Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، منابع دیپلماتیک در اروپا گفته‌اند اتحادیه اروپا به دنبال ابتکار عملی است تا تجارت با ایران را در تقابل با تحریم‌های جدید آمریکا، حفظ کند. 

به نوشته خبرگزاری رویترز، اصلی‌ترین قدرت‌های اروپا شامل انگلیس، فرانسه و آلمان به دنبال فشار بر لوگزامبورک هستند تا میزبانی کانال مالی ایران و اروپا را بپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بعد از آنکه اتریش میزبانی کانال مالی ایران و اروپا را رد کرد، اکنون سه کشور اصلی اروپا قصد دارند لوگزامبورک را به عنوان میزبان «ساز و کار ویژه» برای روابط تجاری میان ایران و اروپا معرفی کنند. 

«وِرا یورووا» کمیسیونر امور قضایی اتحادیه اروپا در پارلمان این اتحادیه در «استراسبورگ» ضمن اشاره به آمریکا گفته بود، اروپایی‌ها این را نمی‌پذیرند که یک قدرت خارجی که حتی می‌تواند نزدیک‌ترین دوست و متحد آنان باشد، درباره حق مشروع تجاری آنان با دیگر کشورها، تصمیم‌گیری کند. 

روز گذشته (چهارشنبه) «پیتر گوشل‌باوئر» سخنگوی وزارت خارجه اتریش درباره امکان میزبانی این کشور برای ساز و کار ویژه (SPV) گفت که در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد. پیشتر، پایگاه آمریکایی «بلومبرگ» گزارش داده بود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا اتریش را بهترین گزینه برای میزبانی کانال ویژه‌ای می‌دانند.

اتحادیه اروپا از چند ماه پیش اعلام کرده برای مقابله با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قصد دارد با ایجاد یک کانال ویژه پرداخت مالی، امکان ادامه همکاری اقتصادی با ایران را فراهم کند. در حالی که قرار بود این کانال پیش از اجرایی شدن دور دوم تحریم‌های آمریکا در روز ۱۴ آبان اجرایی شود، اتحادیه اروپا با بهانه‌های مختلف اجرایی شدن آن را تاکنون به تعویق انداخته‌ است. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۵۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش دانشجویی در آمریکا جنایت اسرائیل را نشان داد

خطیب موقت نماز جمعه کیش گفت: بیدار‌ی و خیزش دانشجویی در اروپا و آمریکا جنایت‌های صهیونیست‌ها در غزه را به جهانیان نمایان کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، حجت‌الاسلام حسینی در خطبه‌های نمازجمعه کیش اظهار داشت: این خیزش جوانان آمریکایی به خوبی نشان می‌دهد که وجدان ملت‌ها بیدار است و پذیرای سیاست‌های ظالمانه نخواهند بود.

وی ادامه داد: در قضایای اخیر اعتراض دانشجویان آمریکا و اروپا به ادامه نسل کشی غاصبان صهیونیستی به خوبی وضعیت حقوق بشر را در غرب دیدیم.

امام جمعه موقت کیش گفت: جنبشی که در دانشگاه‌های آمریکا به راه افتاده، موج بیداری دانشجویی علیه صهیونیستهاست و به اروپا نیز سرایت کرده و این بیداری توطئه‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها علیه مردم غزه را نقش بر آب کرد.

حسینی به سالروز خروج یک طرفه آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود: باید از اتفاقات گذشته درس گرفت و این حرکت نشان داد دیپلماسی و میز مذاکره زمانی اثر بخش است که میدان قوی باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تبریک هفته معلم و با اشاره به جایگاه ویژه معلمان در رشد و بالندگی جامعه، بر حل مشکلات این قشر به ویژه در بحث مسکن و معیشت تاکید کرد.

خطیب موقت نمازجمعه کیش به اجرای طرح نور و رضایت مندی مردم از طرح نور اشاره کرد و با قدردانی از فراجا برای اجرای این طرح گفت: برای موفقیت هرچه بیشتر طرح نور در کشور، دستگاه‌های فرهنگی و انتظامی باید هر کدام به وظایف خود به درستی عمل کنند.

انتهای پیام/7558/.

دیگر خبرها

  • نشان ویژه امپراطور ژاپن به یک زن کابینه روحانی رسید
  • خیزش دانشجویی در آمریکا جنایت اسرائیل را نشان داد
  • پیش‌بینی آغاز تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده 
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • چالش سخت آرسنال برای حفظ یکی از بهترین استعدادهای آکادمی‌اش
  • آمادگی دانشگاه کاشان برای پذیرش دانشجویان تعلیق شده آمریکا و اروپا
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • تحولات جهانی به سود ایران است