Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در دیدار با آیت الله اعرافي از پرداخت ۶۸۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش صدای ایران دکتر مرتضی اکبری، بيان داشت: از ابتداي سال تا کنون نزديك به ۶۸۰ هزار فقره تسهيلات قرض الحسنه به ارزش ۷هزار و ۳۰۰ ميليارد تومان توسط شعب بانك قرض الحسنه مهرايران به متقاضيان نيازمند اعطا شده است و در نظر داريم تا پايان سال بيش از يك ميليون نفر كه برابر با حدود ۲/۱ درصد از كل جمعيت كشور ميشود از خدمات بانك به منظور رفع مايحتاج ضروري بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تمامی منابع این بانک از محل سپرده های مردمي است و ۹۰ درصد اين منابع به پرداخت تسهيلات قرض الحسنه با کارمزد حداکثر ۴ درصد به نيازمندان واقعي جامعه در حوزه هاي اشتغالزايي و کارآفريني، بهداشت و درمان، بهبود و ارتقاء معيشت و ... پرداخت شده و ۱۰ درصد مابقي هم به عنوان ذخيره قانوني نزد بانك مركزي سپرده گذاري شده است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: بانک های قرض الحسنه در شرایط کنوني که تحت تاثير وضعيت اقتصادي كشور هستند؛ با اين حال عملكرد اين بانك تا كنون با رشد چشم گيري همراه بوده است.
وی با اشاره به نقش شفافیت مالی و عملکرد موثر آن در اقتصاد کشور بیان داشت: تمامي فعاليت هاي مالي بانک قرض الحسنه مهر ايران در حوزه هاي مختلف بانکي مانند: منابع جذب شده، مصارف، مطالبات، سپرده گذاري و حتي ترازنامه بانك، به منظور شفاف سازي عملكرد آن بر روي پورتال رسمي بانك بارگذاري شده است.
دکتر اکبری به نقش بانک ها در اقتصاد کشور اشاره كرد و گفت: با ثبات وضعیت اقتصادی، اوضاع بانك ها نیز به روال عادي برخواهد گشت.
وی در ادامه به نقش حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ قرض الحسنه اشاره کرد و اذعان داشت: حوزه بسيار اثرگذار است و با همراهي مبلغين و علماي حوزه مي توان گام هاي اثربخشي در ترويج اين سنت حسنه برداشت.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: بانک قرض الحسنه مهر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران

پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران طبق توافق با بانک تجارت صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو این تفاهم‌نامه همکاری طی مراسمی در محل ساختمان مرکزی بانک تجارت بین احد علیخانی مدیرعامل موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران و هادی اخلاقی فیض آثار مدیر عامل بانک تجارت به امضا رسید.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی مس، هدف از امضای این موافقتنامه همکاری، ایجاد آرامش در دل‌های بازنشستگان و انضباط مالی در صندوق و شرکت‌های تابعه است که از مهمترین اولویت‌های مدیریت صندوق بازنشستگی می‌باشند و برای تحقق آن‌ها برنامه‌های جدی در پیش داریم. 

وی افزود: ما در راستای ایجاد آرامش در دل‌های بازنشستگان از محل اعتبارات بانک تجارت و بر اساس این تفاهم نامه خدمات تسهیلاتی ازدواج ویژه فرزندان بازنشستگان صندوق بازنشستگی مس در اختیار اعضا قرار خواهیم داد.

او با اشاره به اینکه ایجاد انضباط مالی در شرکت‌های تابعه یکی از اهداف مهم در این دوره مدیریتی می‌باشد و امیدواریم شرکت‌های تابعه از فرصت عملیاتی کردن این تفاهم نامه جهت اجرایی نمودن طرح‌های توسعه در دست اقدام استفاده کنند.

در ادامه مدیرعامل بانک تجارت گفت: آنچه که ما تحت عنوان تسهیلات و سایر اشکال تامین مالی از قبیل کارنووام، کالانو برای بازنشستگان و شرکت‌های زیر مجموعه قائل به انجام آن هستیم ماحصل تفاهم نامه مشترک با صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران است.
هادی اخلاقی فیض آثار، در پاسخ به چیستی ضمانت اجرایی این تفاهم‌نامه گفت: سابقه همکاری بانک تجارت و شرکت ملی صنایع مس عقبه درخشانی است که خود ضمانت اجرایی این تفاهم‌نامه است.

دیگر خبرها

  • جزئیات دقیق ثبت‌نام و پرداخت وام بانوان بانک مهر ایران | وام ۱۰۰ میلیون تومانی «اندوخته بانوان» را چگونه بگیریم؟ + جدول
  • وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیونی دولت با کارمزد ۴ درصد | وام قرض الحسنه فوری با اقساط ۲ میلیون تومانی
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • پرداخت ۹۶ فقره تسهیلات برای درمان زوج‌های نابارور
  • موانع پرداخت نشدن تسهیلات به واحدهای تولیدی شناسایی شود
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • ۹۸ درصد از اعتبارات مشاغل خانگی خمین جذب شد
  • پرداخت بیش از یک هزار فقره تسهیلات اشتغال در ایلام