Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-23@21:56:22 GMT

سقوط قیمت ارز و سکه بعد از اعدام سلطان سکه !

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۴۷۴۱

سقوط قیمت ارز و سکه بعد از اعدام سلطان سکه !

رکنا: بررسی بازار ارز نشان می‌دهد که روند کاهشی قیمت در روز جاری ادامه پیدا کرد و ادامه این روند تاثیر به سزایی در بازار طلا و سکه داشته است.

به گزارش رکنا، روند کاهشی قیمت ارز و سکه در بازار Store از ابتدای هفته آغاز شد و در روز‌های اخیر با شدت بیشتری به کار خود ادامه داد.

روند روبه سقوط Fall قیمت ارز تا جایی پیش رفت که نرخ دلار امروز در صرافی‌ها با کاهش شدیدی روبرو شد و به کانال ۱۱ هزار تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته از این روند کاهشی، طلا و سکه نیز بی نصیب نماندند و از چند روز گذشته با اُفت محسوسی روبرو شدند که این روند نیز در روز جاری تکرار و ادامه دار بود.

با ادامه روند نزولی قیمت‌ها محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: از اول هفته تاکنون شاهد کاهش ۱۵ درصدی قیمت طلا و سکه بودیم.

وی کاهش قیمت جهانی طلا و کاهش قیمت ارز را دو عامل مهم کاهش قیمت طلا و سکه دانست و گفت: این دو فاکتور مهم، هم‌زمان کاهش پیدا کرده و باعث افت قیمت‌ها در بازار شده است.

با این تفاسیر با ادامه کاهش نرخ دلار در بازار که از چند روز گذشته آغاز شده است پیش بینی می‌شود که روند نزولی قیمت طلا و سکه نیز ادامه دار باشد و به قیمت واقعی نزدیک‌تر شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز به دو پسر دبستانی به بهانه دیدن خرگوش در تهران / من اعتیاد جنسی دارم؟! + عکس تجاوز وحشیانه به پسر خردسال در نیمه شب میهمانی / پدر همان شب تلافی کرد + عکس عکس/ سلطان‌سکه و محمد سالم پس از اعدام اما و اگر های بی پاسخ اعدام سلطان سکه + عکس منفجر کردن لباس عروسی در روز طلاق + فیلم فیلمی از آخرین لحظات اجرای حکم اعدام سلطان سکه و محمد سالم + عکس ماجرای چلوکباب خوری گروگان در باغ ویلا ! منفجر کردن لباس عروسی در روز طلاق + عکس اعتراف جراح حرفه ای به امضای نام خود برروی کبد بیماران! +عکس تجاوز رئیس شرکت بازرگانی به کارمند 19 ساله اش +عکس تجاوز به دختر 3 ساله توسط مرد شلخته! طلاق یک ملکه در ایران دستگیری وکیل و دادستان متجاوز به کودکان+عکس آخرین سیگار وحید مظلومین / او گرانترین سیگار را می کشید !+ عکس و گفت و گو این جوان معتاد کارمند کمپ ترک اعتیاد را در خانه اش به قتل رساند+ عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: قیمت ارز بازار Store سقوط Fall قیمت طلا قیمت ارز ارز اعدام طلا کمیسیون رئیس قیمت ارز در بازار قیمت ارز در بازار امروز ارز و سکه عکس ایران دختر فیلم تجاوز تهران ماه اعدام دستگیر پسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط قیمت برنج ایرانی از ۱۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران گفت: قیمت برنج ایرانی که سال ۱۴۰۱ تا مرز ۱۵۰ هزار تومان افزایش یافته بود، در سال ۱۴۰۲ به ۸۰ هزار تومان کاهش یافت. - اخبار اقتصادی -

مسیح کشاورز دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت :عدم حمایت دولت از بخش خصوصی برای تداوم اجرای طرح خرید و توزیع برنج ایرانی توسط بخش خصوصی، دستاوردهای ارزشمند این طرح که به مدیریت بهینه بازار برنج منتهی شده بود را از بین می‌برد.

وی افزود: سال گذشته بخش خصوصی با حمایت دولت وارد بازار برنج ایرانی شد و حجم بالایی از محصول که به دلیل نبود تقاضا در انبار شالیکاران و تولیدکنندگان انباشته شده بود را خریداری و با قیمت مناسب در بازار عرضه کرد.

