Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@05:26:13 GMT

هیچ وقت از کتاب‌خواندن بی‌نیاز نیستیم

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۴۲۶۵

هیچ وقت از کتاب‌خواندن بی‌نیاز نیستیم

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی و تجلیل از کتابداران کشور پیش از ظهر امروز پنج شنبه ۲۴ آبان ماه با حضور مسئولان نهاد کتابخانه های عمومی کل کشور و جمعی از مدیران دولت در مجموعه تالار وحدت برگزار شد.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به عنوان اولین سخنران این مراسم گفت: کتاب عمیقاً با فرهنگ ایرانی-اسلامی ما گره خورده است و قرآن کتاب دینی ما هم به خواندن و پژوهش دعوت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مسائلی که آموزه های دینی و ملی ما روی آن تاکید دارند، قصه گویی و کسب مهارت‌های زندگی است. امروز مسئله قصه گویی به عنوان یکی از مهارت‌های زندگی و مدیریتی مطرح است. چندی پیش بحثی دیدم مبنی بر اینکه مدیران موفق، مدیران راهبردی و مدیران الهام بخش کتابخوان های خوبی هستند. همینطور قصه گوهای خوب.

وی افزود: پیوند دینی فرهنگی و ارتباط آن با مسائل روز ما در مدیریت جامعه و خانواده بسیار بسیار مبحث مهمی است و ما در سیاستگذاری هایمان به آن نیاز داریم. امروز هم از نظر اقتصادی و هم روانی که رئیس جمهور از آنها با عنوان جنگ اقتصادی و جنگ روانی یاد کرده اند، مورد هجوم هستیم که برای جنگ اقتصادی با تحریم ها روبروایم و نیازمندیم امنیت اقتصادی را برای مردم فراهم کنیم و در مورد جنگ روانی هم باید امنیت روانی مردم را تامین کنیم. یعنی اجازه دهیم که مردم در این شرایط، زندگی بانشاطی داشته باشند. این بحث ها سیاست ها و رویکردهای کلان دولت است که موضوع کتاب و کتابخوانی در آنها اهمیت زیادی دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ادامه داد: اما می‌خواهم از زاویه خاصی به موضوع بحث اشاره کنم و آن مسئله خانواده است که مربوط به ماموریت ویژه من در ریاست جمهوری است. ما از سال گذشته طرحی را آغاز کردیم به اسم گفتگوی ملی خانواده که هدف از آن این است که آسیب‌هایی را که به خانواده به عنوان مهمترین نهاد بشری وارد می شود بررسی کنیم و در این بررسی به این نتیجه رسیده ایم که کنار همه آسیب های اقتصادی و روانی یک اختلال مشترک وجود دارد. این اختلال، اختلال ارتباطی بین اعضای خانواده است. یعنی نهادی که کارکرد اصلی اش حمایتی و الهام بخشی است. اما به خاطر این اختلال دارد کارکرد خود را از دست می دهد.

ابتکار گفت: جالب است که راه حل این مسئله مهارت گفتگو است که با کتابخوانی و قصه گویی ارتباط مستقیمی دارد. در این زمینه یک مطالعه بین المللی انجام و این نتیجه حاصل شده که انسان هایی توانسته اند با مشکلات دست و پنجه نرم کرده و به موفقیت برسند که خانواده هایی پر قصه و پرگفتگو داشته اند. یعنی در کودکیشان قصه گویی و گفتگو زیاد بوده است. این نشان می‌دهد که باید روی این قضیه سرمایه گذاری کنیم. چون اینها ریشه ها و باورهای فرهنگی ما است و جنبه های مهم تربیتی که یا به آنها نپرداختیم و یا درست نپرداختیم، به طور اشتباه از خانواده به مدرسه، از مدرسه به دانشگاه و از دانشگاه به سطح مدیریتی کشور می رسند.

وی افزود: ما هیچ وقت از کتاب خواندن، قصه گویی و شنیدن بی نیاز نیستیم. یعنی یک مدیر نباید فکر کند که از این مولفه ها بی نیاز است. خوشحالم که بسیاری از کتابخوان های ما از خانم ها هستند و می خواهم تاکید کنم که یکی از سیاست های ما در دولت دوازدهم حضور زنان در عرصه های مدیریتی کشور است. در حال حاضر ۴۰ درصد از کارمندان دولت بانوان هستند و ۷۵ درصد از تولیدات صنایع دستی ایران توسط زنان ساخته می شود. این اتفاق به لطف فضایی که در کشور فراهم شده و به همت زن ایرانی شکل گرفته است. به لطف سیاست های دولت فعلی باید طی ۴ سال این دولت ۳۰ درصد مناصب دولت به خانم ها واگذار شود که در این زمینه اولین مرحله گزارش ها را دریافت کرده ایم و تحرک خوبی در استانداری ها و فرمانداری ها رخ داده است.

ابتکار در پایان سخنانش گفت: ما در کشور نیازمند افق گشایی هستیم. بدخواهان ایران می خواهند امید را از جامعه و نسل جوان ما بگیرند. بنابراین باید برای جوانان و آینده کشور افق روشنی ترسیم کنیم.

کد خبر 4459125 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: معصومه ابتکار هفته کتاب کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زهرا شجاعی که بود و علت درگذشت او چه بود؟

دکتر زهرا شجاعی معاون امور زنان و خانواده در دولت اصلاحات امروز پس از طی دوره‌ای بیماری دار فانی را وداع گفت.

زهرا شجاعی که بود؟

روزنامه شرق نوشت: در سیاست ایران کمتر زنانی بودند که بتوانند در فضای سلب فعالیت سیاسی ایران دوام بیاورند. پیش از انقلاب در ایران زنانی بودند که در لایه اول گروه های سیاسی فعالیت می کردند و بعد از انقلاب اما تعداد زنان فعال در حوزه سیاست کمتر شد تا با روی کار آمدن دولت اصلاحات فضا برای فعالیت بیشتر گروه های فکری فراهم شد. در این بین در دولت سید محمد خاتمی بود که برای اولین بار زنی در سمت رییس مرکز زنان و خانواده به هیات دولت راه پیدا کرد. زهرا شجاعی  چهره زنی از اولین ها در فضای سیاسی ایران است. او به عنوان اولین زنی که با عنوان شغلی زنان و خانواده به هیات دولت رفته گفته ها و ناگفته های زیادی از دوران فعالیت سیاسی دارد.

tags # اخبار سیاسی سایر اخبار (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ آیا حیوانات هم از آمیزش جنسی لذت می‌برند؟ اگر ماه به زمین برخورد کند چه می‌شود؟ (عکس) انسان‌های امروز چقدر شبیه نئاندرتال‌‌ها هستند؛ از دماغ بزرگ تا کشیدن سیگار!

دیگر خبرها

  • اعتراف صهیونیست‌ها: قادر به نابودی حماس نیستیم
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق
  • جبلی: پرداخت‌های غیرمعقول حامیان مالی به چهره‌ها موافق نیستیم
  • وزیر نفت پاکستان: ما به گاز ایران نیاز داریم
  • استقبال از نمایشگاه قرآن بیش از حد انتظار بود
  • بیش از هر زمان دیگر به تقویت هویت جامعه نیاز داریم
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • اشتباهات زندگی زناشویی
  • زهرا شجاعی که بود و علت درگذشت او چه بود؟
  • زهرا شجاعی درگذشت