Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@14:01:08 GMT

203 نفر در اهواز راهی بیمارستان شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۵۶۲۴

رکنا: 203 نفر به دنبال بارندگی در 24 ساعت گذشته با عارضه تنفسی، به مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خوزستان مراجعه کردند.

به گزارش رکنا به نقل از مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز تا صبح امروز 203 نفر به بیمارستان های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کردند که از این تعداد 174 نفر به صورت سرپایی مرخص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهاد حمزه لویی بیان کرد: همچنین از این میزان مراجعه کننده 14 نفر در بخش ویژه و 15 نفر در بخش بستری شدند.

در 15 آبان امسال نیز 236 نفر و در سوم و چهارم آبان امسال نیز به دنبال بارندگی یک هزار و 294 نفر، و در 29 و 30 مهر یک هزار و 472 نفر به دلیل عارضه تنفسی به مراکز درمانی خوزستان مراجعه کردند.

در پی بارش نخستین بارش باران در آذر پارسال، 184 نفر با عارضه تنگی نفس به مراکز درمانی زیر مجموعه این دانشگاه مراجعه کردند.

تنگی نفس شهروندان خوزستانی همزمان با نخستین باران های پاییزی از سال 1392 آغاز شد و تا سال 1394 بیش از 60 هزار نفر به دلیل مشکلات تنفسی به مراکز درمانی مراجعه کردند.

در نخستین شب بارندگی پاییزی در سال 1395 در کل خوزستان کمتر از یک هزار نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که کاهش 70 تا 80 درصدی نسبت به سال های گذشته را داشت.

18 گزینه به عنوان عامل این تنگی نفس در خوزستان بررسی شد و چهار احتمال مشعل های چاه های نفت، سوزاندن مزارع نیشکر، سوزاندن زباله و گرده گیاهی(درخت کنوکارپوس) به عنوان عامل تنگی نفس معرفی شدند. دانشگاه علوم پزشکی اهواز در آخرین اعلام نظر، گرده درخت کنوکارپوس را به عنوان عامل اصلی این نفس تنگی ها معرفی کرد.

با توجه به تمهیدات انجام شده از جمله رعایت نکات پیشگیرانه از سوی مردم همچنین هرس درختان کنوکارپوس پیش از گل دهی در خوزستان،بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی خوزستان به دلیل عارضه تنگی نفس تا حد قابل ملاحظه ای کاهش یافت.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز به دو پسر دبستانی به بهانه دیدن خرگوش در تهران / من اعتیاد جنسی دارم؟! + عکس تجاوز وحشیانه به پسر خردسال در نیمه شب میهمانی / پدر همان شب تلافی کرد + عکس زمان واریز یارانه آبان 97 مشخص شد پژو 207 صندوق دار نیامده 150 میلیون تومان شد !+جدول قیمت عکس/ سلطان‌سکه و محمد سالم پس از اعدام اعتراف جراح حرفه ای به امضای نام خود برروی کبد بیماران! +عکس تجاوز رئیس شرکت بازرگانی به کارمند 19 ساله اش +عکس تجاوز به دختر 3 ساله توسط مرد شلخته! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا فیلمی از آخرین لحظات اجرای حکم اعدام سلطان سکه و محمد سالم + عکس توئیت دردناک خبرنگار سرطانی/ داروی 3 میلیون تومانی ام شده 20 میلیون! +عکس منفجر کردن لباس عروسی در روز طلاق + عکس سگِ " نمکی" با شلوار جین و لباس ورزشی در شیراز! +فیلم منفجر کردن لباس عروسی در روز طلاق + فیلم شیوه عجیب و جدید سارقان؛ مراقب پرواز اموال خود باشید! +فیلم

منبع: رکنا

کلیدواژه: پزشکی اخبار حوادث بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی خوزستان اهواز عارضه تنفسی عکس ایران دختر فیلم تجاوز تهران ماه اعدام پسر دستگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۵۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: سلمان کلیوند عباسی جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس شهرستان اهواز منطقه یک پس از سال‌ها جراحت‌های ناشی از جنگ دعوت حق را لبیک گفت و به خیل شهدا پیوست.

حسن نورانی افزود: این جانباز سرفراز در یکم مهرماه ۱۳۲۶ متولد شد و در ۱۹ مهر ماه ۱۳۵۹ بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ دشمن بعثی در منطقه عملیاتی خرمشهر به درجه جانبازی نائل آمد که در تاریخ در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ به همرزمان شهیدش پیوست.

وی ادامه داد: مراسم تشییع پیکر مطهر این شهید گرانقدر فردا پنج شنبه ۳۰ فروردین برگزار و در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده می‌شود. 

 

 

دیگر خبرها

  • برخی سازمان‌ها به آتش نشانی اجازه بازدید ایمنی نمی‌دهند
  • ارائه ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی
  • تشییع جانباز شهید کلیوند عباسی در اهواز
  • ساخت دستگاهی که میزان اکسیژن بیمارستان‌ها را مدیریت می‌کند
  • تحویل ۵ دستگاه آمبولانس به مرکز درمانی خوزستان+فیلم
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد کلیوند عباسی در اهواز
  • آلودگی هوا در ۲ شهر خوزستان
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • برگزاری مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز
  • جذب ۵ پزشک فوق تخصص در دزفول