Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: ما به کتاب کمک در عرصه رقابت با فضای مجازی کمک نکردیم.

جهانبخش قنبری ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه در بین افراد جامعه تاکید کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: کتاب یار مهربانی است که دوستی با آن دانش و اطلاعات و اندیشه انسان را تقویت کرده و بالا می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با اشاره به وجود شبکه های مجازی و فعالیت های گسترده افراد در این زمینه به ویژه جوانان و نوجوانان افزود: به نظر می رسد ما از کتاب خیلی فاصله گرفته ایم و این امر نگران کننده است؛‌ ما به کتاب کمک نکرده ایم که در رقابت با فضای مجازی بتواند خود عمل کند.

 

قنبری با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور گفت: باید در این راستا اقدامات اساسی از سوی مسئولان و مدیران فرهنگی و با همکاری مردم انجام شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: تمامی فعالیت های کانون مبنی بر کتاب و کتاب محور است و حتی ما مراکز خود را به کتابخانه می شناسیم و تمام تلاشمان برای آشنایی هر چه بیشتر بچه ها و اعضا با کتاب است.

 

وی به روش های مختلف انگیزشی کانون برای دوستی بچه ها با کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: سوق دادن بچه ها به امر کتاب و کتابخوانی در دستور کار کانون و از مهمترین وظایف است.

 

این مقام مسئول به گرایش نسل جدید به فضای مجازی اشاره کرد و ادامه داد: ما باید از فضای مجازی به عنوان فرصت استفاده کنیم و کتاب های صوتی واپلیکیشن های کتابخوانی برای آنان طراحی کنیم.

 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با تاکید بر اینکه همه دستگاه ها در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی وظیفه دارند، اضافه کرد: اگر به کتاب توجه نکنیم این یار مهربان ما گوشه گیر خواهد شد.

 

وی ضمن تاکید بر مطالعه توسط والدین در خانه بیان کرد: بهترین الگوی تربیتی برای بچه ها رفتار والدین است وقتی والدین در خانه کتاب بخوانند و فضای مطالعه در خانه فراهم شود فرزندان نیز به این امر روی می آورند.

 

قنبری ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف کانون با توجه به اعضا که کودکان و نوجوانان هستند پررنگ کردن نقش کتاب و مطالعه در بین بچه ها است.

 

این مقام مسئول گفت: تمامی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی دارای کتابخانه های مجهز هستند و هم اکنون 50 کتابخانه ثابت، سیار و پستی در سراسر استان در حال فعالیت گسترده اند.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: هفته کتاب و کتابخوانی استان همدان مهدویت خوزستان نهم ربیع الاول اردبیل طرح 550 هزار هکتاری تبریز ۲۰۱۸ پاییز هفته کتاب و کتابخوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۴۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرهادی در نشست شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان از اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در شهرستان‌های عشایرنشین با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و دسترسی بهتر عشایر به منابع مطالعاتی خبر داد و بر لزوم آمادگی شهرستان‌ها برای اجرای شایسته این طرح تأکید کرد.
فرهادی گفت: در این طرح برنامه‌های متنوعی برای تمام گروه‌های سنی در نظر گرفته شده است و برپایی میز خدمت مشاوره‌ای، برنامه‌های آموزشی متمرکز بر حمایت از کسب‌وکار‌های نوپا و کوچک، برگزاری کارگاه‌های نقاشی، آموزش کاردستی و مسابقات کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی است که در این طرح اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • برگزاری دوره های سواد رسانه برای کاهش آسیبهای فضای مجازی
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است