Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محفوظ المنور» تاکید کرد که مقاومت همیشه بیدار است و برای ناکام گذاشتن هرنوع تجاوز و حمله صهیونیست ها در هر سطحی آمادگی دارد و در صورت حمایت همه جانبه، وضعیت به نفع مقاومت تفاوت خواهد کرد. ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶ رسانه ها خواندنی نظرات

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، در التهاب مرزی ایجادشده بین نیروهای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی که با تجاوز رژیم صهیونیستی به منطقه غزه آغاز شد، با پیروزی مقاومت به پایان رسید که متعاقب آن وزیر جنگ اسراییل از سمت خود استعفا داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای مقاومت فلسطین در همین راستا در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی با گلوله‌های خمپاره و موشک به سرزمین‌های اشغالی حمله کردند. این اتفاق پس از آن انجام شده که رژیم صهیونیستی با تجاوز به نوار غزه عملیاتی را در منطقه خان‌یونس انجام داد که در نتیجه آن تعدادی از عناصر مقاومت به شهادت رسیدند. یک افسر عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی نیز در این عملیات هلاک شد و یک نفر دیگر نیز زخمی شد.

کانال دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد افسر اسرائیلی که شامگاه یکشنبه در درگیری با رزمندگان گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس کشته شد، درجه سرهنگ‌دو داشته و پست مهم و حساسی در یگان نخبه (ویژه) ارتش رژیم اسرائیل داشته است.

در همین رابطه و برای بررسی بیشتر این موضوع با «محفوظ المنور» عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین و مسئول روابط خارجی این جنبش در لبنان گفتگو کردیم که شرح آن از نظر می گذرد.

*طی روزهای اخیر شاهد تقابل و مبارزه نیروهای رزمنده فلسطینی با متجاوزان صهیونیستی بوده ایم. پاسخ های قاطعانه گردان های مقاومت فلسطین به حملات اسرائیل را چگونه ارزیابی می کنید و پیام آن به کسانی که به دنبال سازش با این رژیم هستند، چیست؟

مقاومت همیشه بیدار است و برای ناکام گذاشتن هرنوع تجاوز و حمله صهیونیست ها در هر سطحی آمادگی دارد

نوار غزه مکانی نیست که دشمن حتی یک ساعت نیز در آن آسوده باشد و دشمن صهیونیستی طی روزهای اخیر این موضوع را متوجه شد؛ زیرا مقاومت درس مبارزه و مقابله را به آن داد و همین امر موجب شد که نظامیان رژیم صهیونیستی از تمام تشکیلات نظامی و جنگنده های خود کمک بخواهند تا نیروهای یگان ویژه شان را که برای ماموریتی به غزه نفوذ کرده و محاصره شده بودند، از محاصره خارج کنند.

شکست این عملیات امنیتی دشمن توسط نیروهای مقاومت چند پیام دارد؛ نخست اینکه مقاومت همیشه بیدار است و برای ناکام گذاشتن هرنوع تجاوز و حمله صهیونیست ها در هر سطحی آمادگی دارد. مقاومت در تمامی عرصه ها و زمینه ها در برابر نقشه های دشمن بیدار و هوشیار است.

*در شرایطی که برخی از اعراب در صدد سازش و عادی سازی روابط با صهیونیست ها و تضعیف مقاومت هستند، عناصر اصلی اینگونه مبارزه مقاومت رزمندگان فلسطینی چیست؟

تصور کنید اگر نیروهای مقاومت مورد حمایت یکپارچه جهان عرب و امکانات گسترده امت اسلامی باشند، وضعیت چگونه خواهد شد؟

اتحاد تمام تشکیلات مقاومت، پایگاه مردمی آن و آمادگی برای جانفشانی و فداکاری عناصر اصلی مقاومت و ایستادگی برای حفاظت از مردم ما و پروژه مقاومت است.

خطاب به کسانی که در امکان شکست دادن دشمن شک دارند، اعلام می کنم از خوابتان بیدار شوید. این دشمن هر روز توسط دلاوران تحت محاصره غزه شکست می خورد.

