Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@03:26:23 GMT

واکنش هنیه به تصمیم خصمانه آمریکا علیه العاروری

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۴۷۷۹

واکنش هنیه به تصمیم خصمانه آمریکا علیه العاروری

به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، اسماعیل هنیه در سخنانی تصریح کرد: درحالی که اشغالگران جنایت مرتکب شده و ساختمان های مسکونی و مقرهای غیرنظامی در نوار غزه را بمباران می کنند و همه معاهدات و منشورهای بین المللی و سازمان ملل را نقض می کنند؛ آمریکا نام برادر مجاهد صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس را در فهرست به اصطلاح تروریسم قرار داد و برای کسی که اطلاعاتی درباره وی بدهد، جایزه مالی تعیین کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تاکید کرد: این جانبداری رژیم غاصب در چارچوب سیاست آمریکا است که به حق ملت فلسطین در قدس و بازگشت به خانه و کاشانه خویش و داشتن دولت خود تعدی کرده است و بیانگر نادیده گرفتن اراده ملت فلسطین و جنبش حماس در انتخاب رهبران خود است که به حقوق و اصول ثابت ملت فلسطین پایبند هستند.

هنیه گفت: این تصمیم آمریکا بیانگر جایگاه رهبری و نمادین العاروری و میزان ناراحتی اشغالگران از نقش آفرینی های ملی و استواری مواضع وی در قبال مسائل و حقوق ملت فلسطین و تاثیر سیاسی و ملی وی در داخل کرانه باختری یا در درون زندان های اشغالگران است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: این تصمیم ظالمانه آمریکا و توصیف های باطل آن و تصمیمات گذشته آمریکا در قبال دیگر رهبران جنبش مجاهد حماس یا سایر نیروهای مقاومت ملی فلسطین یا نیروهای مقاومت در منطقه باعث نخواهد شد که ما از طرح مقاومت و آزادسازی سرزمین یا برعهده داشتن نمایندگی ملت و جنبش خود و تداوم نقش آفرینی های رهبری خود و تلاش برای آزادسازی سرزمین فلسطین و بازپس گیری حقوق ملت خود دست برداریم.

دولت آمریکا روز سه شنبه پنج میلیون دلار جایزه برای کسی که اطلاعاتی درباره العاروری و دو رهبر حزب الله لبنان به نام های خلیل یوسف حرب و هیثم علی طباطبایی ارایه دهد، تعیین کرد.دولت آمریکا همچنین نام این رهبران مقاومت را در فهرست به اصطلاح تروریسم خود قرار داد.
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌ها حماقت کنند، با غافلگیری‌های بزرگ ایران مواجه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه رأی الیوم با درج تحلیل عبدالباری عطوان تحلیلگر ارشد عربی به برخی شبهه‌های مطرح شده در خصوص عملیات «وعده صادق» ایران ضد رژیم صهیونیستی که در واکنش به حمله تروریستی این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفته بود، واکنش نشان داد.

عطوان در این مقاله نوشته است: کسانی که معجزات مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی طی ۷ ماه گذشته را به رسمیت نمی‌شناسند، همان کسانی هستند که امروز در خصوص دستاوردهای حمله تاریخی ایران به سرزمین‌های اشغالی از طریق پرتاب ۳۶۰ موشک و پهپاد به دو پایگاه هوایی در منطقه نقب رژیم صهیونیستی ابراز تردید می‌کنند.

عطوان می‌افزاید که این‌ها همان عده‌ای هستند که اسراییل را بزرگترین دولت منطقه‌ای قلمداد کرده و تصور می‌کردند تل آویو طی دو هفته می‌توانند کنترل نوار غزه را در اختیار بگیرد. همین عده نسبت به انجام واکنش ایران در خصوص حمله به کنسولگری در دمشق نیز ابراز تردید می‌کردند، اما وقتی این حمله انجام شد، آن را یک نمایش تبلیغاتی و بازتابی از توافق محرمانه میان ایران و آمریکا دانستند.

این تحلیلگر ارشد منطقه‌ای در پاسخ به این ادعاهای واهی به اظهارات مسئولان ایرانی استناد می‌کند که این حمله را یک واکنش تلافی جویانه نسبت به حمله موشکی به کنسولگری ایران در دمشق دانسته و آن را برای آزادسازی فلسطین یا آغاز جنگ فراگیر ضد رژیم اسراییل معرفی نکردند و تاکید کردند که این حمله ماموریت خود را به پایان رسانده است.

وی ادامه داد: حمله‌ای که ایران به دو پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی انجام داد، باعث کشته شدن هیچ غیرنظامی یا کودک اسراییلی نشد و از نظر انسانی و اخلاقی تفاوت زیادی میان اسراییل و ایران وجود دارد.

به نوشته عطوان، واکنش تلافی جویانه ایران موقعیت مقاومت فلسطین در غزه را تقویت کرده و ضربه سختی به دشمن متجاوز و اشغالگر صهیونیستی وارد کرد و به صورت عملی ثابت کرد که غزه تنها نیست و یکی از بزرگترین قدرت‌های اسلامی در کنار آن ایستاده است، قدرتی که جرأت واکنش نشان دادن به رژیم صهیونیستی و تنبیه آن را دارد.

عطوان در بخشی دیگر از مقاله خود نوشت: پایداری فلسطینی‌ها و مقاومت شجاعانه در غزه و حمله اخیر ایران نشان داد که معادلات قدرت برای اولین بار از ۷۵ سال گذشته تاکنون به نفع محور مقاومت تغییر کرده است.

این مقاله تاکید کرد که هرگونه واکنش رژیم صهیونیستی به عملیات ایران، احتمالاً آغازی بر فروپاشی اشغالگران صهیونیست خواهد بود، چرا که غافلگیری‌های بزرگی که ایرانی‌ها آن را تدارک دیده‌اند، در انتظار نتانیاهو و شهرک‌نشینان آن است و پاسخ ایرانی‌ها به مراتب قوی‌تر از واکنش اخیر تهران خواهد بود. اسراییل و ارتش و سرویس‌های جاسوسی آن که با وجود حمایت مطلق آمریکا طی ۶ ماه گذشته در برابر یک گروه به نام حماس و همتایان آن در فلسطین شکست خورده‌اند، چگونه می‌توانند دولت منطقه‌ای بزرگی مثل ایران را شکست دهند؟

کد خبر 6079549

دیگر خبرها

  • تحریم‌های خصمانه جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • واکنش حماس به توطئه صهیونیست‌ها برای تعطیلی «آنروا» در غزه
  • حماس: زمان عربده‌کشی رژیم اشغالگر به‌سر آمده است
  • بایدن درباره تحریم نفت ایران تصمیم جدید گرفت؟
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ تن رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه/شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر رسید
  • حمله موشکی سنگین حزب الله علیه مواضع اسرائیل/نبرد شدید مقاومت فلسطین با ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • ایران غافلگیری‌های زیادی برای نتانیاهو تدارک دیده است
  • صهیونیست‌ها حماقت کنند، با غافلگیری‌های بزرگ ایران مواجه می‌شوند
  • پاسخ تنبیهی ایران علیه اسرائیل روحیه همه را تقویت کرد