Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:23:33 GMT

مسئول قضایی: ورود بانوان به ورزشگاه مشکل مردم نیست

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۴۵۱۹

مسئول قضایی: ورود بانوان به ورزشگاه مشکل مردم نیست

تهران - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان تهران با گلایه از آنچه آن را «طرح برخی موضوعات فرعی» توسط مسئولان کشور خواند گفت: «امروز موضوع ورود بانوان به ورزشگاه مسأله مهم یا مشکلی از مشکلات مردم نیست که رئیس جمهوری یا وزیر به آن بپردازند».

به گزارش ایرنا غلامحسین اسماعیلی روز پنجشنبه در آئین معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان ورامین افزود: اگر امروز گوشه ای از ورزشگاه را به بانوان اختصاص داده ایم که مبادا فدراسیون فوتبال تعلیق نشود فردا می گویند زن و مرد باید در کنار هم فوتبال تماشا کنند؛ حتما بعدا اظهار می دارند که زنان بدون حجاب باید در استادیوم حضور یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دستگاه قضا در برخورد با مفاسد اقتصادی با قاطعیت وارد شده و با مجازات متخلفان نظام پولی و اقتصادی رضایت مردم را جلب می کند اظهارداشت: موضوع مفاسد اقتصادی و اخلال در نظام پولی و اقتصادی آسیب های فراوانی را به دنبال داشته و ورود مقتدرانه دستگاه قضا باعث شده آرامش و امید بار دیگر به کشور بازگردد.
رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: رضایت مردم از اقدامات دستگاه قضا نشانه انتخاب مسیر درست از این نهاد است، هرچند که مردم انتظار دارند این اقدامات با قاطعیت ادامه داشته باشد و مقطعی نباشد.
وی اظهار داشت: امروز دستگاه قضا با قاطعیت در حوزه بانکی، پولی، خودروسازان و واردکنندگان خودرو وارد شده است و با هرگونه تخلف و نیز افرادی که در بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت زمینه تخلفات را فراهم کرده اند برخورد می کند.
اسماعیلی تاکید کرد: مردم در برخورد با مفاسد اقتصادی این واقعیت را لمس می کنند که دستگاه قضا با هیچکس تعارف ندارد و با اقتدار از حقوق جامعه دفاع می کند.
وی همچنین با تأکید بر اجرای عدالت در جامعه اسلامی گفت: امروز همه افراد جامعه وظیفه دارند عدالت را در جامعه اسلامی برپا دارند؛ از قضات در بررسی پرونده ها، مسئولان در ادارات و نهادهای مختلف موظفند با رعایت عدالت، امنیت را در جامعه ارتقا دهند.
اسماعیلی بیان کرد: برخورد با تعدی کنندگان به حقوق مردم و مجازات آنان آسان نیست و کسی نیز از این بابت خوشحالی نمی کند ولی اجرای قانون، دفاع از حقوق مردم و اجرای عدالت موفقیتی است که قضات دستگاه قضا به آن افتخار می کنند.
رئیس کل دادگستری استان تهران توضیح داد: مهمترین سیاست قوه قضائیه پیشگیری از وقوع جرم، سازش پیش از تشکیل پرونده، احقاق حق، اجرای عدالت و قانون برای همه افراد و پرهیز از تبعیض در مواجهه با قانون برای افراد است که رئیس جدید دادگستری ورامین باید به آن اهتمام داشته باشد.
اسماعیلی افزود: در سیاست های کیفری باید طبقه بندی جرایم و مجازات ها، برخورد جدی، قاطع و بدون اغماض با مجرمان خشن، ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی، برهم زنندگان نظم عمومی و کسانی که به کشور زیان وارد می کنند مورد توجه مسئولان قضا قرار گیرد.
به گزارش ایرنا در این مراسم ابوالقاسم مرادطلب به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان ورامین معرفی و از تلاش های عبادالله میرزایی تجلیل شد.
مراد طلب پیش از این دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ورامین بود.
شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي مفاسد اقتصادي عدالت ورامين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، حجت الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در نشست با قضات دادسرای عمومی و انقلاب یزد، اظهار داشت: شاکله پرونده در دادسرا بسته می شود و بسیار مهم است که این پرونده تا قبل از صدور قرار و ارسال به محاکم جزایی از حیث تحقیق و مدارک مورد نیاز کامل باشد.

وی تصریح کرد: دادسرا خط مقدم تشکیل پرونده و محل پر تردد ارباب رجوع دستگاه قضایی است که باید از حیث نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات در اولویت برنامه ریزی قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد توجه به ابعاد و لایه های پنهان دستورات و تصمیمات قضایی را خواستار شد و بیان کرد: تصمیمات قضایی می تواند در امنیت روانی، اجتماعی، اقتصادی و ... جامعه اثر گذار باشد، که از این رو توجه و دقت به لایه های بعدی تصمیمات از سوی قضات مورد تأکید است.

حسین طهماسبی افزایش صبر و بردباری را لازمه کار قضایی دانست و گفت: بیش از دانش قضایی، حلم، بردباری، صبر و شکیبایی مقام قضایی است که می تواند مشکلات را حل، مردم را آرام و آرمش خاطر را به مراجعین ارائه دهد.

رئیس کل دادگستری استان یزد، حل مشکلات اداری و فرایندی را منوط به ارائه راهکار های اجرایی و عملیاتی عوامل دخیل در موضوع ذکر کرد و گفت: در بسیاری از مواقع در بازدیدها و بازرسی ها، مسائل و موضوعاتی به عنوان گلایه و یا مشکلات اداری و فرایندی طرح می گردد که انتظار است مدیریت مجموعه برای حل آن اقدام نماید، اما باید توجه داشت، معمولا بهترین و کاملترین راهکار حل مشکلات نیز از سوی همان عوامل دخیل می تواند ارائه گردد.

شایان ذکر است در اولین بازدید رئیس کل دادگستری استان یزد از مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب یزد، ضمن سرکشی به چند شعبه، یک جلسه نیز با تمام قضات دادسرا با حضور دادستان و معاون قضایی رئیس کل منعقد شد.

دیگر خبرها

  • رئیس و دادستان عمومی مجموعه قضایی شهرستان اردل معرفی شد
  • روایت رئیس کل دادگستری هرمزگان از فرآیند حل مشکل ۵۱ ساله مردم قشم
  • لزوم ورود دستگاه قضایی به خریدهای خارجی زاکانی
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای توسعه و پیشرفت مازندران
  • اقدام ویژه دستگاه قضایی زرند در حمایت از طرح عفاف و حجاب
  • دادسرا رکن اصلی تشکیل پرونده است
  • دیدار رئیس قوه قضاییه با خانواده‌های دستگاه قضایی هرمزگان
  • آخرین نهاد مسئول استیفای حقوق مردم دیوان عدالت اداری است
  • آگاه‌سازی عمومی برای کاهش ورود پرونده‌ به دادگستری