تصور کنید اگر نیروهای مقاومت مورد حمایت یکپارچه جهان عرب و امکانات گسترده امت اسلامی باشند، وضعیت چگونه خواهد شد؟ اگر چنین امکاناتی برای مقاومت فراهم می شد، امت ما از مدت ها پیش پیروز شده بود و سرزمین مان را به همراه مقدساتمان از لوث اشغالگران آزاد می کرد.

حضور گسترده مردم فلسطین در مراسم تشییع شهدای حملات اخیر صهیونیست ها به غزه، یک نوع همه پرسی از پایبندی ملت فلسطین به مقاومت و استقبال از آن با وجود جانفشانی ها و هزینه های بسیار بود.

*پاسخ های پیاپی و قاطعانه مقاومت فلسطین، سران رژیم صهیونیستی را مستاصل کرده است. این پاسخ ها نشانگر چه موضوعی است و تا چه زمانی ادامه دارد؟

عملیاتی که دشمن در روزهای اخیر انجام داد، یک ماموریت امنیتی بود و مقاومت حق سخن گفتن از آن را برای خود محفوظ می داند اما باید سوال کرد که آیا دشمن به صورت مستقل دست به این عملیات زد یا اینکه طرف های مسئول در توافق آرام سازی وضعیت غزه نیز در آن نقش داشتند؟

شاید آنها فکر می کردند و اعتقاد داشتند که مقاومت در حال ضعف و استراحت قرار دارد ولی این مقاومت در سخت ترین شرایط برای دفاع از وجود و مردم و آرمان خود فعال بوده و اقدام کرده است.

درباره پاسخ های مقاومت نیز باید عرض کنم که مقاومت در ابتدا اقدام به تقابل با یگان نفوذکرده دشمن کرد و پس از آن با گروه هایی که برای شکستن محاصره وارد عمل شدند، درگیر شد. دشمن از تمام توان نظامی خود استفاده و اقدام به ویران کردن منطقه تحت محاصره کرد. مقاومت نیز تصمیم به واکنش گرفت و از داخل فلسطین مناطق صهیونیست نشین پیرامون غزه را هدف قرار داد.

منبع:مهر

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌ها

R41383/P41383/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد دویست و یکمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح

آسوشیتدپرس تصاویر ماهواره‌ای را منتشر کرد که حاکی از ایجاد یک اردوگاه بزرگ در رفح است، جایی که ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد تا قبل از عملیات برنامه ریزی شده، آوارگان را از آنجا تخلیه کند.

 طبق گزارش این خبرگزاری، به نظر می‌رسد یک مجتمع چادری جدید در نزدیکی خان یونس در جنوب نوار غزه ساخته شده است.

این تصاویر پس از انتشار گزارشی مبنی بر آماده شدن ارتش اشغالگر برای تکمیل مقدمات و آماده سازی عملیات زمینی در رفح و یک روز پس از تهدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل مبنی بر اینکه «در روزهای آینده فشار نظامی بر حماس را افزایش خواهیم داد» منتشر شد.

این در حالی است که «ضیاء رشوان» رئیس سرویس اطلاع‌رسانی مصر خبر منتشر شده در یکی از روزنامه‌های مهم آمریکایی را مبنی بر اینکه مصر با طرف اسرائیلی درباره طرح‌هایی برای یورش احتمالی به رفح گفت‌وگو کرده، قاطعانه رد کرد.

رشوان تاکید کرد: در موضعگیری ثابت مصر که بارها از سوی سران سیاسی اعلام شده، این یورش که به کشتارها و تلفات انسانی بزرگ و ویرانی گسترده منجر خواهد شد و بر رنج و مشکلات ملت فلسطین در نوار غزه طی ۲۰۰ روز حملات خونبار اسرائیل افزوده خواهد شد، کاملا رد است.

همچنین منابعی اعلام کردند ارتش خیلی زود عملیات زمینی در رفح را آغاز می‌کند و این عملیات شامل خارج کردن تعداد زیادی از ساکنان است.

