Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، روند کاهشی نرخ دلار در صرافی ها به پیروی از روز گذشته ادامه داشته و امروز دلار  به طور جدی وارد کانال 11 هزار تومان شد.   این کاهش نرخ در هفته های گذشته به وفور مشاهده شده است به طوری که حتی نرخ ارز مسافرتی بانک ها که یورو است با کاهش قابل توجهی از 14 هزار 500 تومان به کانال 13 هزار تومان نزول پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  یک مقام مسئول در بانک ملی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: نرخ رسمی ارز مسافرتی که از سوی بانک مرکزی به بانک ابلاغ می شود چند روزیست با روند کاهشی به مرز 13 هزار تومان میل پیدا کرده است.   وی افزود: نرخ معامله ای امروز یورو در بانک ها 14 هزار 16 ریال است که بر اساس مدارک و گذرنامه به مسافران و دانشجویان ارائه می‌شود.   نرخ کاهشی امروز تابلوی صرافی ها را به رقم 11 هزار 800 تومان مزین کرد که تفاوت این جا به جایی در روزهای گذشته مشهود است.   یکی از صراف های مجاز در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خیابان فردوسی  دلیل این کاهش نرخ را مجازات متخلفان ارزی و سکه می‌داند و می گوید: زمانی که قانون صریح اجرا می‌شود مطمئن باشیم که قیمت ها واقعی و مشکلات بر طرف خواهد شد.   وی افزود: هم اکنون اکثر صرافی ها خرید و فروش را بر قیمت 11 هزار و 800 و 11 هزار و 900 انجام می دهند.ه البته مجوز بانک مرکزی برای واردات اسکناس توسط صرافی ها نیز در این موضوع بی تاثیر نبوده است.   امروز بانک مرکزی با انتشار همین موضوع به کاهش قیمت ارز مهر تأیید زد.     انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نرخ ارز بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش رویترز، قیمت طلا تغییر چندانی در معاملات روز چهارشنبه نداشته است. تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان یک پشتوانه ایمن در بحبوحه تنش‌های خاورمیانه تاثیر احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را خنثی کرده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۱ درصد افزایش به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۳۱ درصدی به ۲۴۰۰ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در روز جمعه با پیش بینی پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی به سفارت این کشور در سوریه تا اوج ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت بالا رفته بود.

اطلاعات اقتصادی آمریکا که در روز دوشنبه منتشر شد نشان داد خرده فروشی در این کشور بیش از حد انتظار در ماه مارس افزایش یافته است. سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم برای دومین روز پیاپی بالا رفته و تمایل برای خرید طلا را به عنوان یک سرمایه غیر سودده پایین آورده است.

تحلیلگران عقیده دارند بازار در حال حاضر در حالت توقف قرار دارد و منتظر تقابل احتمالی رژیم صهیونیستی و ایران است که می‌تواند قیمت طلا را بالا ببرد.

اگر درگیری‌های خاورمیانه آرام شود تمرکز بازار دوباره معطوف فدرال رزرو آمریکا خواهد شد. ظاهراً این بانک نمی‌تواند نرخ بهره را در آینده نزدیک پایین بیاورد که خبر خوبی برای بازار طلا و نقره نخواهد بود.

بانک دویچه پیش بینی می‌کند قیمت طلا تا پایان سال جاری میلادی به ۲۴۰۰ دلار برسد و در دسامبر ۲۰۲۵، ۲۶۰۰ دلار معامله شود.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۵ درصد کاهش به ۲۸ دلار و ۳۱ سنت رسیده و پلاتین با یک کاهش ۰.۴۳ درصدی ۹۵۵ دلار و ۵ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • ادامه کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی | قیمت هر دلار چند شد؟
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار و یورو در صرافی ملی امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • چرا قیمت دلار محکوم به سقوط است‌؟