Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه گفت: چهار خانمی که با سوءاستفاده از عنوان خیریه ، در شهر زاویه اقدام به اخذ کمک‌های مردمی می‌کردند، در عملیات پلیس دستگیر و روانه زندان شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ محمدرضا روشندل فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری دیار آفتاب؛ دراین‌باره گفت: در پی اعلام گزارش‌هایی از شهروندان به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰، در خصوص تردد مشکوک چهار خانم در شهر زاویه برای اخذ وجوهات نقدی تحت عنوان یک موسسه خیریه، بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اعزام تیم‌های نامحسوس پلیس، این افراد که اهل و ساکن یکی دیگر از استان‌های هم‌جوار بودند، شناسایی و در حین جمع‌آوری کمک‌های نقدی دریکی از محله‌های شهر دستگیر شدند.

روشندل اضافه کرد: در استعلام‌های انجام‌شده و در انجام تحقیقات تکمیلی مشخص شد که این افراد بدون هرگونه مجوز قانونی، اقدام به جمع‌آوری و اخذ وجوهات نقدی از شهروندان می‌کنند و مقادیری وجه نقد نیز از شهروندان دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: با تکمیل تحقیقات پلیس، پرونده متهمان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی ارسال و هریک با قرار وثیقه چهارصد میلیون ریالی روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه خاطرنشان کرد: مؤسسات خیریه باید حتماً دارای شماره ثبت باشند و باید شهروندان مراقب باشند از اهدای کمک‌های خود به مؤسسات و اشخاص بدون هویت مشخص و رسمی خودداری کنند و حتماً از آنان مدارک شناسایی هویت درخواست کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، سرهنگ موسی بهاری افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وام ازدواج، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم ویژه مبارزه با جرایم سایبری انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا با پایش صفحات مجازی و رصد اقدامات مجرمانه، موفق به شناسایی متهم شده و او را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی تصریح کرد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند، می‌توانند برای اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس فتای انتظامی بوکان مراجعه کنند.

سرهنگ بهاری بیان کرد: اگر متقاضیان قبل از هرگونه پرداختی یا ارائه مدارک شناسایی برای تحقیق و استعلام صحت پرداخت وام از طریق بانک مربوط اقدام کنند، به آسانی از وقوع این نوع کلاهبرداری ها پیشگیری می شود.

دیگر خبرها

  • زنی که شوهر سابق خود را به قتل رساند، دستگیر شد
  • سارقان احشام در سیروان دستگیر شدند
  • سارق منازل در کنگان دستگیر شد
  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد
  • قتل خانم ۸۲ ساله در آباده و سرقت طلاجات او
  • سرقت طلا و قتل شهروند آباده‌ای
  • کلاهبردار وام ازدواج در بوکان دستگیر شد
  • مامور قلابی در رشت دستگیر شد
  • دستگیری ۸ نفر از عوامل نزاع و درگیری در بومهن
  • کشف ۲۶۰ کیلوگرم تریاک در هرمزگان