براساس گزارش کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی ارتش این رژیم ۲ تیپ را که تاکنون در مرزهای شمالی خدمت می‌کردند در هفته‌های اخیر برای مأموریت در نوار غزه آماده کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی رزمایش‌هایی را در چارچوب آمادگی برای جنگ غزه برگزار کرد. این رزمایش درباره روش‌های جنگ و درس گرفتن از نتایج جنگ کنونی غزه بود.

رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند ارتش رژیم صهیونیستی تیپ‌های ذخیره را قبل از اینکه وارد غزه کند بعد از آموزش و تمرین به منطقه الکرمل منتقل می‌کند.

ادعای پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی در دست نیست

پاتریک رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای با طرح این ادعا که در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از آغاز هرگونه عملیات زمینی بزرگ رژیم صهیونیستی در شهر رفح وجود ندارد، مدعی شد: از طرح حمله (رژیم) اسرائیل به رفح اطلاعی در دست نیست.

 سخنگوی پنتاگون در این بیانیه ادعا کرد: در حال حاضر از هیچ طرح قابل اجرا در رفح که با طرف آمریکایی در میان گذاشته شده باشد، اطلاعی در دست نیست.

 حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت

 رسانه عرب زبان رای‌الیوم نوشت که «اسامه حمدان» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت که پیشنهاداتی را برای دستیابی به آتش بس در غزه مطرح کرده اند.

به گزارش رای الیوم، منابع عالی رتبه فاش کردند که حماس طی هفته های اخیر پیشنهادهای زیادی برای تسهیل در روند دستیابی به آتش بس در غزه دریافت کرده است.

این منابع به رای الیوم اعلام کردند: از بارزترین این پیشنهادها که از سوی کشورهای عربی صاحب نفوذ در منطقه به حماس ارائه شده، خلع سلاح کامل و آماده سازی آن برای وارد شدن به یک فرآیند سیاسی بزرگ است.

منابع یادشده بیان کردند که پیشنهاد خلع سلاح جنبش حماس موضوع جدیدی نیست، اما در برهه اخیر به شکل گسترده در میز مذکرات مطرح شده که این جنبش در ازای آن، به امتیازهای سیاسی در زمینه اوضاع داخلی فلسطین دست یابد و حمایت گسترده ای از حماس از سوی کشورهای عربی دریافت کند.

این منابع تاکید کردند که حماس همه این پیشنهادهای را به شکل قاطع رد و آن را به مثابه عبور از خطوط قرمز خود عنوان کرده است.

منابع مذکور افزودند که آنچه حماس را نگران می‌کند، میزان همسویی کشورهای عربی برای برچیدن سلاح آن است. روند این تحولات در زمینه پرونده فلسطین خطرناک و بی سابقه و مطابق با شروط بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای توقف جنگ ۲۰۰ روزه غزه است.

رای الیوم نوشت: این در حالی است که «اسامه حمدان» از رهبران حماس آب پاکی را روی دست مطرح کنندگان این پیشنهادات ریخت و گفت که ایده خلع سلاح مقاومت ساده لوحانه و نه منطبق بر واقعیت هاست و از عرصه به در کردن مقاومت، توهمی بیش نیست.

در همین حال، «ابراهیم المدهون» تحلیلگر امور سیاسی در این زمینه گفت: بحث خلع سلاح دقیق نیست. سعی حماس همواره تشکیل دولت فلسطین بود است. درست است که حماس به دنبال این هدف یعنی تشکیل دولت فلسطین است، اما نمی خواهد راهی را برود که دیگر گروههای فلسطینی رفتند و هرگز امتیازدهی بزرگ را نخواهد پذیرفت. حماس تاکنون درباره موضوع خلع سلاح بحثی نکرده است.

 

دیگر خبرها

  • حزب الله: مرکز تجمع دشمن صهیونیست را در حرش نطوعه هدف قرار دادیم
  • آماده سازی گسترده ارتش اسرائیل برای حمله به رفح+ تصاویر/ حماس آب پاکی را روی دست کشورهای عربی ریخت
  • کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را به هم ریخت
  • ببینید | حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • نعیم قاسم:مقاومت تنها گزینه برای مقابله با توحش اسرائیل است
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهیونیستی متفاوت است
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهونیستی متفاوت است
  • شهادت ۲۶ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه