Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:57:32 GMT

ساماندهی فاضلاب روستاهای بخش آسارا/اعتبار تخصیص یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۵۰۳۸

ساماندهی فاضلاب روستاهای بخش آسارا/اعتبار تخصیص یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس شفقی پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه ویژه با محوریت ساماندهی شبکه فاضلاب روستاهای بخش آسارا، اظهار کرد: ساماندهی وضعیت فاضلاب سه روستای نساء، ملک فالیز (زون ۲) و شهرستانک در بخش آسارا ضروری است.

وی با اشاره به مصوبات شورای امنیت ملی، گفت: این مصوبات بر جلوگیری از آلودگی رودخانه کرج تاکید دارند، به همین منظور از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، بودجه‌ای حدود ۲۵ میلیارد تومان تأمین‌شده تا به ساماندهی و اجرای شبکه فاضلاب سه روستای مذکور در بخش آسارا تعلق گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کرج یا بیان اینکه  پیگیری و اجرای هر چه سریع‌تر، طراحی و ساخت و بهره‌برداری از شبکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب روستاهای بخش آسارا بجهت مصوبات شورای امنیت ملی بسیار حائز اهمیت است، افزود: به جهت ضرورت و اهمیت ملی و منطقه‌ای و حتی جهانی این محور، باید بدون هرگونه تعللی در کوتاه‌ترین وقت ممکن فرایند انتخاب پیمانکار و آغاز  عملیات اجرایی  کار در دستور کار قرار گیرد  و پیمانکار نسبت به تحویل زمین و استقرار در سایت پلان پیش‌بینی‌شده کار خود را آغاز کند.

شفقی ضرورت همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط را در اجرای شدن این طرح مهم خواند و گفت:  سایر دستگاه‌های خدمت رسان در حوزه محیط‌زیست، راهداری، منابع طبیعی و امور آب بیش از سایر ادارات در این زمینه مأموریت دارند تا کار را به انجام برسانند. 

وی گفت: برای احداث این تصفیه‌خانه در بدو امر باید وضعیت مالکیت زمین احصاء وضعیت گردد تا فرایند اجرای پروژه و استقرار شبکه فاضلاب کلید زده شود بر این اساس نیز منابع طبیعی، محیط‌زیست و راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گچسر به همراه بنیاد مسکن اجرای عملیات شبکه فاضلاب و تصفیه‌خانه روستاهای نساء و ملک فالیز ظرف یک هفته روند تحویل زمین به پیمانکار پروژه را در دستور کار قرار خواهند داد.

فرماندار کرج افزود: در روستای شهرستانک نیز بمنظوراجرای جمع‌آوری شبکه فاضلاب روستایی و احداث تصفیه‌خانه، باید ظرف مدت یک هفته جلسه ویژه‌ای توسط بخشدار آسارا جهت واگذاری محل تصفیه‌خانه و اجرای خط انتقال تشکیل شود.

شفقی افزود: در بحث تملک زمین محل تصفیه‌خانه  تصمیم‌گیری شد تا  با محوریت بخشداری آسارا و دستگاه‌های مرتبط ازجمله منابع، بنیاد مستضعفان و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط موضوع  پیگیری  و بدون هیچ تعللی مراحل مقدماتی و اجرای پروژه طی و عملیاتی شود. 

وی با تأکید بر ضرورت پیوست زیست‌محیطی در احداث تصفیه‌خانه فاضلاب روستاهای بخش آسارا افزود: به این منظور مکاتبه لازم با محیط‌زیست جهت پیگیری و اخذ مجوز در دستور کار قرار گیرد  و روند صدور مجوزهای زیست‌محیطی روستاهای نساء، شهرستانک و ملک فالیز در اسرع وقت توسط  نماینده محیط‌زیست اعلام شود.

فرماندار کرج گفت: به‌موازات اجرایی شدن استانداردها و  در طراحی تصفیه‌خانه، مقرر شد تا اداره محیط‌زیست شهرستان نیز  برای سرعت بخشیدن به کار احداث، فرایند صدور مجوزها را انجام داده و نتیجه را به آبفای روستایی شهرستان کرج اعلام کند.

شفقی با اشاره به‌ضرورت همراهی اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده گچسر نیز  افزود: جهت اجرای عملیات عمرانی طرح نیز نماینده اداره راه ملزم شد تا همکاری لازم جهت امکان اجرای لوله خط انتقال حدفاصل شبکه جمع‌آوری فاضلاب در  محل تصفیه‌خانه شهرستانک  را که بخشی از آن در حریم جاده قرارگرفته است،   در دستور کار قرار دهد.

وی در پایان افزود: ساماندهی رودخانه کرج با توجه به مصوبه شورای امنیت ملی بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه همه دستگاه‌های ذی‌ربط ملزم به همکاری جهت اجرای پروژه احداث تصفیه‌خانه در روستاهای بخش آسارا هستند.

کد خبر 4459209

منبع: مهر

کلیدواژه: جاده چالوس سیروس شفقی فرمانداری کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۵۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت : با تلاش اکیپ های نگهداری و تعمیرات شهرستان خوی در بخش های تابعه، اتفاقات شبکه توزیع و خطوط انتقال اصلی آب روستاهای عزت آباد، زاویه شیخلر و زاویه سمکن آباد رفع و جریان آب مشترکین این روستاها برقرار شد .

تقی پاشایی اظهار داشت: در پی گزارش سامانه ۱۲۲ مبنی بر ترکیدگی لوله شبکه توزیع آب روستاهای عزت آباد ، زاویه شیخلر و زاویه سمکن آباد در 5 نقطه ، اکیپ های اتفاقات به محل‌های اعلام شده اعزام و با تلاش بی وقفه ، اتفاقات به وقوع پیوسته رفع و آب پایدار در شبکه جریان یافت.

وی افزود: در راستای تغییر و بهبود استاندارد های خدمات آبرسانی به روستاها، شرکت آب و فاضلاب در تلاش است بر اساس وظیفه ذاتی خود با تمام توان و ظرفیت، سطح خدمات رسانی به روستاها را در قالب برنامه‌های کوتاه مدت از جمله اصلاح و رفع حوادث شبکه و خطوط انتقال آب روستایی، به سطح مطلوبی برساند.

پاشایی با بیان اینکه تحقق ارتقای سطح خدمات رسانی به روستاها نیازمند زمان و توان و تجهیزات مضاعفی است، اظهار کرد: با توجه به اولویت شرکت آب و فاضلاب که رفع دغدغه های مردم در بخش آب روستایی است، در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به رفع این دغدغه ها اقدام می‌شود.

  با رفع اتفاق های روستاهای مذکور بیش از 4 هزار نفر از آب پایدار و بهداشتی برخوردار شدند.

دیگر خبرها

  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس