Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-18@10:45:37 GMT

دردسر جدید برای عادل فردوسی پور در تلویزیون! + جزییات

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۴۹۳۱

دردسر جدید برای عادل فردوسی پور در تلویزیون! + جزییات

رکنا: در شرایطی که پیش از این عنوان شده بود گفتگوی رییس فیفا با عادل فردوسی پور به دلیل مسائلی که اینفانتینو گفته بود پخش نشده، این موضوع از سوی مجری و تهیه کننده این برنامه رد شد.

جیانی اینفانتیو، رییس فیفا روز شنبه و همزمان با دیدار فینال لیگ قهرمانان بین پرسپولیس و کاشیما بعنوان میهمان ویژه در تهران حضور یافت و دقایقی روبروی عادل فردوسی پور پاسخگوی سوالات مجری و تهیه کننده برنامه نود بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برنامه اما این هفته با بازگشت مجدد برنامه نود روی آنتن نرفت تا شایعات زیادی را شکل دهد.

برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی، اظهار نظری از عادل فردوسی‌پور تهیه کننده و مجری برنامه درباره دلیل پخش نشدن مصاحبه اینفانتینو منتشر کردند که در آن مدعی شده بود با توجه به صحبت‌های رییس فیفا درباره احتمال تعلیق فوتبال ایران و تهدیدی که متوجه آن می‌شد، این گفتگو اجازه پخش نیافته است. اظهاراتی که فردوسی‌پور، صحت آن را تکذیب می‌کند: «مصاحبه‌هاى منتشر شده از جانب من در مورد علت پخش نشدن گفتگو با آقاى اینفانتینو صحت ندارد و من با هیچ رسانه‌اى در این مورد مصاحبه نکرده‌ام.»اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز به دو پسر دبستانی به بهانه دیدن خرگوش در تهران / من اعتیاد جنسی دارم؟! + عکس تجاوز وحشیانه به پسر خردسال در نیمه شب میهمانی / پدر همان شب تلافی کرد + عکس عکس/ سلطان‌سکه و محمد سالم پس از اعدام اما و اگر های بی پاسخ اعدام سلطان سکه + عکس منفجر کردن لباس عروسی در روز طلاق + فیلم فیلمی از آخرین لحظات اجرای حکم اعدام سلطان سکه و محمد سالم + عکس ماجرای چلوکباب خوری گروگان در باغ ویلا ! منفجر کردن لباس عروسی در روز طلاق + عکس اعتراف جراح حرفه ای به امضای نام خود برروی کبد بیماران! +عکس تجاوز رئیس شرکت بازرگانی به کارمند 19 ساله اش +عکس تجاوز به دختر 3 ساله توسط مرد شلخته! اولین سبد غذایی خانوارهای کم بضاعت توزیع شد + جزئیات مواد و ارزش حمایتی حمله موشکی به اتاق جلسات تروریست‌ها تا 700 کیلومتری ایران این جوان معتاد کارمند کمپ ترک اعتیاد را در خانه اش به قتل رساند+ عکس مرگ وحشتناک دوقلوها به خاطر سهل انگاری مادر+عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: پرسپولیس برنامه نود عادل فردوسی پور فیفا مصاحبه رئیس فردوسی پور عکس ایران دختر فیلم تجاوز تهران ماه اعدام دستگیر پسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به نقش صدا و سیما در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب

یک کارشناس علوم ارتباطات نوشت: «از جمله انتقادهایی که به صدا و سیما در زمینه حجاب و عفاف وارد می‌شود، نداشتن اهتمام جدی در راه ترویج فرهنگ عفاف و پوشش اسلامی است، چرا که تا کنون اقدام برجسته‌ای که نشان‌دهنده برنامه‌ریزی هدفمند و گسترده در راه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باشد، در رسانه ملی انجام نشده.»

