Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@08:26:46 GMT

ممانعت از صادرات واحدهای تولیدی خیانت به کشور است

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۴۶۱۸

ممانعت از صادرات واحدهای تولیدی خیانت به کشور است

سنندج - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ممانعت از صادرات واحدهای تولیدی که محصولات آنها برند شده، خیانت به کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد دره وزمی روز پنجشنبه در آیین گرامیداشت روز ملی صادرات و تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان اظهار داشت: وقتی صادرات رونق پیدا کند اشتغال رشد کرده و وضعیت رفاهی مردم نیز به تبع آن بهبود پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه صادرات نشانه توانمندی یک کشور است، افزود: افزایش سطح کمیت و کیفیت کالاهای صادراتی حاکی از بالا بودن دانش، تکنولوژی و توانمندی اقتصادی است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تاکید کرد: صادرکنندگان با وجود تحریم های ظالمانه استکبار جهانی در حال صادرات کالاهای تولیدی خود هستند و هیچ گاه میدان را خالی نکرده اند.
وی یادآور شد: پیمان سپاری ارزی مشکلاتی برای صادرگنندگان ما ایجاد کرده که اقداماتی در راستای حل آن انجام شده و قرار است تا سقف یک میلیار دلار صادرات از برون سپاری معاف شوند.
دره وزمی اضافه کرد: در وزارت صمت رئوس کار را وزیر تعیین کرده که در گذشته و امروز هم همچنان تاکید بر حفظ جریان تولید، تامین کالاهای اساسی و کمک به صادرات است.
وی با بیان اینکه کمک به رونق تولید در کردستان خدمت به اقتصاد کشور است، گفت: ممانعت از کار واحدهای تولیدی افتخار نیست و ما مسئولان باید گذشت داشته باشیم و دست محبت در میدان جنگ اقتصادی بر سر تولید کنندگان بکشیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: واحد تولیدی که در استان محصول آن برند شده و به بسیاری از کشورهای دنیا صادرات دارد متاسفانه بدون دلیل با مکاتبه ای با بانک مرکزی حساب ارزی اش بسته می شود که این خیانت به کشور است.
دره وزمی اظهار داشت: ایجاد واحد تولیدی تا زمانی که به تولید می رسد زحمات زیادی برای سرمایه گذار و دولت به همراه دارد پس باید به آنها در توانمند شدن و توسعه فعالیت ها کمک کنیم.

** ایجاد و توسعه روزنه هایی در مرزهای غربی برای مدیریت تحریم
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج نیز در این آیین گفت: این مراسم فرصتی است که فعالان اقتصادی استان مشکلات و پیشنهادات خود را با مسئولان در میان بگذارند.
سیدکمال حسینی با اشاره به اینکه کردستان منطقه ای موثر در توسعه صادرات کشور است، تاکید کرد: تفاوت قیمت ریال و ارز فرصتی بود که اگر به خوبی از آن استفاده می شد صادرات کشور رشد چشمگیری پیدا می کرد.
وی افزود: صدور دستورالعمل هایی مانند برون سپاری ارزی که براساس واقعیت های موجود نبود فرصت طلایی رشد صادرات را از ما گرفت.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج با اشاره به اینکه اجرای پیمان سپاری ارزی موج گسترده ای از انتقادات را ایجاد کرده است، یادآور شد: اینگونه اقدامات کارشناسی نشده پیامدهای منفی بدنبال دارد.
حسینی با اشاره به اینکه ادامه پیمان سپاری ارزی می تواند باعث کاهش صادرات شود، اظهار داشت: این طرح قرار بود در ابتدا برای پتروشیمی ها اجرا شود که خوراک آنها با ارز 4500 تومانی تامین می شود.
وی اضافه کرد: تسری پیمان سپاری ارزی به دیگر بخش های حوزه صادرات باعث می شود شرکت های کوچک در این حوزه بیشتر ضرر کرده و از گود رقابت خارج شوند.
حسینی خواستار بازگشایی مرز سیف سقز و سیرانبند بانه شد و گفت: در ارتباط با مرز سیرانبند می طلبد طرف عراقی برای ایجاد زیر ساخت ها بهتر و بیشتر پای کار باشد.
وی با اشاره به اینکه قراردادهایی هم توسط استانداری کردستان در زمینه بازگشایی مرز سیف سقز منعقد شده است، افزود: در شرایط فعلی باید در مرزهای غربی که ظرفیت آن وجود دارد روزنه هایی برای مدیریت تحریم ایجاد شود.
در این مراسم از صادرکنندگان برتر استان متشکل از محمد نجیب شریفی مدیرعامل شرکت سقز سازی کردستان، شاهو اخگر مدیرعامل شرکت سیم و کابل اخگر غرب، آفاق روزچنگ مدیرعامل شرکت تولیدی و صنعتی خورشید زریوار، هادی جهانی مدیرعامل شرکت نسیم زریبار، خسرو شجاعی مدیرعامل شرکت تعاونی لبن دوش غرب، محمودنادرسرا مدیرعامل شرکت نیک پلیمر و هیوا حاجی مرادی مدیرعامل شرکت صنایع تولیدی سیم و کابل ارم هادی نور با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شد.
7348/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعت و تجارت صادرات محور حمايت از توليد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیمان‌ سپاری ارزی، به کاهش صادرات منجر شد