استاندار گیلان: ‌وزیر جهاد ‌جلوی واردات برنج مازاد را بگیرد

کشاورز با بیان اینکه سال 1401، قیمت برنج ایرانی با رشد 300 درصدی از مرز 150 هزار تومان گذر کرد، ادامه داد: جهش قیمت موجب کاهش تقاضا و انباشت محصول شده و بیم آن می‌رفت که حجم قابل توجهی برنج از بین رفته و کشاورز و تولیدکننده خسارت سنگینی متحمل شوند.

وی گفت: در چنین شرایطی اعضای انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران به پیشنهاد دولت پاسخ مثبت داده و با حذف حلقه‌های واسطه‌گری، محصول برنج را مستقیم از تولیدکننده خریداری و به بازار عرضه کرد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران تصریح کرد: در حالیکه پیش‌بینی می‌شد در سال 1402 قیمت برنج ایرانی با تبعیت از نرخ تورم از 200 هزار تومان گذر کند، ورود بخش خصوصی مانع ادامه این مسیر شد و قیمت برنج مرغوب ایرانی تا کیلویی 80 هزارتومان کاهش یافت.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی با قبول ریسک بالای اجرای طرحی که هیچ پیشینه‌ای نداشت و آینده آن نیز مبهم بود، سرمایه خود را به خطر انداخت، اظهار داشت: اعضای انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران با نگاه ملی و حمایت از تولید داخلی خطر کرده و این طرح را اجرا کردند که خوشبختانه با موفقیت اجرا شد.

کشاورز با تاکید بر اینکه در پایان سال گذشته و پیش از شروع فصل جدید کشت برنج، از ادامه این طرح جلوگیری شد و ناخواسته بازار را به دلالان شد، افزود: اگر این اتفاق فقط برای اندک محصول باقیمانده سال گذشته بود، مشکل‌ساز نمی‌شد، اما افزایش قیمتی که گریبانگیر بازار برنج ایرانی شده، معیار قیمت محصول سال جدید می‌شود و بیم آن می‌رود، قیمت برنج ایرانی دوباره افزایش یابد.

وی ادامه داد: در صورت افزایش قیمت برنج بی منطق برنج در بازار، قطعا شاهد بازگشت رکود به بازار این محصول بوده و تقاضا برای خرید برنج می‌شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران متذکرشد: در سال گذشته که دولت با حمایت از طرح خرید برنج ایرانی با صدور مجوز واردات، بازار برنج متعادل شد و نتیجه آن مدیریت بهینه بازار بود، امسال از یک سو حمایت از طرح خرید برنج ایرانی را متوقف کرده و از طرفی واردات برنج را متوقف کرده است.

وی تصریح کرد: نتیجه تصمیمات اشتباه، در بازار نمود پیدا می‌کند و باید متوجه این مهم باشند که با افزایش قیمت و بازگشت رکود، از سرگیری طرح خرید برنج توسط بخش خصوصی شاید با موفقیت همراه نشود و دولت نباید انتظار داشته باشد با این نوع تعامل، بخش خصوصی بار دیگر از اجرای این طرح استقبال کند.

کشاورز با تأکید بر این مهم که برای حفظ تعادل در بازار برنج باید تا پیش از شروع دوره ممنوعیت فصلی 800 هزار تن برنج وارد کشور شود، گفت: در شرایطی که حجم قابل توجهی برنج تولید داخلی باقی نمانده و باید منتظر تولید سال جدید باشیم، کمبود توأمان محصول داخلی و خارجی موجب برهم خوردن توازن عرضه و تقاضا شده و دولت برای جبران این مشکل، عجولانه عرضه ذخیره احتیاطی برنج کشور به بازار را انتخاب می‌کند که این اتفاق خود خطای دیگری است که مشکلات بازار برنج را تشدید می‌کند.

وی همچنین درباره تأمین ارز واردات برنج گفت: واردکنندگان برنج با سرمایه شخصی اقدام به واردات برنج کرده و پس از عرضه محصول به بازار، برای دریافت ارز پس از تأیید وزارت کشاورزی از سوی بانک مرکزی در صف تخصیص ارز قرار می‌گیرند، اما از 7 ماه پیش تا کنون واردکنندگان ارزی دریافت نکرده‌اند و به دلیل محدودیت سرمایه، امکان فعالیت و واردات مجدد را ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه روند نزولی قیمت طلا
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • کاهش قیمت دلار در راه است؟
  • رونمایی از پشت پرده گرانی خودرو
  • موج هیجانی قیمت دلار فروکش کرد/ احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ در بازار
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟
  • تداوم کاهش نرخ ارز و طلا با اقدامات بانک مرکزی
  • قیمت برنج ایرانی سقوط کرد
  • سقوط قیمت برنج ایرانی از ۱۵۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تومان
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