Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت: راه اندازی سامانه کنترل تسهیلات تجارت از برنامه های اولویت دار این ستاد در سال جاری است.

به گزارش ایرنا، «عبدالله هندیانی» روز پنجشنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان مرکزی، افزود: این سامانه با هدف جلوگیری از انحراف در مبادلات و قاچاق کالا در کشور ایجاد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: افزایش قیمت ارز در کشور کاهش قاچاق کالا و امکان قاچاق معکوس کالاهای اساسی را به همراه داشته که با هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با سایر دستگاه ها مرزهای کشور کنترل و مبادی قاچاق کالاها در مرزها بسته شده است.
معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور مقابله با عرضع خارج از شبکه سوخت را از دیگر برنامه های اولویت دار این ستاد در سال جاری عنوان کرد و گفت: قیمت پایین سوخت در کشور از جذابیت مناسبی برای قاچاق این محصول است که با اقدام های انجام شده در ماه های اخیر قاچاق سوخت به خارج کاهش یافته است.
استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: 70 درصد از ظرفیت های ایجاد شده در زمینه سوخت گازطبیعی برای خودروها در این استان بدون استفاده مانده است.
سید«علی آقازاده» افزود: تنها 30 درصد از ظرفیت ایجاد شده سوخت گاز طبیعی در این استان مورد استفاده قرار گرفته و از 56 تا 57 ایستگاه سوخت گازطبیعی خودروها به خوبی مورد استفاده قرار نمی گیرد.
وی ادامه داد: می طلبد که با برنامه ریزی صحیح توسط مسئولان زمینه بهره برداری از این ظرفیت ها برای کاهش آلودگی هوا در شهرستان ها و مصرف بنزین در استان مرکزی فراهم شود.
استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: دستگاه های مرتبط در حوزه تامین و نظارت بر مصرف سوخت در حوزه حمل و نقل جاده ای و شهری استان از جمله راهداری و حمل و نقل جاده ای، راه و شهر سازی و نیروی انتظامی باید با تمرکز هرچه بیشتر در این حوزه از قاچاق سوخت در استان جلوگیری کنند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این شرکت با دارا بودن انبار بزرگ فرآورده های مایع سوختی در زمینی به مساحت 18 هکتار و 36 مخزن ذخیره سازی به ظرفیت یک میلیارد لیتر علاوه بر تامین سوخت استان سوخت برخی از استان های همجوار را نیز تامین می کند.
«عبدالله گیتی منش» افزود: 10 جایگاه سوخت به صورت زنجیره ای در استان مرکزی تحت پوشش این شرکت قرار دارد.
وی ادامه داد: مصرف بنزین در استان مرکزی همانند استان های مرکزی کشور از یک شیب افزایشی ملایم برخودار است و مصرف نفت کوره و گاز به دلیل اقدام های انجام شده و تغییر مصرف سوخت نیروگاه شازند از سوخت مایع به گاز روند کاهشی داشته است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان مرکزی عرضه نفت گاز با قیمت آزاد 6 هزار ریال را از چالش های این شرکت عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت ها و کاهش ارز در کشور مصرف نفت گاز با قیمت آزاد در سال جاری نسبت به سال گذشته روند افزایشی یافته است.
گیتی منش افزود: 90 هزار لیتر نفت گاز در فروردین ماه سال گذشته در استان مرکزی مصرف شده که این رقم در نیمه نخست امسال به 2 میلیون و 500 هزار لیتر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: با تدابیرصورت گرفته از جمله کاهش عرضه سوخت نفت گاز به قیمت آزاد و عرضه این محصول در جایگاه های ویژه مصرف این سوخت در ماه های اخیر روند کاهشی یافته است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان مرکزی یادآور شد: 72 درصد نفت گاز در هفت ماه امسال در بخش حمل و نقل، 18 درصد بخش کشاورزی و 9 درصد در بخش صنایع استان مصرف شده است.
گیتی منش ادامه داد: مصرف نفت و گاز در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حوزه حمل و نقل هفت درصد، صنایع 27 درصد و در مجموع در تمامی حوزه ها 27 درصد افزایش یافته است.
وی، مصرف گاز طبیعی در بخش حمل و نقل استان مرکزی را 500 هزار متر مکغب عنوان کرد و گفت: 70 درصد ظرفیت های ایجاد شده در زمینه سوخت گاز طبیعی بدون استفاده بوده و تنها 30 درصد این ظرفیت ها زیر بار ترافیک رفته است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان مرکزی یاد آور شد: 271 پرونده در زمینه امسال تشکیل شده است که 144 عدد از این پرونده ها در زمینه مجاری عرضه و 127 پرونده در حوزه حمل و نقل بوده است.
گیتی منش افزود: هشت میلیارد ریال غرامت امسال برای این پرونده ها تعیین شده است.
وی ادامه داد: 230 هزار لیتر نفت گاز قاچاق امسال در استان مرکزی کشف شده در صورتی که میزان کشفیات این محصول درمدت مشابه پارسال حدود هشت هزار لیتر بوده است.
دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 44 هزار انبار این استان در سامانه چامع انبارها به ثبت رسیده است و این استان در این حوزه رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
«مجید طاعتی» از ایجاد سامانه مدیریت داشبورد همزمان در سراسر کشور در استان مرکزی خبر داد و افزود: با ایجاد این سامانه امکان گزارش گیری از ورود و توزیع 25 کالای اساسی در استان فراهم شده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
1955/6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي استانداري قاچاق كالا استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۵۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوخت قاچاق توقیف شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ غلامرضا برزگر افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی یزد از خبری مبنی بر جابجایی سوخت قاچاق توسط فردی مطلع شده و بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند. 
وی ادامه داد: ماموران با انجام کار اطلاعاتی و به کارگیری گشت‌های نامحسوس کامیون حامل سوخت قاچاق را متوقف کردند. 
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان یزد ضمن اشاره به کشف بیش از ۸ هزار و ۸۰۰ لیتر گازوئیل افزود: متهم جهت تکمیل پرونده به مراجع قانونی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • سوخت قاچاق توقیف شد
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • توسعه 16 هکتاری پایانه ترانزیت و صادرات ارس / کریدور سبز برای تسهیل تجارت ایجاد می شود
  • مرحله نخست مبارزه با آفات گیاهان تا اواسط اردیبهشت انجام می‌شود
  • سوخت قاچاق به مقصد نرسید
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار
  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی
  • کشف داروی قاچاق توسط مرزبانان هنگ تایباد