Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@21:08:19 GMT

مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان کشور در آبادان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۴۲۳۰

مسابقات کشتی فرنگی بزرگسالان کشور در آبادان آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس هیئت کشتی منطقه آزاد اروند در این آئین با اشاره به برگزاری این مسابقات در روزهای ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه جاری گفت: روز گذشته تمامی ۱۱۶ کشتی گیر ۱۰ استان استان فارس، لرستان، اردبیل، تهران، خوزستان، قم، توابع تهران و مازندران، البرز و کردستان حاضر در این دوره از مسابقات وارد آبادان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میلاد قلاوند افزود: عصر دیروز کار پذیرش تیمهای فرنگی، کلینیک مربیان و کلینیک داوران در محل مجموعه ورزشی دهداری به انجام رسید.

وی اظهار کرد: از ساعت هشت صبح امروز نیز کار وزن کشی تمامی اوزان بدون ارفاق در محل سالن کوثر انجام شد و در ادامه از ساعت ۱۰ مسابقات تیمها آغاز شد.

قلاوند تصریح کرد: مسابقات رده بندی تیمی (سوم تا دهم) فردا صبح و پس از انجام وزن کشی مجدد در سالن کوثر برگزار می شود.

رئیس هیئت کشتی منطقه آزاد اروند یادآور شد: مسابقات فینال تیمی نیز از ساعت ۱۲:۱۵ دقیقه فردا جمعه (برابر با ۲۵ آبان ماه جاری) در محل سالن کوثر آبادان انجام می شود در ادامه نیز مسابقات رده بندی انفرادی (اول تا ششم) از ساعت ۱۳:۳۰ در همین سالن دنبال می شود.

به گفته قلاوند، نفرات برتر جواز حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی را به دست می آوردند.

کد خبر 4459155

منبع: مهر

کلیدواژه: ابادان منطقه آزاد اروند کشتی فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملی‌پوش فرنگی که شاید در مسابقات مجارستان کشتی بگیرد

از جمع چهار کشتی‌گیری که حضورشان را در المپیک قطعی کرده‌اند شاید فقط یک فرنگی‌کار برای بهبود رنک خود در آخرین تورنمنت رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی کشتی بگیرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در سال المپیک اتحادیه جهانی تنها دو مسابقه رنکینگ‌دار برگزار می‌کند که اولینِ آن تورنمنت زاگرب بود که هر دو تیم آزاد و فرنگی ایران در آن شرکت داشتند. دومین مسابقه رنک‌دار نیز 17 تا 20 خرداد ماه در بوداپست برگزار می‌شود که باز هم قرار است هر دو تیم ایران در آن حضور پیدا کرده و تکلیف ملی‌پوش برخی اوزان نیز در مجارستان مشخص شود.

اما علاوه بر اوزانی که حضور نفرات در آن حکم انتخابی تیم ملی دارد، سؤال اینجاست آیا از بین چهار کشتی‌گیری که حضور خود در تیم ملی را قطعی کردند، کسی به بوداپست خواهد رفت؟

امین کاویانی‌نژاد و علیرضا مُهمدی ملی‌پوشان جدید دو وزن 77 و 87 کیلوگرم ایران هستند که در این دو وزن رنک ندارند و حضورشان در بوداپست تغییری در وضعیت‌شان در جدول ایجاد نمی‌کند.

مُهمدی هرچند سال گذشته مدال نقره جهان را به دست آورد، اما در وزن غیرالمپیکی بود و او در وزن 87 کیلوگرم رنک ندارد. به همین خاطر با توجه به اینکه هر دو کشتی‌گیر در بیشکک هم روی تشک رفته و سهمیه المپیک گرفته‌اند، بعید به نظر می‌رسد نیازی به حضورشان در بوداپست باشد.

امین میرزازاده هم به‌عنوان قهرمان سال 2023 سنگین وزن جهان که در مسابقات آسیایی که آنهم امتیاز داشت، قهرمان شد، شرایط خوبی داشته و نیازی به حضور در آخرین مسابقه رنک‌دار ندارد، در این بین شاید فقط محمدهادی ساروی به این رقابت‌ها اعزام شود که این هم بستگی به شرایط بدنی او و اینکه آیا نیازی به حضور در تورنمنت دارد یا نه، خواهد داشت.

ساروی سال گذشته با قبول شکست مقابل روسیلوی کوبایی در نیمه نهایی، به نشان برنز وزن 97 کیلوگرم رسید و سهمیه المپیک گرفت. او مدال برنز المپیک قبلی را هم در کارنامه دارد.

البته هنوز کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در همین چهار وزن رسماً ملی‌پوش شدن کاویانی‌نژاد، مُهمدی، ساروی و میرزازاده را اعلام نکرده است، چرا که در ادامه کار رعایت چارچوب‌ها و انضباط اردویی نیز اهمیت زیادی خواهد داشت، اما طبق چرخه آنها به‌عنوان نفر اول اوزان خود حضورشان در المپیک را قطعی کرده‌اند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ملی‌پوش فرنگی که شاید در مسابقات مجارستان کشتی بگیرد
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی در اردبیل
  • کشتی فرنگی جام تختی| فینالیست های پنج وزن نخست مشخص شدند
  • آغاز مسابقات کشتی جام صفوی با حضور کشتی‌گیران ۳ کشور
  • آغاز مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی دراهواز
  • آغاز رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • مسابقات بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان در اردبیل آغاز شد
  • آغاز مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز
  • آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد