Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@02:18:38 GMT

۲ پروژه شهردای پلدختر افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۴۸۷۴

۲ پروژه شهردای پلدختر افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، امروز پنجشنبه در مراسمی با حضور امام جمعه پلدختر، معاون فرماندار پلدختر، شهردار پلدختر، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان باسکول ۶۰ تنی دیجیتال کارخانه آسفالت و اتاق پیش سرد کشتارگاه شهرداری پلدختر افتتاح و بهره برداری شد.

شهردار پلدختر در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرداری پلدختر برای نصب و راه اندازی باسکول دیجیتال ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات داخلی هزینه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صمد چراغی پور افزود: مصالح شن، ماسه، آسفالت و... به وسیله این باسکول دیجیتالی توزین می شوند.

رئیس شبکه دامپزشکی پلدختر نیز به خبرنگار مهر گفت: کشتارگاه شهرداری پلدختر به اتاق پیش سرد با اعتبار ۶۰۰ میلیون ریال در راستای تضمین سلامت مصرف کنندگان و جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک انسان و دام مجهز شد.

رضا عسکری با بیان این که از مهم ترین عواملی که در بهداشت گوشت نقش اساسی دارد کشتارگاه ها است،  افزود: این اتاق پیش سرد در کشتارگاه سنتی شهرداری پلدختر ظرفیت ۱۰ راس دام سنگین و ۲۰ راس دام سبک را  دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی پلدختر گفت: اتاق پیش سرد کشتارگاه یکی از نیازهای بسیار مهم شهرستان پلدختر بود که با همکاری مجدانه شهرداری، اعضای شورای شهر و با مشارکت بخش خصوصی و پیگیری شبکه دامپزشکی محقق شد.

کد خبر 4459191

منبع: مهر

کلیدواژه: پلدختر رضا عسکری شهرداری پلدختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: سنوروزیس (گیجی) نام بیماری ناشی از سنوروس سربرالیس است. سنوروس سربرالیس مرحله نوزادی انگل تنیا مولتی سپس مولتی‏سپس است.

 

دکتر ابراهیم سپهر افزود:انگل بالغ در روده سگ و سگ سانان زندگی می‌کند. مرحله لاروی این انگل عمدتا تمایل به سیستم اعصاب مرکزی بخصوص مغز و نخاع شوکی نشخوارکنندگان دارد که موجب کاهش اشتهای شدید، کاهش بینایی به طورت یک طرفه یا نامتقارن، عدم تعادل در ایستادن و راه رفتن، به دور خود چرخیدن، چرخاندن سر و کوبیدن سر به دیوار توسط دام می‌شود.

 

وی افزود: وجود سگ آلوده در محیط نگهداری دام و آلوده نمودن علوفه موجود در محیط از طریق دفع مدفوع و همچنین نشستن بر روی علوفه و خوراکی که مورد مصرف دام قرار می‌گیرد، زمینه بیماری سنوروزیس را در گوسفندان به وجود می‌آورند،.

این نوع کرم و انگل خطرناک ابتدا به داخل خون می‌رود و سپس از طریق خون وارد مغز گوسفند شده و با ایجاد یک کیست نسبتا بزرگ در مغز دام، بیماری گیجی را به وجود می‌آورد

 

دیگر خبرها

  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • آخرین خبر‌ها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در باره بیماری گیجی گوسفندان
  • آخرین خبرها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان