Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اجلاسیه نهایی کنگره سه هزار شهید قزوین روز پنجشنبه با حضور سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه استان قزوین، نمایندگان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، روحانیون، علما، مدیران دستگاههای اجرایی، گروههای مختلف مردم و خانواده های معزز شهدا در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در این مراسم اظهار کرد: در آغاز انقلاب اسلامی با دو حرکت متفاوت و متضاد روبرو شدیم حرکت اول با مزدوران استکبار توسط صدام شکل گرفت و آغاز یک جنگ گسترده در طول ۱۲۰۰ کیلومتر از خاک اسلامی بود که همه صاحب نظران نظامی بر فروپاشی ایران تردید نداشتند.

وی افزود: حرکت دوم بافرماندهی کل نیروهای مسلح، امام راحل و پیشتازی ایثارگران، ارتش، سپاه و بسیج شکل گرفت که تبیین کننده شناسنامه جمهوری اسلامی بود.

ابوترابی فرد تصریح کرد: نظام اسلامی از یک دانایی مبتنی بر آموزه های دینی با نظریه حکومت مبتنی بر قران برخوردار است که با بهره گیری از فقیهی عادل، مدبر و متفکر توانست اقتدار خود را برای پیروزی بر نظام سلطه تثبیت کند.

دفاع مقدس زمینه ساز وحدت امت اسلامی و پیروزی بر نظام سلطه شد

حجت الاسلام ابوترابی فرد بابیان اینکه دفاع مقدس زمینه حضور اندیشه دینی در مدیریت کشور را ایجاد و تثبیت کرد، گفت: تمام نظریه های استکباری با دفاع مقدس فروریخت و کارآیی دلارهای نفتی آمریکایی خنثی شد.

وی یادآور شد: رزمندگان اسلام با اتکا به مکتب اسلام و عقبه دینی در دفاع مقدس حضور یافتند و چون فرماندهان از عمق جان می جنگیدند و ملت به رهبری باور داشت و سربازانی که در این عرصه بودند قبل از هر چیز مبانی اعتقادی خود را به نمایش گذاشته بودند، حماسه های بزرگی شکل گرفت و مردم یکپارچه اطاعت از رهبری را به تصویر کشیدند و با یک عقبه ارزشی پیروز شدند.

امام جمعه موقت تهران گفت: دنیا امروز با همه وجود توان شما را باور کرده است زیرا به واسطه همه شهدا بویژه سه هزار شهید استان در کنار ایثارگران و آزادگان حماسه ای بزرگ خلق شد و اندیشه ما توانست جبهه مقاومت اسلامی را خلق کند و امروز در لبنان همان نظریه که دفاع مقدس را خلق کرد، جبهه مقاومت را خلق کرده و مر م عراق را در مسیر مقاومت رهنمون شده و یمن را به جبهه مقاومت تبدیل کرده است.

وی اظهار کرد: امروز دشمن در برابر فرزندان غزه وادار به تسلیم شده است و کارشناسان نظامی هشدار داده اند که اگر جنگ افروزی امریکا و صهیونیسم ادامه یاید موجب نابودی آنها خواهد شد.

شایسته سالاری مبتنی بر اندیشه دینی راهکار عبور از مشکلات است

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: امروز برای برون رفت از مشکلات اجتماعی باید راهکار دفاع مقدس را پیشه کنیم و شایسته سالاری مبتنی بر اندیشه دینی و مدیریت جهادی راه نجات کشور است.

وی افزود: باید مدیریت کشور با اعتقاد راسخ به ارزش ها، تکیه به جوانان عالم، دلسوز و متعهد و اتخاذ مدیریت جهادی اقتدار خود را حفظ کند.

امام جمعه موقت تهران یادآورشد: یکی از دستاوردهای کنگره ملی شهدا در استان قزوین، فهم و منطق شهداست تا با الهام از اندیشه الهی آنها با اقتدار بیشتری حرکت کنیم و امیدواریم با وحدت کلمه و تکیه به راه شهدا و سپردن مسئولیت ها به افراد مومن از مشکلات عبور کنیم.

وی تصریح کرد: مسئولیت ها باید برای خدمت بیشتر به مردم باشد و همه مسئولان و نمایندگان باید برای شناختن بهترین و صالح ترین افراد برای گره گشایی از مشکلات و رفع فقر از جامعه اسلامی تلاش کنند.

کد خبر 4459105

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه موقت تهران کنگره شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود

به گزارش خبرنگارمهر، حسین محمودی عصر سه‌شنبه در ویژه برنامه «مهر و هنر» که به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی به مناسبت یاد و خاطره شهید آوینی که در عرصه هنر انقلاب بویژه برای نسل کودک و نوجوان زحمات زیادی کشیدند، نامگذاری شده است.

وی افزود: شهید آوینی با هنرمندی مناسب، زمینه جریان سازی انتقال مسیر هنر انقلاب به نسل آتی جامعه فراهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، تصریح کرد: شهید آوینی حرکت هنر را به سمت مردمی بودن سوق داد و همین امر موجب شد اکنون هنر تعالی و ارتقا یابد.

وی افزود: رویکرد شجاعانه و ثبات قدم شهید آوینی در انقلاب و دفاع مقدس باعث ماندگاری این مهم شد به طوری که مقام معظم رهبری از شهید آوینی به عنوان سید شهیدان اهل قلم نام برد و بسیاری از آثار این شهید بزرگوار در زمینه دفاع مقدس و انقلاب موجب ماندگاری شخصیت شهید آوینی و آثار وی شد.

محمودی فر با بیان اینکه شهید آوینی به عنوان الگو در عرصه هنر انقلاب و دفاع مقدس معروف است، یادآور شد: این شهید والامقام، اخلاق و ولایت پذیری را سرلوحه کارهای خود قرار داد و همین امر باعث شد، آثار تولیدی وی، دفاع مقدس را به زیبایی به تصویر بکشد و مردمی که دفاع مقدس را درک نکرده‌اند از این طریق، جانفشانی‌های رزمندگان اسلام را درک کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ضمن قدردانی از مشارکت حوزه هنری استان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اراک در برگزاری این برنامه، گفت: وظیفه نسل جوان است تا با زبان هنر و ابزار فرهنگ، شهید آوینی را به نسل‌های آینده معرفی کنند.

کد خبر 6080385

دیگر خبرها

  • شهید آوینی با زبان هنر به نسل‌ آتی جامعه معرفی شود
  • انتصابات در شهرداری قزوین بنا به شایسته سالاری و تخصص نیست
  • قدردانی دانش آموزان قزوینی از سپاه پاسداران
  • اقدام کشور ایران در پاسخ به تهاجمات اسرائیل کاملاً مبتنی بر عرف بین‌المللی است
  • کلنگ احداث پروژه تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس بر زمین زده شد
  • انتخابات مجلس دوازدهم عبور از قوم‌گرایی و خوش مدگویی به شایسته سالاری بود
  • ضرورت تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی ابعاد آتش‌سوزی انبار دخانیات
  • آغاز احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • آغاز احداث تقاطع غیر همسطح دفاع مقدس-نسیم شمال- اقبالیه
  • نمایندگی ایران در سازمان ملل: اقدام نظامی ایران مبتنی بر دفاع مشروع بود