Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع تقلید شیعیان با ابراز تأسف از وضعیت افسارگسیخته گرانی و قیمت کالا در کشور گفت: وضعیت گرانی و معیشتی امروز مردم به‌شدت غم‌انگیز و ناراحت‌کننده است. ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ استانها قم نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار اعضای دفاتر استانی دیده‌بان شفافیت و عدالت که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: جامعه‌ای سالم جامعه‌ای بوده که در تمام ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه کاملی باشد و درصورتی‌که در یکی از این ابعاد رخنه‌ای ایجاد شود ابعاد دیگر را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اسلام در پی تشکیل یک جامعه کامل در تمام ابعاد وجودی است تا از این طریق رخنه‌های چالش آمیز در آن رسوخ پیدا نکند، سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت بر مبنای عمل به فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر تشکیل‌شده است.

مرجع تقلید شیعیان گفت: سازمان دیده‌بان و شفافیت و عدالت که برای اجرای عدالت، شفاف‌سازی و رفع نا عدالتی تشکیل‌شده تشکیلات مهم و مؤثری می‌تواند باشد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به حساسیت‌های گرفتن جایگاه در حکومت اسلامی عنوان کرد: راست‌گویی و صدق در امانت مهم‌ترین ویژگی یک انسان مؤمن از منظر روایات اسلامی است، مسئله امانت ابعاد و گستره بسیار وسیعی داشته که گرفتن جایگاه و پست‌های حکومتی ازجمله تنهاست.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به روایتی از کتاب شریف نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در روزهای نخست خلافت به عموم مردم کوفه فرمود اگر روزی که از میان شما بروم مال و اموالی بیشتر از چیزی که در ابتدای حکومت دارم داشته باشم بدانید که به شما خیانت کرده و از بیت‌المال سوءاستفاده داشته‌ام.

وی عنوان کرد: زمانی که یک منکر و خلاف در جامعه رایج می‌شود قیام همه‌جانبه نیز علیه آن لازم و واجب است و از همین رونیز فعالیت‌های دیده‌بان شفافیت و عدالت بسیار مهم و حائز اهمیت است، دیده‌بان شفافیت و عدالت به گفتن و نوشتن در رسانه‌ها بسنده نکرده و در برابر ضد ارزش‌ها به اقدام عملی دست‌زده‌اند که قابل‌توجه است.

مرجع تقلید شیعیان گفت با اشاره به اهمیت کار دیده‌بان شفافیت و عدالت ابراز کرد: قیام در برابر ضد ارزش‌ها و نا عدالتی‌ها در جامعه کنونی کشور اقدام درست و قابل‌تقدیری است، اسلام در تمام دوران و زمان‌ها نیازمند افرادی است که روحیه قیام و فریادخواهی در برابر ضد ارزش‌ها و نا عدالتی‌ها داشته باشند.

استاد برجسته حوزه علمیه با ابراز تأسف از وضعیت گرانی‌های افسارگسیخته قیمت‌ها در کشور گفت: وضعیت گرانی و معیشتی امروز مردم به‌شدت غم‌انگیز و ناراحت‌کننده است که بخش قابل‌توجهی از آن‌ها به علت تحریم‌ها نبوده و از کمبود نظارت‌ها و عدم وجود روح جمعی در حوزه اقتصادی ناشی می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی ابراز کرد: در مسئله گرانی و وضعیت ناراحت‌کننده مردم باید به ریشه‌های این گرانی‌ها توجه شود، در مسئله حجاب احساس می‌شود این فریضه مهم الهی در دست برخی تغییرات نگران‌کننده است.

وی با اشاره به حرام‌خواری بانک‌های کشور با دریافت دیرکرد بانکی تصریح کرد: دریافت پول به‌عنوان دیرکرد ربا قطعی و حرام است و دریافت وجهی با این عنوان توسط بانک‌های کشور حرام قطعی و رباخواری آشکار و محض است، اسلام باقدرت و شدت بسیار زیادی با مسئله ربا و دیرکرد مبارزه و مقابله کرده است.

انتهای پیام/ش

R7854/P1377/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری این نکته که انقلاب اسلامی انقلاب، معنویت و انسانیت بود، خواستار اختصاص سرفصل انقلاب اسلامی به این دو مقوله شد.

آیت‌الله لطف الله دژکام امروز، ۵ اردیبهشت در آئین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری، با بیان اینکه انقلاب اسلامی انقلاب معنویت و انسانیت بود و سرفصل خدمات انقلاب اسلامی را ما باید به این بخش اختصاص دهیم، گفت: انقلاب اسلامی یک حرکت معنوی بود که در روزگار خالی شدن جهان از معنویت، مردم را به پیروی از تعالیم قرآن کریم و فریاد پر تاثیر امام راحل دعوت کرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه این معنویت، تنها به بحث عواطف انسانی محدود نمی‌شود، گفت: چیزی که پیشنهاد انقلاب اسلامی برای همه جهان بشریت است، حاصل دعوت ۱۲۴ هزار پیامبر است و از این موضوع نباید غافل باشیم و باید این پیام انقلاب اسلامی با یک طنین خیلی قوی‌تر به جامعه ما و جهان پیرامون ما مخابره شود.

آیت‌الله دژکام افزود: متاسفانه در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، چون یک گفتمان عدالت خواهی در دنیا وجود نداشت و خود ما هم رسانه قدرتمندی نداشتیم، بحث عدالت‌خواهی، احسان و نیکوکاری نتوانست در جنبه اصلی خود که پیام انقلاب باشد نقش‌آفرینی کند و گاهی به نظر می‌آید که فقط چند موسسه در کار خِیر سهیم هستند، در حالیکه این تنها یک گوشه کار است.

وی با بیان اینکه اگر بتوانیم یک نفر از جامعه بشری را به سمت کارهای نیک هدایت کنیم، کار بزرگی انجام داده‌ایم، گفت: ما با این حرکت می‌خواهیم پیام کمیته امداد و پیام عدالت‌خواهی امام راحل را به همه جهان، ولو با یک کار کوچک، گوشزد کنیم.

به گزارش ایسنا، در مراسم تجلیل از خیرین استان فارس، از خانواده شهید محسن صداقت که در حمله رژیم غاصب صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه به شهادت رسید نیز تجلیل شد.

شهید صداقت تا آخرین روزهای عمر خود، سرپرستی ۱۵ کودک یتیم را برعهده داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • علم الهدی: در بحث حجاب، اگر مردم بخواهند تماشاچی باشند و بگویند آقای نیروی انتظامی، شما بیا این ناهنجاری را درست کن، اینطور نمی‌شود! مردم و به خصوص جوانان متدین ما باید خودشان میدان داری کنند/ مایه تأسف است که شاهد تکرار و تحریف منطق رهبری در سطح مسئولان
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • ابراز امیدواری مدیرکل ورزش استان برای افزایش سهمیه‌های المپیکی
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • هلال احمر سمنان در توزیع اعتبارات و مولدسازی دارایی‌ها دیده شود
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • سر فصل انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • رقابت بیش از ۲۳ هزار داوطلب همدانی در آزمون سراسری