Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-03-29@14:49:52 GMT

نشان اصالت یونسکو به صنایع دستی فلزی اعطا شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۵۶۲۶

نشان اصالت یونسکو به صنایع دستی فلزی اعطا شد

3 اثر شعمدان ، قاب عکس ملیله و چاقوی قلمتراش استان زنجان در ارزیابی آثار صنایع‌دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه موفق به دریافت مهر اصالت صنایع‌دستی شدند و در فهرست شورای جهانی صنایع دستی به ثبت رسید. نشان اصالت یونسکو به صنایع دستی زنجان
 

«الناز خدایی فر» معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: چاقو  قلمتراش4 تیغه اثر استاد «ذکریا علیخانی»، شمعدان نقره ملیله اثر استاد «علیرضا لطفی رضایی» و قاب عکس نقره ملیله اثر استاد «نقی رحمانی» آثاری هستند که از زنجان موفق به دریافت مهر اصالت شورای جهانی صنایع دستی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زنجان رتبه نخست را در تولیدات صنایع دستی فلزی در کشور دارد و چاقو، مس و ملیله این استان از شهرت فراوانی برخوردار است. ملیله زنجان  برای چندمین سال بازهم جهانی شد.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: در3 دوره پیش ازاین هم3 اثر ملیله و یک دست که سازسنتی هست اززنجان موفق به دریافت این نشان شده بودند. امسال 11 اثر صنایع دستی استان زنجان موفق به دریافت نشان ملی شده اند.

در مجموع آثار ارسالی هنرمندان صنایع دستی 31 استان کشور ، 50 اثر در ارزیابی آثار صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه موفق به دریافت مهر اصالت صنایع دستی شدند که در این میان سه اثر متعلق به استان زنجان است . جلوگیری ازانقراض  صنایع دستی وتوسعه این صنایع ازاهداف اصلی یونسکو دربرگزاری مسابقات است. هم اکنون 200 کارگاه ملیله  و 800 کارگاه چاقوسازی دراستان زنجان فعال هستند .

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید بیش از ۴۲ هزار نفری گردشگران از موزه‌های مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حسین ایزدی گفت: از ۲۳ تا ۸ فروردین ماه سال جاری ۹ میلیون و ۷۳۴هزار و ۱۳۶ نفر شب اقامت در اقامتگاه‌های مازندران ثبت شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران تعداد بازدید‌های نظارتی در سامانه جانا را ۸۸۹ فقره اعلام کرد.

او تعداد کل بازدید از جاذبه‌های تاریخی را ۲۶۳ هزار و ۳۲۸ نفر، تفریحی را ۹۹ هزار و ۴۷۹نفر، طبیعی را یک میلیون و ۸۲۳ هزار و ۹۴۷نفر و اماکن مذهبی را ۷۷ هزار و ۵۰۶ نفر، برشمرد.

ایزدی همچنین تعداد کل بازدید از کارگاه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی را ۱۵هزار و ۵۵۷ نفر و موزه‌ها را ۴۲ هزار و ۶۵۷ نفر عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • دارالصابرین بم پُرجاذبه برای گردشگران نوروزی
  • نمایشگاه نوروزی صنایع دستی درپیرانشهر
  • بازدید بیش از ۴۲ هزار نفری گردشگران از موزه‌های مازندران
  • آلمان به افراد «یهودستیز» حق شهروندی اعطا نمی‌کند
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در میاندوآب
  • اشتغال‌ زایی با تمرکز بر ظرفیت های موجود
  • روستای اصفهک طبس در راه جهانی شدن
  • «ماه‌نشان»؛ ۱۰۰ نشان اعجاب‌انگیز برای گردشگران
  • نمایشگاه صنایع دستی وسوغات سیرجان
  • آثار هنرمندان صنعتگر کردستانی دارای ظرافت و اصالت بالایی است