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از اتاق ایران؛ نایب‌رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: وقت آن رسیده است که تجارت ایران بعد از 150 سال واردات‌محوری، به سمت صادرات‌محوری حرکت کند.

قدیر قیافه در گفت‌و‌گو با «اتاق ایران آنلاین»، افزود: متاسفانه واقعیت‌ها نشان می‌دهند، جاده تجارت ما برای واردکنندگان کالا و خدمات 8 بانده و بدون هیچ مانعی است. اما جاده صادرات ما پر از سنگ‌لاخ و موانع متعدد و ایستگاه‌های کنترل‌کننده است.

او ادامه داد: تا زمانی که اهمیت صادرات در کشور مشخص نشود و حاکمیت و دست‌اندرکاران آن را به رسمیت نشناسند ما نمی‌توانیم انتظار افزایش سهم صادرات و مثبت شدن تراز تجاری را داشته باشیم.

نایب‌رئیس اتاق ایران، تاکید کرد: یکی از دلایل مهم منفی شدن تراز تجاری، بخشنامه‌های خلق‌الساعه، اقدامات غیرکارشناسانه و ندانم‌کاری‌هایی است که در مسیر صادرکنندگان محدودیت ایجاد کرد. یعنی این اقدامات و سیاست‌گذاری‌ها نه تنها به توسعه این بخش کمکی نکرد بلکه صنایع را دچار کاهش تولید و به دنبال آن منفی شدن تولید ناخالص داخلی کرد.  

قیافه، با اشاره به اصرار دولت بر اجرای سیاست پیمان‌سپاری ارزی، افزود: محدودیت اصلی صادرکنندگان مربوط به بازگرداندن ارز صادراتی با نرخ ترجیحی مورد نظر دولت است. این در واقع رانتی است که به برخی واردکنندگان سواستفاده کننده از شرایط موجود اعطا می‌شود. با این روش در حقیقت دولت پول را از جیب صادرکننده برداشته و در جیب واردکننده می‌گذارد.

او تاکید کرد: بدون تغییر این سیاست‌ها نمی‌توان به بهبود تراز تجاری در سال جاری امیدوار بود.

دیگر خبرها

  • واکنش بانک مرکزی به چاپ ایران چک ۵۰۰ هزار تومانی/ مدیرعامل اسبق بانک صادرات: ارز باید تک نرخی شود/ معاون رئیس جمهور: تلاش دولت این است که شاهد کاهش بیشتر در نرخ تورم باشیم
  • همانگونه که وعده صادق با همت جوانان کشور تحقق یافت جهش تولید نیز با مشارکت مردم محقق می‌شود
  • واحدهای تولیدی دارای استاندارد و گواهینامه‌ حمایت می‌شوند
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • ثبت برنامه ماهانه واحد‌های تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • ثبت برنامه ماهانه واحدهای تولیدی در سامانه جامع تجارت الزامی شد
  • مسائل کوچک نباید منجر به اختلال در چرخه تولید شرکت‌های صنعتی و تولیدی شوش شود
  • استاندارمرکزی:مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گره‌گشایی می‌شود
  • قرارگیری خریداران ارز در زیر چتر مالیاتی
  • پیمان‌ سپاری ارزی، به کاهش صادرات منجر شد