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا محمدی فعال رسانه‌ای و کارشناس علوم ارتباطات در یادداشتی با اشاره به نقش ویژه صدا و سیما در ترویج موضوع عفاف و حجاب نوشت:

«بی گمان نحوه رفتار، گفتار، حرکات دست و چشم و لباس مجریان و بازیگران زن و محتوای فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی می‌تواند در زمینه الگوسازی‌های مثبت و منفی عفاف و حجاب در جامعه تأثیر به‌سزایی داشته باشد؛ در بین وسایل ارتباط جمعی، تلویزیون به‌دلیل گیرایی و جذابیت‌های خاص خود نقش و سهم بیشتری در انتقال الگوهای رفتاری و فرهنگ‌سازی حجاب و عفاف در جامعه دارد و از آنجا که مخاطبان تلویزیون گروه معدودی نیستند و تمامی گروه‌های سنی، مخاطب پیام‌های تلویزیون قرار می‌گیرند، این رسانه در سطح بسیار کلان و بر کل جامعه تأثیر می‌گذارد. علاوه بر این سهولت استفاده از تلویزیون و تنوع برنامه‌های آن، اهمیتش را دوچندان می‌کند

در کتاب صحیفه نور جلد ۵ صفحه ۲۰۳ آمده که حضرت امام خمینی (ره) در مورد نقش و اهمیت صدا و سیما چنین بیان داشته‌اند: «اهمیت رادیو و تلویزیون بیشتر از همه (وسایل ارتباط جمعی) است، این دستگاه، دستگاه تربیتی است. باید تمام اقشار ملت با این دستگاه تربیت شوند، این یک دانشگاه عمومی است، یعنی دانشگاهی است که در تمام سطوح کشور گسترده شده است.»

مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز در دیدار با مدیران صدا و سیما می‌فرمایند: «زن سرشار از ارزش‌های اسلامی و انقلابی است. لذا سیمای زن مسلمان و انقلابی باید با تکیه بر حجاب، نجابت و عفت نقش اصلی و اساسی او در خانواده و جامعه، تأثیر زن در رشد مرد و جامعه و نیز نقش پر اهمیت او در واقعیت‌های گذشته نظیر جنگ تحمیلی در صدا و سیما نشان داده شود»

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های سیما که در مرداد ۹۸ منتشر شده بیش از ۸۰ درصد مردم بیننده برنامه‌های تلویزیون بودند که بر اساس آن زنان با آمار ۷۳ درصد، بیش از مردان «۶۷.۹ درصد» به تماشای تلویزیون نشسته‌اند؛ این موضوع از اهمیت تأثیرپذیری برنامه‌های این رسانه بر ذهن مخاطبان به خصوص قشر دختران و زنان جامعه حکایت دارد؛ بی گمان نحوه رفتار، گفتار، حرکات دست و چشم و پوشش مجریان و بازیگران زن و حتی محتوای فیلم‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی می‌تواند در الگوسازی‌های مثبت و منفی حجاب و عفاف در بین دختران و زنان جامعه تأثیرگذار باشد.

وظایف صدا و سیما در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب

قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب که در ۱۳ دی ۱۳۸۴ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده برای ۲۶ دستگاه اجرایی کشور وظایفی را تعیین کرده است. این قانون ۳۱ وظیفه را برعهده صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار داده که در اینجا به برخی از مهم‌ترین این وظایف اشاره می‌شود:

۱- فرهنگ‌سازی در زمینه اصلاح پوشش نامناسب و ارائه راه‌حل‌های مؤثر و فوری از طریق تولید برنامه‌های کارشناسی، گفتمان، تولید فیلم، تیزرهای تلویزیونی و ...

۲- تبیین و آموزش احکام شرعی حجاب و عفاف و رعایت حریم عفاف در خانه و اجتماع و آموزش معیارهای رفتار صحیح زن و مرد جهت برقراری روابط متعادل اجتماعی.

۳- ترویج الگوهای مناسب حجاب از طریق تولید فیلم و سریال و سایر برنامه‌های تلویزیونی و انجام مناظره علمی، فرهنگی و هنری در خصوص فلسفه حجاب و عفاف به منظور استحکام بنیه اعتقادی و فرهنگی جوانان.

۴- آموزش و ترویج احکام شرعی حجاب و پوشش بومی (منطقه‌ای) در جغرافیای جمهوری اسلامی ایران.

۵- به تصویر کشیدن زنان تحصیل‌کرده، ممتاز، متعهد و باحجاب در فیلم‌ها و مجموعه‌های هنری و پرهیز از نشان دادن آنان در نقش‌ها و شخصیت‌های عامه و کم‌سواد.

۶- بازنگری در شرایط انتخاب فیلم‌ها و سریال‌های خارجی بر اساس ملاک‌های حجاب و عفاف.

۷- تهیه برنامه‌های متناسب با فرهنگ حجاب و عفاف برای کودکان و استفاده از قهرمان‌های عروسکی مطرح در کارتون‌ها و برنامه‌های

۸- تهیه برنامه‌های مختلف در خصوص تاریخچه و جایگاه پوشش و حجاب در غرب، تبیین علل و عوامل آن و چگونگی رواج فرهنگ برهنگی در سده‌های اخیر در آن جوامع.

۹- نظارت مستمر بر تبلیغات تجاری به منظور جلوگیری از ایجاد روحیه مصرف گرایی و تجمل پرستی به عنوان عوامل ترویج بی مبالاتی اخلاقی و سوق آن به سوی تبلیغات و آگهی‌های فرهنگی و اخلاقی.

۱۰- تدوین سیاست‌های مشخص در مورد سبک لباس و آرایش هنرمندان، مجریان زن و مرد و ... در برنامه‌ها، فیلم‌های سینمایی، تئاتر و ... با محوریت عفاف و حجاب.

نقدی بر عملکرد صدا و سیما در حوزه عفاف و حجاب

از جمله انتقادهایی که به صدا و سیما در زمینه حجاب و عفاف وارد می‌شود، ضعف برنامه‌ریزی دقیق و نداشتن اهتمام جدّی در راه ترویج فرهنگ عفاف و پوشش اسلامی است، چرا که تا کنون اقدام ویژه و برجسته‌ای که نشان‌دهنده برنامه‌ریزی هدفمند و گسترده در راه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باشد، در رسانه ملی انجام نشده و از توانمندی و ظرفیت‌های بالای تلویزیونی برای فرهنگ‌سازی درباره حجاب، عفاف و لوازم آن به شایستگی استفاده نشده که البته این کار، نیازمند پژوهش ژرف و علمی است.

با این وجود در برخی سریال‌های تلویزیونی از بانوانی که به پوشش اسلامی و حفظ حریم نامحرم مقید هستند، شخصیت‌پردازی خوب و مناسبی انجام می‌شود؛ یعنی افرادی را موفق، جذاب و تأثیرگذار نشان می‌دهند که شایستگی الگودهی به مخاطبان را دارند. به‌عنوان نمونه، از سریال «ستایش» می‌توان یاد کرد که در آن، شخصیت ستایش که آراسته به پوشش برتر یعنی چادر است، زنی موفق رانشان می‌دهد که با وجود ناملایمات فراوان توانسته فرزندان خود را بزرگ کرده و بر اساس ارزش‌های اسلامی تربیت کند. درنتیجه، مخاطب به وی علاقه‌مند می‌گردد. این‌گونه شخصیت‌پردازی‌ها در الگودهی درست، نقش بسزایی دارند.

در پایان ضمن سپاس از تلاش‌هایی که تا کنون از سوی رسانه ملی در خصوص حجاب و عفاف انجام پذیرفته است، اما به نظر می‌رسد برای ترویج آن باید گام‌های بیشتری برداشته می‌شد که به عللی از انجام آن بازمانده‌اند و این، خود نیازمند آسیب‌شناسی جدی و دقیق است.»

کد خبر 745778

دیگر خبرها

  • نگاهی به نقش صدا و سیما در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب
  • تصویری تازه علی دایی و همسرش کنار فردوسی‌پور
  • (عکس) استایل جالب علی دایی و همسرش در عکس یادگاری با عادل فردوسی‌پور
  • (عکس) استایل جالب علی دایی و همسرش در عکس یادگاری کنار عادل فردوسی‌پور
  • جزییات فصل اول سند جدید تحول قوه قضاییه اعلام شد
  • زمان و شرط اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد/ اعلام جزییات
  • حمله پشه با پشه کش به فامیل دور ؛ سکانس پربازدید مهمونی را ببینید
  • پیاده راه فردوسی یا سواره راه موتورسوار
  • ژیلا صادقی اسلحه به دست شد! |‌ تصاویر
  • مهدی: امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ با تفاضل گل مشخص می‌شود