Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان از برگزاری جشنواره اقوام در گرگان و گنبد کاووس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، ابراهیم کریمی، ظهر امروز (پنجشنبه ۲۴ آبان) در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و کارگاه اشتغال استان گلستان اظهار کرد: گردشگری به عنوان یک مطالبه در نزد همه  مدیران در استان دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه استان گلستان به عنوان پایتخت اکوتوریست معرفی شده است، گفت: در سال ۹۶، ۲۵  بوم‌گردی را افتتاح کردیم و ۴۰ بوم گردی را امسال و همزمان با افتتاح جشنواره بین‌المللی اقوام در استان گلستان راه‌اندازی خواهیم کرد و تا پایان سال تعداد بوم‌گردی‌های ما در استان به ۲۰۰ عدد می‌رسد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان تاکید کرد:  بوم گردی امروز مقصد گردشگران خارجی به استان گلستان تبدیل شده و مسافران بوم‌گردی‌ها استان را برای اسکان انتخاب می‌کنند.


کریمی تاکید کرد: پل آق‌قلا مطالبه مردم بود که سال‌ها متوقف بود و امروز به نتیجه رسیده و خالد نبی سال‌ها به آن توجه نمی‌شد و اعتبارات خوبی برای این مکان در نظر گرفته شده است.


وی یادآور شد: موزه باستان شناسی استان ۵ سالی متوقف شده بود و امروز بهترین موزه باستان‌شناسی در گرگان داریم‌.


وی گفت: برای بافت تاریخی گمیشان اتفاق‌های خوبی افتاده و در شهر تاریخی جرجان نیز شاهد اقداماتی هستیم که در ۵ سال گذشته به آن توجه نمی‌شد.


مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان یادآور شد:  جنگل هیرکانی و دیوار دفاعی آماده ثبت جهانی است و هنچنین کمانچه ترکمن به ثبت جهانی رسیده است.


کریمی افزود: در حوزه اشتغال تحقق ما ۲ هزار و ۶۰۰ نفر بود که ۲ هزار و ۳۰۰ اشتغال در استان و در حوزه گردشگری ایجاد کردیم.


وی گفت: ۲۹  هزار هنرمند صنایع دستی در استان وجود دارد و ۲۵ کارگاه صنایع دستی در استان فعال هستند.


کریمی از برگزاری جشنواره بین‌المللی اقوام در استان گلستان خبر داد و افزود: ۵۰ خبرنگار داخلی و خارجی در جشنواره اقوام فعالیت می‌کنند و این جشنواره از ۲۹ آبان در گرگان افتتاح و از چهارم آذر ماه در گنبدکاووس افتتاح می‌شود.

 

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: تبریز ۲۰۱۸ همایش محمد جواد ظریف مهدویت هفته کتاب و کتابخوانی هفته کتاب فتح الله حقیقی استاندار جدید زنجان جلسه هیئت دولت جشنواره اقوام ایرانی ابراهیم کریمی جشنواره اقوام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۵۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: رفت و آمد در این محور محدوده گردنه چالچیان به سبب برف و یخبندان فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

مصدقی افزود: بارش برف از حوالی ۴ صبح امروز آغاز شد و تا ۶ صبح ادامه یافت و ضخامت برف در شاهکوه و گردنه چالچیان به بیش از ۳۰ سانتیمتر رسید.

او افزود: ماشین آلات راهداری مشغول برف روبی و نمک پاشی در این مسیر هستند.

مصدقی افزود: بارش برف سبب کاهش دما در این محور شده است و یخ زدگی جاده رفت و آمد در این محور را سخت کرده است.

عادل مصدقی هم چنین از برقراری رفت و آمد در تمام مسیر‌های ارتباطی استان خبر داد و گفت: از صبح امروز و همزمان با بارش شدید باران، مسیر سید کلاته در محور اولنگ رامیان، محور زرین گل در علی آباد، محور‌های عرب قره حاجی و چشمه لی در مراوه تپه و محور بایلر در گنبدکاووس مسدود شده بود با همت راهداران بازگشایی شد.

مصدقی با اشاره به اینکه راهداران در حال انجام عملیات راهداری در مسیر‌ها هستند، افزود: در شرایط کنونی به رانندگان توصیه می‌شود از رفت و آمد‌های غیرضروری خودداری کنند.

مصدقی از رانندگان خواست؛ با احتیاط کامل در جاده‌های گلستان رانندگی کنند و پیش از حرکت از تلفن ۱۴۱ از وضع راه‌ها مطلع شوند.

براساس اعلام هواشناسی گلستان، سامانه ناپایداری که از دیروز فعالیت بارشی خود را دراستان آغاز کرده بود، عصر امروز گلستان را ترک می‌کند.

دیگر خبرها

  • ثبت بارش ۱۰۴ میلی متری باران در شیرآباد
  • بارش برف در ارتفاعات گلستان/ زنجیره چرخ الزامی است
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • راهنمایان گردشگری فقط از طریق  دفاتر اقدام مجاز به برگزاری تور هستند
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ
  • جزییات برگزاری جشنواره اقوام تشریح شد/ نمایش انسجام ملی در سینما
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • شروع به کار یک جشنواره سینمایی بدون دبیر!
  • برگزاری جشنواره اقوام بدون دبیری کمال تبریزی