Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-03-28@12:08:12 GMT

​ در رساندن حقیقت قیام امام حسین (ع) ضعیف عمل شده

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۴۸۴۷

​ در رساندن حقیقت قیام امام حسین (ع) ضعیف عمل شده

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، ربیع الادریسی مشاور سابق سازمان عفو بین الملل گفت: طرف ها و نهاد های مختلف برای انحراف اسلام از مسیر خود و مخدوش کردن چهره آن تلاش می کنند و در این کار از ابزار و وسایل مختلفی استفاده می کنند.
وی افزود: باید با این رسانه ها همچون خودشان برخورد کرد و برای میزبانی و استقبال از مؤسسات و شخصیت های مؤثر در جوامع مختلف برنامه ریزی مختلف داشت و  برای هر جامعه ای در سطح دینی، فکری و تمدنی طرح مناسبی ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


الادریسی اشاره کرد: آنچه رسانه های مغرض در خصوص اوضاع عراق و شیعیان نقل کرده اند منجر به شکل گیری دیدگاه و تصور اشتباهی از آنان نزد برخی ملت ها شده است.
باید مبانی انسانی امام حسین (ع) در جهان نشر داده شود
مشاور سازمان عفو بین الملل با بیان اینکه هدف رسانه ها از انتشار این اخبار، تحریک و فتنه انگیزی است، خواستار آشکار کردن نور امام حسین (ع) در جهان و نشر مبانی انسانی آن حضرت از طریق فعالیت های متنوع شد.
امام حسین(ع) دو بار مورد ظلم قرار گرفتند
وی تاکید کرد: امام حسین (ع) دو بار مورد ظلم قرار گرفت؛ یک بار از سوی دشمن در حادثه کربلا و مظلومیت دوم به خاطر ضعف در رساندن حقیقت قیام امام حسین (ع) و پیام ایشان به جهان، چگونگی تغییر روند تاریخ توسط آن حضرت، حمایت از حق و پیروزی امام (ع) بر باطل است.
الادریسی افزود: اگر بخواهیم نهضت امام حسین (ع) را با تسامح مورد بررسی قرار دهیم، آن را یک الگوی بسیار والا می یابیم؛ چرا که امام حسین(ع) در برابر کسی ایستاد که می خواست شیوه و راه عادلانه دینی را تخریب کند.
لازم است با تمامی ابزار در برابر افراطی گری و تروریسم ایستاد
وی با اشاره به اینکه افراطی گری و تروریسم یکی از مراحل خشونت است که باید علیه آن از تمامی ابزار های مسالمت آمیز استفاده شود، افزود: باید با تمامی صلح طلبان تمامی مذاهب و کشور های جهان آشنا شد؛ چرا که آنان ابزاری فعال برای مبارزه با افراطی گیری و تحکیم مفاهیم همزیستی و احترام به دیگران با هر تابعیت، رنگ، نژاد و اصالتی هستند.
الادریسی از نبود مؤسسات عربی که با افراطی گری، اندیشه خشونت آمیز و عدم تلاش برای گفتگو و همکاری میان ملت ها انتقاد کرد.


انتهای پیام

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدف اصلی «بی‌انتها»، رساندن مخاطب به محبت پروردگار است

 امیربهراد رحمانی تهیه‌کننده برنامه «بی‌انتها» درباره علت تولید برنامه گفت: برای هر قسمت از برنامه «بی‌انتها»، یکی از اسمای حسنای الهی را محوریت قرار داده‌ایم؛ بنابراین هر روز در مجله‌ای تصویری ترکیبی با بخش‌های مختلف، درباره یکی از اسامی خدا صحبت می‌کنیم. 

وی افزود: هدف اصلی ما، رساندن مخاطب به عشق و محبت پروردگار است. به همین دلیل شعار اصلی برنامه، (بی‌انتها دوستت دارم) است. در این برنامه واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی‌مان می‌گردیم.

رحمانی گفت: مخاطب در ابتدای برنامه، یکی از مثال‌های تجلی‌دهنده آن اسم در زندگی را از زبان محمدقاسمی می‌شنود. سپس مناجاتی استودیویی با همین محوریت از حنیف طاهری پخش می‌شود. بعد از شعرخوانی شاعران اهل بیت، در آیتمی با عنوان کنج خلوت، به ایوان حرم رضوی رفته و با عاشقان و زائران امام، درباره جلوه اسامی الهی در حضرت رضا علیه السلام گفتگو می‌کنیم.

وی عنوان کرد: در بخش بعدی، سراغ داستان‌های مشاغل مختلف رفته و از زاویه نگاه آنها اسماء الهی را روایت می‌کنیم. در بخش بعد، واگویه‌های احساسی و حرف‌های دلی با خدا را داریم که محوریت آن، همان اسامی انتخاب‌شده است. در نهایت آیتمی از شهدا و پویش قرآنی نهضت زندگی با آیه‌ها، حسن ختام برنامه خواهد بود.  بی‌انتها این فصل را با اسم رحمان و رحیم خداوند شروع کرده است و امیدوار است در انتهای ماه رمضان، به نام باعث و اول و آخر او برسد. 

گفتنی است برنامه تلویزیونی بی‌انتها، به تهیه‌کنندگی امیربهراد رحمانی و کارگردانی محمد حسین تقوایی، در ماه رمضان امسال، هر روز قبل از اذان مغرب، از شبکه نسیم پخش شده و در طول روز، سه بازپخش خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • انجام ۱۳ مورد عمل جراحی در ایام نوروز در بیمارستان امام حسین هریس
  • ترس دشمن از گسترش انقلاب اسلامی
  • هدف اصلی «بی‌انتها»، رساندن مخاطب به محبت پروردگار است
  • تجلیل از روسای هیات‌های ورزشی سپیدان
  • محفل قرآنی امام حسنی‌ها در ورزشگاه آزادی تهران
  • این احتمال که بدون اطلاع حجت الاسلام صدیقی ، فعالیتهای غیرقانونی کرده باشند ضعیف است/ موسسه خانواده صدیقی غیرانتفاعی است اما در آن فعالیت تجاری شده
  • اجتماع مردم بیرجند در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی+فیلم
  • شاعران گلستانی عیدانه های شعر خود را در حضور آیت الله نورمفیدی قرائت کردند
  • قاضی ای که طی‌الارض می‌کرد و مورد تایید امام خمینی بود
  • چاپ کتابی درباره غیبت امام زمان/زمان قیام است یا سکوت؟