Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@10:18:35 GMT

وزیر بریگزیت بریتانیا استعفا کرد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۵۳۶۵

وزیر بریگزیت بریتانیا استعفا کرد

دومینیک راب، وزیر بریگزیت بریتانیا دومین عضو دولت انگلیس پس از "توافق" کابینه با طرح نخست وزیر از سمت خود کنارگیری کرد.

به گزارش ایسنا، دومینیک راب، وزیر بریگزیت بریتانیا در اعتراض به توافق ترزا می، نخست‌وزیر با اتحادیه اروپا از سمت خود کناره‌گیری کرده و گفت "وجدانا" نمی‌تواند از توافق‌نامه ترزا می با اتحادیه اروپا حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راب گفت: متاسفم که بگویم پس از نشست کابینه باید بروم. طرح می تمامیت ارضی بریتانیا را تهدید می کند. نمی‌توانم  شرایط پیشنهادی

این معاهده را با قول‌هایی که در انتخابات داده شده ارتباط دهم این مساله مربوط به اعتماد مردم است.

نشست می با  اعضای کابینه‌اش چهارشنبه برگزار شد. این جلسه چند ساعت بیشتر از مدت تعیین‌شده به درازا کشید و سرانجام می اعلام کرد که اعضای هیئت دولت از پیش‌نویس او برای توافق بریگزیت حمایت می‌کنند.

ترزا می حمایت کابینه را "گامی مهم" در مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دانسته است.

براساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، ساعاتی پس از اعلام حمایت کابینه، شایلش وارا، وزیر امور ایرلند شمالی در دولت بریتانیا نیز در مخالفت با این توافق‌نامه از سمت خود استعفا داد. وی بخش مربوط به تمهیداتی برای ادامه ارتباط ویژه ایرلند شمالی با اتحادیه اروپا را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود که به این ترتیب، "تمامیت حاکمیتی بریتانیا" مخدوش می‌شود.

جمهوری ایرلند (یا ایرلند جنوبی) عضو اتحادیه اروپاست و بین شهروندان و اقتصاد این کشور و ایرلند شمالی، که متعلق به بریتانیاست، همواره روابط ویژه‌ای وجود داشته است. جمهوری ایرلند خواستار ادامه این روابط بوده است. برای تصویب هرنوع توافق خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، تمامی اعضا باید به آن را مثبت بدهند.

همزمان، گفته می‌شود شماری از اعضای دیگر دولت نیز "ناخرسندی" خود را از این سند ابراز داشته‌اند.

قرار است توافق‌نامه در مرحله بعد برای مذاکره و رای‌گیری در مجلس عوام مطرح شود در حالیکه تعدادی از نمایندگان مجلس از حزب حاکم محافظه‌کار صراحتا شرایط پذیرفته شده توسط می برای خروج از اتحادیه اروپا را غیرقابل قبول دانسته و هشدار داده‌اند که در رای‌گیری در پارلمان نمی‌توانند از این توافق حمایت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بریگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۵۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس 

کره شمالی و بلاروس در تلاش برای تعمیق روابط دوجانبه جهت "فعال کردن همکاری در بخش‌های اقتصادی و فرهنگی" توافق کردند.

ایم، چون ایل، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی و اوگنی شستاکوف، معاون وزیر امور خارجه بلاروس، در مورد نیاز به «تقویت تماس‌های سطح بالا» و توافق برای دیدار‌های بیشتر گفتگو کردند.

در این گزارش آمده است: «آن‌ها همچنین تصمیم گرفتند از یکدیگر در عرصه بین المللی حمایت و همکاری کنند تا روابط دوستانه بین دو ملت گسترش و توسعه یابد. «نماینده روسیه به جزئیات بیشتر درباره نوع توافق‌ها اشاره نکرده است.

بلاروس از متحدان روسیه در راستای حمایت از پیونگ یانگ توافقاتی را با کره شمالی اتخاذ کرده است. در مراسم بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس اولین توافقنامه بین دولتی در زمینه همکاری اقتصادی و فرهنگی بین کره شمالی و روسیه، سفیر کره شمالی گفت که هر دو ملت همبسته و همسایه در کنار هم به پیمودن مسیری به سوی «شکوفایی ابدی و یک راه جدید ادامه می‌دهند».

پس از آن، کره شمالی همکاری و توافق با متحدان روسیه را آغاز کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • همکاری اقتصادی و فرهنگی کره شمالی و بلاروس 
  • رسمی؛ قرارداد دنیله ده روسی با آاس رم تمدید شد
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • مجارستان: رهبری اروپا ضعیف شده است
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • نخست وزیر ایرلند: اسرائیل انتقام را جایگزین منطق کرده است
  • حمایت بورل از رژیم صهیونیستی
  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • حمایت اتحادیه اروپا از بیماران سرطانی در افغانستان