Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دیپلمات‌های اتحادیه اروپا امروز-پنج‌شنبه- گفتند که به دنبال یک طرح ابتکاری برای مقابله با تحریم‌های آمریکا در جهت  ادامه تجارت با ایران هستند.

قدرت‌های اصلی اروپایی - آلمان، فرانسه و بریتانیا - بعد از اینکه اتریش میزبانی سازو کار مالی ایران و اروپا را نپذیرفت، برای پذیرفتن این میزبانی مجددا از لوکزامبورگ درخواست کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول اجرایی اتحادیه اروپا وعده داده است قانونگذاران اتحادیه اروپا یک راه حل برای این موضوع پیدا می‌کنند و همین طور در این راستا اقدامات فنی در حال انجام است.

وی اضافه کرد: ما اروپایی‌ها نمی‌توانیم قبول کنیم که یک قدرت خارجی، حتی نزدیک‌ترین دوست و متحد ما، تصمیم ما  در مورد تجارت مشروع با کشور دیگری را نپذیرد.

به ایران گفته شده است که  می‌تواند توافق سال ۲۰۱۵ را حفظ کند، اما در صورتی که این بلوک نتواند منافع اقتصادی قرارداد را در برابر فشار ایالات متحده حفظ کند، این قرارداد منتفی می‌شود.

ساز و کار ویژه مالی اروپا طرحی است که می‌تواند برای کمک به صادرات نفت و گاز ایران علیه تحریم‌های ایالات متحده آمریکا کارساز باشد.

شش دیپلمات اروپایی به رویترز گفتند که هدف سازو کار ویژه مالی اروپا این بود که این طرح به صورت قانونی در این ماه اجرا شود، هر چند این طرح به دلیل اینکه هنوز کشوری میزبانی آن را نپذیرفته است تا سال آینده عملی نخواهد.

مسئولان اروپایی برای نجات توافق هسته‌ای تلاش می‌کنند.

اتریش روزگذشته تقاضای میزبانی ساز و کار ویژه مالی را رد کرد.

دیپلمات‌های اروپا گفتند بلژیک و لوکزامبورگ دو گزینه دیگر هستند، اما هر دو تاکنون برای این میزبانی را نپذیرفته‌اند.

دیپلمات‌ها گفتند که عدم تمایل آنها به دلیل ترس از این است که دسترسی آنها به بازارهای جهانی ایالات متحده محدود و یا متوقف شود.

سخنگوی کمیسیون اروپا  در این رابطه گفت: اتریش درخواست ما را رد کرده است ولی چیزی تمام نشده است مجددا با لوگزامبورگ مذاکره خواهیم کرد.

لوگزامبورگ یک مقصد خوب برای این سازوکار است؛ چراکه تجربه مشابه برنامه ساز و کار ویژه مالی در جهت حل بحران مالی اروپا در سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ را از سر گذرانده است.

ناکامی اروپا در نجات توافق هسته‌ای می‌تواند باعث تقویت تندروها در ایران و باعث تحریک تروریست‌های در اطراف خاورمیانه شود، جایی که نیروهای مورد حمایت ایران درگیر جنگ‌ با رقیب اصلی این کشور یعنی عربستان سعودی هستند.

یک دیپلمات دیگر به رویترز گفت: هیچ کس در این مرحله برای میزبانی ساز و کار ویژه مالی داوطلب نشده است و در این رابطه ما مشکل بسیار بزرگی داریم چرا که نگرانی زیادی در مورد این میزبانی وجود دارد.

دولت ترامپ روز سه‌شنبه تأکید کرد که نگران ساز و کار ویژه مالی اروپا نیست چراکه مطمئن است در نهایت آنها با واشنگتن همکاری می‌کنند.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: من دوست دارم نگرش‌هایی را که در اروپا وجو دارد با کتابی که  سال‌های پیش در ایالات متحده به نام «شش مرحله غم و اندوه» چاپ شد مقایسه کنم. آن کتاب با انکار آغاز می‌شود، سپس با پذیرش به پایان می‌رسد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درویش: با اوسمار مذاکره کردیم/ هنوز لیستی برای فصل آینده نگرفتیم

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر و با هدایت «اوسمار لوس ویه‌را» توانسته عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد و از ۸ دیداری که انجام داده ۶ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته و یک شکست و یک تساوی در کارنامه این مربی با سرخ‌ها تا پایان هفته بیست و سوم دیده می‌شود.

با توجه به عملکرد خوب اوسمار، رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس مذاکرات ابتدایی را با مدیربرنامه‌های اوسمار برای تمدید قرارداد داشته است. در همین حال درویش اظهار داشت: برای ادامه همکاری با اوسمار صحبت‌هایی را داشته‌ایم و از او برنامه خواسته‌ایم. هنوز بحث تمدید قراردادها را آغاز نکرده‌ایم و اوسمار در این باره لیستی به ما نداده است.

کد خبر 6080218

دیگر خبرها

  • درویش: با اوسمار مذاکره کردیم/ هنوز لیستی برای فصل آینده نگرفتیم
  • هاشمی: از میزبانی هندبال ایران حمایت می‌کنیم
  • برخی اسم هر نوع مذاکره‌ای را دیپلماسی التماسی گذاشته‌اند
  • مقامات اتحادیه اروپا در حال مذاکره برای اعمال تحریم‌های اقتصادی جدید علیه ایران هستند
  • البرز میزبان مسابقات انتخابی تیم ملی پرورش اندام آسیایی شد
  • میزبانی ایران از رقابت‌های تنیس ساحلی
  • آخرین شانس بوکسورهای ایران برای المپیکی شدن
  • مذاکرات هسته‌ای باید دقیق روایت شود
  • شانس آخر بوکسورهای ایران برای المپیکی شدن
  • نخستین بار؛ میزبانی ایران از رقابت‌های تنیس ساحلی