Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیروز حناچی شهردار منتخب تهران و معاون معماری شهرسازی شهردار تهران صبح امروز در مراسم رونمایی از کتاب تهران نگاری که در کتابخانه ملی برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم (ص) گفت: ایشان فرموده‌اند من به خاطر اتمام مکارم اخلاق مبعوث شده‌ام و امیدوارم این پیام در زندگی ما جاری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با اشاره به اینکه امروز روز کتابخوانی است، اظهار کرد: به منظور رعایت اجرا همه کسانی که در امر نشر و بزرگداشت کتاب حضور دارند، باید به درستی از آنها یاد شود.

حناچی با بیان اینکه ما مکان‌های زیادی داشتیم اما تشخیص دادیم که این مراسم در مهد کتاب برگزار شود، اظهار کرد: کتابی که رونمایی شده است، اطلاعات جامعی در مورد تهران دارد که مربوط به دوره‌های ناصری و مظفری است.

وی با بیان اینکه جلد اول این کتاب که قبلا رونمایی شد دارای نقشه‌های تهران بود، اظهار کرد: انتشار این اسناد با انگیزه‌های پژوهشی انجام شده و معمولا نسخه‌هایی که در داخل ایران نیست، در خارج از کشور یافت می‌شود چنانچه من در کتابخانه لندن کتاب‌هایی را دیدم که در ایران ندیده بودم.

حناچی با تأکید بر اینکه این کتاب نتیجه 58 سال مطبوعات رسمی کشور است و حدود 620 هزار کلمه دارد، گفت: از همه مهمتر تصاویری است که در این کتاب جمع‌آوری شده است.

شهردار منتخب تهران با بیان اینکه فهرست حدود 30 هزار مندرج در این کتاب است گفت از اسناد منحصر بفردی که منشأ خیر است در این کتاب گردآوری شده است.

حناچی در ادامه با تأکید بر اینکه ما باید آلزایمر را از مردم بگیریم، گفت: ما باید علم تاریخ را توسعه دهیم و این کار را خواهیم کرد، زیرا تولید اینگونه آثار در مورد تهران باید دنبال شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه نگاری های ارتقای آبسرد به بخش انجام شده است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری شامگاه شنبه با حضور در بیست و سومین یادواره شهدای شهر آبسرد با اشاره به اینکه در حال ساماندهی اراضی هستیم که زمانی محل کشاورزی بوده اند و اکنون به باغ و ویلا تبدیل شده اند.

فخاری با اشاره به ارتقای آبسرد به بخش گفت: بخش شدن آبسرد در دستور کار است و نامه نگاری‌های لازم صورت گرفته و ما به این متوسل بودیم که انتخابات برگزار شود و پیگیری‌های لازم را کنیم که با توجه به اینکه حوزه سیاسی دولت نیز درگیر انتخابات است، پیگیری می‌کنیم و به حول و قوه الهی آبسرد تبدیل به بخش خواهد شد تا فرصتی برای رشد و توسعه منطقه باشد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت پذیری هر منطقه باید تابع نظام باشد افزود: تبدیل وضعیت حوزه شهری در دستور کار است که با یک تمهیداتی به شورای عالی شهرسازی ارجاع شده تا بخش‌های بالادستی و محدوده شمالی آبسرد که در حریم شهر آبسرد هست به محدوده شهری اضافه شود تا این قابلیتی که دارد قانونمند کند و تخلفاتی که در حوزه ساخت و ساز وجود دارد و صدور اسناد مالکیت را حل و فصل کند.

استاندار تهران عنوان کرد: با توجه به جمعیت پذیری منطقه آبسرد در حوزه زیرساختی نیز باید تقویت شود.

کد خبر 6096645

دیگر خبرها

  • شمسایی: جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد نفع دارد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • «توسعه خواندنی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • «توسعه خواندی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است
  • مجتهدی فلسفه غرب را در بستر تاریخ غربی و ایران آموزش می‌داد
  • یک جنگ سرد جدید؟ جنگ جهانی سوم؟ / چگونه می توانیم در این «عصر سردرگمی» حرکت کنیم؟
  • نامه نگاری های ارتقای آبسرد به بخش انجام شده است
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم