Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، دو مقام دولتی عراق خبر دادند، عراق با ایران توافق کرده است که مواد غذایی را با گاز و انرژی ایران مبادله کند.

بغداد حالا به دنبال تایید آمریکا تا به آن اجازه دهد گاز ایران را برای استفاده در نیروگاه‌ها وارد کند و زمان بیشتری برای یافتن منابع جایگزین نیاز خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابعی که این اطلاعات را با رویترز در میان گذاشتند، یک مقام ارشد دولتی و یک عضو کمیته انرژی وزیران عراق بودند.

منبع آگاه اول گفت: ضرب‌العجل ۴۵ روزه آمریکا برای متوقف کردن واردات گاز از ایران به هیچ‌وجه برای عراق کافی نیست تا بتواند منبعی جایگزین پیدا کند.

او ادامه داد: متوقف کردن واردات گاز از ایران پس از این ضرب‌العجل، بحران جدی برق را به همراه خواهد داشت. ما به زمان بیشتری احتیاج داریم... آمریکایی‌ها کاملا آگاهند که ما تا چه میزان به گاز ایران احتیاج حیاتی داریم.

واشنگتن به عراق معافیتی اعطا کرده است که بتواند پس از اجرایی شدن تحریم‌های ضد ایرانی امریکا از هفته گذشته، همچنان به واردات گاز، انرژی و مواد غذایی از ایران ادامه دهد.

اما ایالات‌متحده گفته است که این معافیت تنها ۴۵ روز طول خواهد کشید.

منبع آگاه دوم گفت: عراق درخواستی را به آمریکا ارسال خواهد کرد که به این کشور اجازه دهد بعد از موعد ۴۵ روزه هم به واردات خود ادامه دهد.

او گفت: قرار است عراق در برابر گاز ایران، مواد غذایی و آیتم‌های بشردوستانه، به ایران صادر کند. ایران این پیشنهاد را قبول کرده است.

کد خبر 4459176

منبع: مهر

کلیدواژه: تحریم اقتصادی ایران عراق قانون تمدید تحریم ایران گاز طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد

امیر جمشیدی در گفت وگو با خبرنگار مهر عراق را نخستین شریک تجاری گمرکات مازندران در صادرات کالا معرفی کرد و افزود: میزان صادرات کالا به عراق ۱۲۸ هزار تن به ارزش ۱۴۳ میلیون و ۱۵۳ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی سهم ۹ و ۴۵ درصدی از کل صادرات گمرکات مازندران را داشته است.

وی اظهار کرد: ۳۵ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، موادپلاستیکی، کاغذ، فرآورده‌های گوشتی، شیرینی وکاکائو وبرنج و.‌.‌. از طریق گمرکات مازندران به کشور عراق صادر شده است.

وی یادآور شد: امارات متحده عربی اولین شریک تجاری گمرکات مازندران در واردات کالا طی سال ۱۴۰۲ بود و میزان واردات کالا از امارات یک میلیون و ۸۵۳ هزار تن به ارزش ۷۹۲ میلیون و ۸۰۷ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی سهم ۴۰ و ۳۶ درصدی از کل واردات گمرکات مازندران را داشته است.

جمشیدی تصریح کرد: ۱۵ قلم کالا شامل جو و ذرت دامی، گندم، کک متالوژی، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی ونباتی، چوب، وسایل برق و محصولات شیمیایی از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

کد خبر 6085274

دیگر خبرها

  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد
  • ویتامین‌هایی که باعث کاهش وزن می‌شوند
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • نشست اعضای کدکس مواد غذایی در چین برگزار می‌شود
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • ۳۵ قلم کالا از مازندران به عراق صادر شد