Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مجید شجاع صبح پنجشنبه در جلسه معارفه دادستان نظام خراسان جنوبی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته شاهد برکات و نعمات فراوانی بوده است.

وی با بیان اینکه امنیت و عدالت از برترین نعمات انقلاب اسلامی طی چهل سال گذشته بوده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران امنیت امروز خود را مدیون انقلاب اسلامی و عملکرد مناسب نیروهای مسلح و عدالت طلبی قوه قضاییه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با توجه به دستورات مکرر قرآن کریم در خصوص برقراری امنیت وظیفه نیروهای مسلح است، گفت: اولویت امنیت و تندرستی در فرمایشات پیامبر اکرم (ص) نیز نشان گر اهمیت امنیت در هر جامعه ای است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در تعبیر امام علی (ع) قلعه مستحکم، زینت حکومت و جاده امن است، عنوان کرد: حفظ و صیانت از نیروهای مسلح در واقع صیانت از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

شجاع با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در حوزه امر به معروف و نهی از منکر مهم ترین معروف را در انقلاب اسلامی حفظ ارزش های انقلاب و صیانت از کارکنان نیروهای مسلح دانست، بیان کرد: از دیگر برکات نظام شکوهمند انقلاب اسلامی در چهل سال گذشته قرار گرفتن ولی فقیه جامع الشرایط به عنوان فرماندهی کل قوا بوده است.

وی با بیان اینکه حفاظت و صیانت از نیروهای مسلح امری اجتناب ناپذیر است، اظهار داشت: نظارت و صیانت در نیروهای مسلح امری ضروری است لذا در همه کشورهایی که نیروهای مسلح وجود دارد دادگاه های خاصی نیز جهت رسیدگی به جرایم این نیروها تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح تنها مرجع پیش بینی شده برای رسیدگی به جرایم خاص نیروهای مسلح است، افزود: قطعا قضاوت در معارف دینی از مقدس ترین مسئولیت ها و سنگین ترین وظایف است و خوشبختانه مسئولیت پذیری قضات در سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی به وضوح دیده می شود.

وی با بیان اینکه نقش حمایتی و صیانتی دو نقش محوری و اساسی در حوزه کارکنان نیروهای مسلح است، گفت: خدماتی که نیروهای مسلح به جامعه ارائه می دهند نسبت به خدمات دیگر دستگاه ها و سازمان ها ارزشمند تر است چراکه این نیروها بابت بزرگ ترین خدمتی که به مردم ارائه می دهند هیچ وجهی را دریافت نمی کنند و از جان و دل نسبت به امنیت مردم پاسداری می کنند.

شجاع با اشاره به اینکه امنیت هر جامعه در پرتو نیروهای مسلح شکل می گیرد، عنوان کرد: ایجاد بازدارندگی مستلزم تعامل سازنده بین نیروهای مسلح و سازمان قضایی است که خوشبختانه در خراسان جنوبی این تعامل سازنده همواره وجود داشته است.

وی ادامه داد: یکی از شاخص ترین اقدامات سازمان قضایی خراسان جنوبی تعامل سازنده با نیروهای مسلح است که ضمن ایجاد وحدت رویه و کاهش جرایم نقش حمایتی نیروهای مسلح را ایفا می کنند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی حفاظت از نیروهای مسلح کاری جهادی است که توسط سازمان قضایی نیروهای مسلح انجام می شود، گفت: علی رغم تمام تهدیدهایی که وجود دارد اما خوشبختانه استان خراسان جنوبی از امن ترین استان های کشور و سطح جرایم در نیروهای مسلح به میزان مطلوبی پایین است.

وی با بیان اینکه الگوسازی یکی از موثرترین مصادیق صیانت از کارکنان نیروهای مسلح است، عنوان کرد: خودباوری و ارتقای روحیه دینی و معنوی یکی از موارد مهم در پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح است که باید توجه ویژه ای به آن صورت گیرد.

کد خبر 4459083

منبع: مهر

کلیدواژه: بیرجند فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"

در متن این پیام آمده است

به نام خدا

"اولین باری که دخالت نظامی در این مناطق انجام گرفت، سال ۱۳۵۹ بود که نیرو‌های آمریکایی به فرمان رئیس‌جمهور دموکرات، به قصد این‌که خود را به تهران برسانند، به طبس حمله نظامی کردند. البته از همان نیمه راه، جسد‌های سیاه شده و جزغاله شده شان برگشت! عجیب است! کشور عزیز و ملت بزرگ و منطقه تاریخی ما، آزمایشگاه چه تجربه‌های بزرگی است". رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

صحرای طبس در نیمه شب پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ شاهد یکی از وقایع بی نظیر در تاریخ مقاومت ملت‌های ستمدیده در برابر قلدری‌ها و زیاده خواهی‌های آمریکا بود؛ در این روز، حمله نظامی و دخالت آشکار آمریکا در امور داخلی ایران که با صرف هزینه‌های هنگفت طراحی شده بود، با امداد‌های غیبی خداوند در صحرای طبس به شکست انجامید و با هویدا شدن ماهیت سلطه گر و جنایت پیشه آمریکا، ضربه مهلکی به جایگاه و اقتدار سردمداران آمریکایی و رئیس جمهوری وقت آمریکا وارد شد.

این حادثه بزرگ که در متن آن دست یاری خداوند متعال و امداد‌های الهی برای حفظ انقلاب اسلامی و ملت ایران آشکار است، بیش از هر موضوعی بر مقوله پیمان‌شکنی، بی اعتمادی و خوی تجاوزگری هیأت حاکمه آمریکا تأکید داشته و لزوم هوشمندی نسبت به مکر و حیله شیطان بزرگ و طاغوت زمان را متذکر می‌شود.

گرامیداشت و یادآوری ماجرای رسوایی استکبار در میدان‌های مصاف با ملت حماسه‌ساز ایران اسلامی از همان بدو پیروزی انقلاب تا این اواخر در ماجرای همراهی با اسرائیل غاصب، ضرورتی انکارناپذیر برای شناساندن چهره واقعی معاندانی است که در طول تاریخ، همواره برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند، اما به لطف حضرت باریتعالی و با اتحاد و همبستگی مردم همیشه در صحنه، هماره تجربه‌ای جز شکست عاید شان نشده است.

اینجانب ضمن گرامیداشت سالروز شکست مفتضحانه هیمنه استکبار جهانی در صحرای طبس و همچنین یاد و خاطره سردار رشید اسلام "شهید محمد منتظر قائم"، موفقیت همگان را در نِیل به آرمان‌های بلند امام راحل عظیم الشأن (قدس الله نفسه الزکیه) در پرتو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظه الله)، از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

جواد قناعت

استاندار خراسان جنوبی

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • داشتن عزم راسخ برای دفاع از آرمان‌ها ویژگی نیروهای مسلح است
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • با تشکیل سپند شاهد پیشرفت فناوری‌های نو و بدیع در نیروهای مسلح خواهیم بود
  • اسلام ناب گفتمان زر و زور و استکبار را به چالش کشیده است
  • فیلم| توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح
  • توصیه اخلاقی رهبر انقلاب به فرماندهان نیروهای مسلح
  • سپاه پاسداران دژ مستحکم ملت ایران در مقابل بیگانگان است
  • هم‌افزایی سپاه و ارتش در عملیات «وعده صادق»