Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@04:47:39 GMT

بخش مسکن باید رونق بگیرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۴۴۹۵

بخش مسکن باید رونق بگیرد

به گزارش خبرنگار مهر هوشنگ بازوند، امروز پنج‌شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان  با بیان اینکه زمین مناسب یکی از مهمترین عوامل رونق ساخت‌وساز است.اظهار داشت: در بسیاری از شهرهای بزرگ کشوربخش مسکن دونق گرفته است و باید تلاش شود تا این بخش هم در استان کرمانشاه رونق بگیرد.

وی مهم برشمردن رونق بخش مسکن افزود: در سطح شهر کرمانشاه بسیاری از مجموعه‌های دولتی زمین های مناسب و مازادی دارند که بلااستفاده باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه با تاکید بر جانمایی صحیح برای ساخت‌وسازهای استان گفت: نباید اشتباهات غلط در جانمایی برخی پروژه‌های مسکن مهر را دوباره تکرار کنیم.

وی بیان کرد: زمین های بلااستفاده ادارات سطح شهر باید توسط مجموعه راه و شهرسازی به عنوان ناظر طرح تفصیلی شهر را برای واگذاری به بخش خصوصی احصاء کرده و برای تصمیم‌گیری به شورای‌عالی معماری و شهرسازی ارائه کند.

بازوند در ادامه با اشاره به مشکلات مسکن مهر چشمه سفید، آن را ناشی از جانمایی غلط دانست و عنوان کرد: تنها آب و فاضلاب و برق این مساکن نیازمند ۱۵ میلیارد تومان اعتبار است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در ساخت و سازهای جدید جانمایی‌ها باید در جایی باشد که بخش خصوصی تشویق به سرمایه‌گذاری شود.

وی از تخصیص صددرصدی اعتبارات عمرانی مناطق زلزله‌زده خبر داد و بیان کرد: اعتبارات بخشی از پروژه ها و اعتبارات استانی و برخی از پروژه سفر رهبر انقلاب به صورت صد در صدی تخصیص می‌یابند.

بازوند با تاکید بر پیگیری دستگاه‌های اجرایی برای جذب بودجه گفت: لیست بودجه سال ۹۸ برای سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال شده است.

وی از تخصیص  ۵ میلیارد تومان اعتبار به صندوق حمایت از کشاورزان خبر داد و افزود: با مجموع اعتبارات داخلی مجموعا ۱۲ میلیارد به اعتبارات این صندوق اضافه می‌شود و شاهد آثار مثبت آن در رونق این بخش مهم از استان خواهیم بود.

کد خبر 4459168

منبع: مهر

کلیدواژه: ساخت و ساز مسکن مهر هوشنگ بازوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود

احمد لطفی به اشاره نام‌گذاری امسال به‌عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" پرداخت و بیان کرد: جهش تولید با مشارکت مردم فرصت مناسبی است که با مشارکت مردم در تولید و اقتصاد، جهش ایجاد کرد و هر جایی که مردم حضور داشته‌اند و از ظرفیت آنها استفاده شده است شاهد رشد و موفقیت بیشتر بوده‌ایم.

رئیس شورای اداری تنگستان افزود: همه دستگاه‌های اجرایی بر اساس منویات مقام معظم رهبری که بر اساس یک راهبرد دقیق و کلی نظام ترسیم شده است موظف هستند زمینه مشارکت مردم در جهش تولید را فراهم کنند.

وی تخصیص اعتبارات سال ۱۴۰۲ را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: ۶۰ درصد اعتبارات تملک دارایی تنگستان معادل ۲۴۰ میلیارد تومان تخصیص یافت که در مقایسه با سال‌های گذشته مناسب است.

فرماندار تنگستان با اشاره به تخصیص اعتبارات ملی برای طرح‌های عمرانی در این شهرستان خاطرنشان کرد: علاوه بر اعتبارات تملک دارایی تنگستان طرح مهم از جمله ساخت سد، اسکله و بندر، خط ریلی، بزرگراه و مسکن به‌عنوان طرح‌های پیشران منابع آن از اعتبارات ملی تأمین شد.

لطفی افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی تنگستان باید توجه داشته باشند رسیدگی به درخواست‌های مردمی در چارچوب مقررات که در روز دیدار مردمی صورت می‌پذیرد بسیار مهم است که غالب آنها هم خیلی سنگین، پیچیده و مشکل نیست.

وی با تأکید بر این نکته که مدیران باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در هفته ۲ روز به‌صورت میدانی امور اجرایی خود را پیگیری کنند اضافه کرد: یکی از معضلات مهم شهرستان تنگستان در ابتدای دولت سیزدهم آمار بالای مدارس تخریبی بود که تا پایان سال گذشته تعداد ۱۰ مدرسه از یک تا ۹ کلاس که فرایند آن از سال‌های گذشته شروع شده بود و کمترین پیشرفت فیزیکی داشت با تخصیص کامل منابع مورد نیاز، تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

فرماندار تنگستان با اشاره به ساخت ۱۲۸ کلاس درس در این شهرستان تصریح کرد: در یک برنامه هدفمند با انعقاد تفاهم نامه مشترک بین فرمانداری شهرستان تنگستان و اداره‌کل نوسازی استان بوشهر تعداد ۱۲۸ کلاس درس با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در مدت ۲ سال ساخته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود
  • رشد اقتصادی جامعه و رونق معیشت مردم مرهون تلاش کارگران است
  • رونق تولید در گرو تلاش کارگران
  • جانمایی زمین برای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در نیشابور
  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • نقش کلیدی کارگران در رونق اقتصادی
  • طرح تفصیلی شهر اردبیل تصویب شد
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن