حالی که باید در این مورد هزینه کند.

وون یانگ ژان که برای شرکت در همایش ملی پیشرفت‌های معماری سازمانی در دانشگاه صنعتی شیراز حضور یافته است، پنجشنبه 24 آبان در حاشیه روز دوم این همایش در گفت‌ و ‌گوی اختصاصی با ایرنا هدف از حضور خود را در این همایش معرفی مدل‌های معماری سازمانی کره جنوبی و تشریح آن‌ها اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه کره جنوبی هم‌ اکنون در رتبه نخست معماری سازمانی در جهان قرار دارد، عنوان کرد: از زمان آغاز به کار این دانش در کره، هر سال آزمون و خطاهای بسیاری را تجربه کردیم و بودجه بسیاری صرف این مساله شده است.
یانگ ژان ادامه داد: طبیعی است که در این مسیر شکست‌های بسیاری خوردیم و تجربیات بسیاری نیز کسب کردیم و تاکنون مبالغ بسیار صرف موضوع معماری سازمانی شده است.
این مشاور اهل کره جنوبی گفت: در نخستین دوره با وجود صرف اعتبارات فراوان به دلیل بی ‌تجربگی بسیاری از سیستم‌ های ما از بین رفت اما از آن تجربیات سازو‌کار درست را آموختیم.
وی افزود:ایران در حال حاضر در نقطه بهتری در مقایسه با کره قرار دارد‌ چراکه می‌ تواند از آزمون و خطاهای کره جنوبی بهره گیرد و اشتباهات ما را در این زمینه تکرار نکند و از این رو قادر خواهد بود با هزینه‌ای کمتر سیستم‌های خود را ارتقا دهد که هم از لحاظ زمانی و هم از لحاظ مادی سود بسیاری برای ایران به ارمغان می‌آورد.
یانگ ژون در پاسخ به این پرسش که راهکار تحقق دولت الکترونیک در ایران چیست، ابراز داشت: ایرانیان مردمان باهوشی هستند و با ورود به صنعت آی تی موفق شده‌اند در این زمینه صادرات و وارداتی نیز داشته باشند.
مشاور ارشد اهل کره جنوبی در حوزه معماری سازمانی بیان داشت: در این صنعت واردات تکنولوژی های آی تی می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت آن ایفا کند؛ افزون بر این بهره ‌گیری و گسترش تکنولوژی‌های هوش مصنوعی نیز بسیار موثر است.
وی با بیان اینکه ترویج تئوری‌های معماری سازمانی و نیز فعالیت در حوزه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا برای ایران بسیار مثمر ثمر است،‌ گفت: با وضعیت کنونی یکی از بهترین راه‌های پیشرفت ایران به کار گیری تکنولوژی‌های یادشده در سیستم‌های سراسر کشور است.
یانگ ژون اضافه کرد: اگر ایران خود را برای تحول در حوزه دیجیتال و آی تی آماده کند و زیرساخت‌های لازم را فراهم آورد، دیگر نیازی به ارتقای تک‌ تک اجزای سیستم خود در گستره ملی و دولتی و غیر دولتی ندارد؛ بلکه می تواند ساختار هوش مصنوعی را به همراه زیرساخت معماری سازمانی در تمام چارچوب‌هایش به کار گیرد البته در این زمینه باید پژوهش‌های بسیاری انجام دهد و بهترین روش را برگزیند.
مشاور ارشد اهل کره جنوبی در حوزه معماری سازمانی در پاسخ به این پرسش که روش‌های الگوگیری ایران از کره در این زمینه چیست، بیان کرد: ایران به معماری سازمانی نیاز دارد چراکه راهی بسیار راحت برای مدیریت و استانداردسازی داده‌های سیستم‌هاست؛ همچنین مدیریت فرایندهای آی تی را امکان پذیر می‌کند.
این متخصص حوزه معماری سازمانی اضافه کرد: ایران در بخش‌های دولتی و خصوصی به آی تی جدید و به ‌روز نیاز دارد و این بسیار نکته مهمی است زیرا استانداردسازی بر اساس تکنولوژی هوش مصنوعی و اینترنت اشیا می‌تواند این امر را میسر کند.
یانگ ژون ادامه داد: معماری سازمانی این گونه استانداردسازی‌ها را ترویج می‌دهد؛ بنابراین ایران در حال حاضر به وارد کردن تکنولوژی سیستم های مدیریت سازمانی برای پیشرفت آن نیاز دارد و دولت باید شرکت‌ها و تمام بخش‌های مختلف خصوصی و عمومی را به سیستم‌های معماری سازمانی مجهز کند، از مدارس و دانشگاه‌ها گرفته تا وزارت‌خانه‌ها و بخش‌های زیرساختی دولت و همه اینها به یک معماری سازمانی یکپارچه نیازمند است.
دومین همایش ملی معماری سازمانی به مدت دو روز در محور‌های تحول دیجیتالی، مهندسی سرویس هوش مجازی و داده‌کاوی، معماری دولت الکترونیکی رهیافت‌های نوین معماری سازمانی، دستاورد‌ها و نتایج معماری سازمانی، مهندسی سازمان و فرآیندهای کسب‌و‌کار معماری سازمانی و چارچوب‌ها و مدل‌های مرجع، طراحی پیاده‌سازی،‌ ارزیابی و نگهداشت معماری سازمانی برگزار می‌شود.
نخستین دوره این همایش در سال 1396 در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد و مقصد بعدی این همایش در سال 1398 دانشگاه صنعتی شریف خواهد بود.
معماری سازمانی یا Enterprise architecture رویکردی جامع و یکپارچه است که جنبه‌ها و عناصر مختلف سازمان را با نگاه مهندسی تفکیک و تحلیل می‌کند و شامل محموعه مستندات، مدل‌ها، استاندارد‌ها و اقدامات اجرایی برای تحول از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب با محوریت فناوری اطلاعات است که در قالب یک طرح مشخص اجرا شده و سپس به صورت مداوم توسعه می‌یابد و به روز رسانی می‌شود.
7375 /1876

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي فناوري اطلاعات معماري سازماني كره جنوبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید مسلم سیدالحسینی ظهر پنج شنبه در هفتمین اجلاس مجمع رؤسای کمیسیون‌های شهرسازی و معماری در بوشهر افزود: سند توانمندسازی برنامه ملی بازآفرینی در صورت تصویب در هیأت وزیران بزودی در کشور اجرایی می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود:: مبنا و محور این برنامه بر پایه مشارکت مردمی است، و بر مبنای این برنامه یک مدیریت یکپارچه در کشور ایجاد می‌شود که کار در رأس آن در کشور رئیس جمهور، در استان‌ها استانداران و در شهرستان‌ها فرمانداران با دبیری شهرداران انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این برنامه با مشارکت مردم و افزایش روحیه شورایی، شهرهای ایران در همه زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی بافت‌های تاریخی توسط خود مردم و با مشارکت واقعی مردمی رشد پیدا می‌کنند.

مدیر عامل شرکت باز آفرینی شهری ایران با بیان اینکه در این برنامه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر، دولت و مردم سه رکن اصلی اجرایی هستند، افزود: توسعه شهری به جای کارشناسی و تخصصی بر مبنای توافقی است که میان مردم و موردقبول و توافق نهایی مردم خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بافت تاریخی بوشهر به‌عنوان نماد معماری کشور شناخته می‌شود، اظهار کرد: این نماد معماری نشان می‌دهد که آنچه موجب توفیق شهر بوده همان مشارکت مردم بوده است و تجربه تاریخی نشان می‌دهد که هیچگاه طرح‌های توسعه شهری از بالا به پایین موفقیتی نداشته است.

کد خبر 6088642

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • تلفن ثابت سازمانی
  • آیا ایران نفت خود را مفت می‌فروشد؟
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا