Web Analytics Made Easy - Statcounter

یاسوج- ایرنا-مراسم بزرگداشت ششمین سالگرد ارتحال ملکوتی عالم ربانی مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده فقید ولی فقیه درکهگیلویه وبویراحمد روز پنجشنبه با حضور برخی از شخصیت ها، بزرگان دینی، روحانیت، مسئولان و مقامات اجرایی و قشرهای مختلف مردمی در یاسوج برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مصلی بزرگ امام (ره) یاسوج امروز در ششمین سالگرد این عالم ربانی و فقیه مجاهد با وجود بارش شدید باران مملو از جمعیت مشتاق و دوستدار روحانیت و مرجعیت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری نیز به عنوان سخنران این مراسم به بیان ویژگی های شخصیتی ،مبارزاتی و سیاسی این عالم وارسته پرداخت.
علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد، حجت الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری استان، عدل هاشمی نماینده مردم کهگیلویه بزرگ، غلام محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، نیروهای نظامی و انتظامی، شخصیت های سیاسی ، مسئولان و مدیران کل دستگاه های مختلف اجرایی نیز در کنار قشرهای مختلف مردمی در این مراسم حضور داشتند.
آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی نماینده فقید مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و نماینده ولی فقیه در استان، در سحرگاه جمعه 12 آبان سال 1391 پس از تحمل دوره ای بیماری در شیراز دعوت حق را لبیک گفت و در جوار حرم مطهر جدش امام زاده شاه قاسم(ع) در یاسوج آرام گرفت.

** بخشی از زندگینامه این عالم ربانی و فقیه نستوه
آیت الله ملک حسینی درسال 1303هجری شمسی در روستای گوشه از توابع شهرستان بویراحمد در جوار حرم جدش، امامزاده قاسم (ع)، چشم به جهان گشود.
سید کرامت الله، پس از پایان تحصیلات ابتدائی در تل خسرو در سال1315 به شیراز رفته و ضمن گذراندن کلاس سوم متوسطه، به فراگیری علوم دینی پرداخت.
مقدمه علوم و ادبیات عرب را در خدمت پدرش پی گرفت و سپس تحصیلات حوزوی خود را در مدرسه منصوریه از محضر اساتید بزرگی همچون حکیم احمد دارابی و آقامیرزا عبدالکریم یزدی، ادامه داد.
وی از سال 1325به قم عزیمت کرد و قریب به 16سال را در محضر استوانه های فقاهت و اساتید مبارز از جمله آیت الله العظمی بروجردی، مرحوم آیت الله آقا سید محمد تقی خوانساری، مرحوم آیت الله حجت کوهکمری و مرحوم آیت الله سید دامادیزدی گذراند و حدود 9 سال در حوزه تدریس امام خمینی از مسجد محمدیه تا مسجد سلماسی، مشغول به تحصیل شد و تقریرات درس او را به رشته تحریر در آورد که بدین جهت موردعنایت و توجه خاص حضرت امام (ره) قرار می گرفت.
در سال 1340به درجه اجتهاد نائل و در اواخر عمر با برکت آیت الله العظمی بروجردی به صلاحدید ایشان به شیراز عزیمت کرد و در مدرسه خان (امام قلی خان) به تدریس طلاب علوم دین پرداخت.
از سال 41 پس از خروش و قیام خمینی کبیر (ره) و به تأسی از استاد خود به صف انقلابیون پیوست.
به لحاظ سوابق مبارزاتی و علمی و اعتماد کامل حضرت امام به ایشان حدود 20 روز قبل از پیروزی انقلاب حضرت امام از پاریس طی نامه ای وی را مامور حفظ امنیت منطقه و گرفتن بهانه از اشخاص ماجراجو کرد.
حدود شش ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضرت امام طی حکمی وی را موظف به تشکیل دادگاه و اجرای حکم شرع و ایجاد آرامش و امنیت به هرنحو که صلاح بداند و جلوگیری از اختلاف و تفرقه و ارشاد مردم و خنثی نمودن توطئه های دشمنان اسلام نمود.
آیت الله ملک حسینی از آن هنگام به عنوان نماینده امام وسپس نماینده مقام معظم رهبری در استان و نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری، با حضور و همراهی مردم در صحنه های انقلاب با تأسیس حوزه های علمیه وپیگیری مشکلات و انعکاس به مسئولین و تلاش در حفظ وحدت و امنیت و رفع معارضات واختلافات محلی و تأکید بر حفظ ارزشها و شعائر اسلامی و پیگیری و تلاش در حریم امکان برای رفع تبعیض و محرومیت و تغییر چهره استان در جهت توسعه، گام های استواری برداشت.
ایشان در آدینه ای از آبان ماه به دیار معبود شتافتند و مردمان جنوب و به خصوص عشایر غیور این خطه در فراغش گریستند.
فرزند برومند و خلف صالحش، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد نیز از حضور پرشکوه قشرهای مختلف مردم ، شخصیت ها، علمای دینی، روحانیت و مسئولان و مدیران اجرایی در مراسم ششمین سالگرد عالم ربانی مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی تقدیر کرد.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی اظهار داشت: عالمان و شخصیت های دینی و روحانیت پس از اهل بیت (ع) همواره بهترین، مناسب ترین و شایسته ترین حاملان و پیام آوران میراث گذشته به نسل های آینده در طول تاریخ بوده اند.
وی با تقدیر از حضور باشکوه مردم متدین، ولایتمدار و قدرشناس کهگیلویه وبویراحمد در آیین تشییع و تدفین مرحوم آیت الله سید کرامت ملک حسینی نماینده فقید و پیشین ولی فقیه در استان، گفت: این حضور باشکوه نشان از عزت و پایداری مردم این خطه نسبت به انقلاب و روحانیت داشت.
وی دلیل تاخیر در برگزاری مراسم گرامیداشت ششمین سالگرد ارتحال آیت الله ملک حسینی را همزمان شدن آن با مناسبت های دهه پایانی ماه صفر بیان کرد.
/1662/3016/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي برگزاري ششمين سالگرد آيت الله ملك حسيني كهگيلويه و بويراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۵۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، متن پیام بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
إنّا لله و إنّا الیه راجعون
خبر رحلت امام‌جمعه سابق شهر جوانرود، عالم وارسته و فاضل ارجمند مرحوم مغفور حاج ماموستا ملا احمد فخری (رحمةالله‌علیه) موجب تاثّر و تالم اینجانبان گردید.
آن مرحوم از جمله عالمان فرهیخته، انقلابی، اخلاق‌مدار و بصیر بود که با روحیه مردمداری و تواضع، نقش بزرگی در وحدت و همدلی مردم منطقه و مقابله با توطئه‌های بدخواهان و ضدانقلاب ایفا نمود.
ایشان ۴۴ سال در سنگر امامت جمعه جوانرود به اسلام، مردم و انقلاب اسلامی خدمت کرد و همواره در تبیین حقایق و معارف اسلام و انقلاب اسلامی از علمای پیشتاز بود.
اینجانبان درگذشت این شخصیت ارزشمند را به رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، مردم مؤمن و انقلابی استان کرمانشاه و شهرستان جوانرود بخصوص شاگردان و خانواده محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و از خداوند حکیم علو درجات برای آن عالم بصیر و صبر و اجر برای عموم بازماندگان مسألت می‌نماییم.

حبیب الله غفوری
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه

محمدطیب صحرایی
استاندار کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان
  • مراسم نکوداشت امام جمعه فقید بجنورد برگزار می‌شود
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد
  • شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد
  • (تصاویر) مراسم شصت و پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله بروجردی
  • مراسم اولین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می شود
  • امشب: مراسم سالگرد آیت‌الله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
  • از محاکمه کرباسچی تا قطعی شدن کاندیداتوری سیدمحمد خاتمی /بازخوانی خاطرات آیت الله هاشمی