Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره غدد و متابولیک دفتر مدیریت بیماری‌ های غیر واگیر وزارت بهداشت، گفت: براساس مطالعات انجام شده، فقط 25 درصد از خانواده ها در جهان به آموزش مطلوب در خصوص بیماری دیابت دسترسی دارند این در حالی است که این رقم در ایران، کمتر است و باید توجه بیشتری به آن شود. 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، دکتر شهین یاراحمدی در نشست خبری هفته ملی دیابت که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، در خصوص آمار مرگ و میر بیماری دیابت در جهان خاطرنشان کرد: در بین کشورهای منطقه، بحرین بیشترین مرگ ناشی از بیماری دیابت یعنی 98 مرگ به ازای هر 100 هزار بیمار دیابتی و ژاپن کمترین میزان مرگ ناشی از این بیماری را با 4 مرگ به ازای هر 100 هزار بیمار دیابتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این اندازه‌ گیری در ایران نیز نشان می ‌دهد که به طور متوسط  17.5 مرگ به ازای هر 100 هزار نفر دیابتی رخ می ‌دهد که در همین راستا در برنامه ایراپن، چهار بیماری اصلی غیرواگیر مهم و عوامل خطر این بیماری ها را بررسی کردیم و هدف‌ این است که میزان مرگ ناشی از این بیماری ‌ها را کاهش دهیم.

دکتر یاراحمدی در ادامه گفت: یکی از اهداف فعالیت‌ های وزارت بهداشت، آموزش‌ و افزایش سطح آگاهی عموم است و در همین راستا در طول سال، برنامه ‌های آموزشی را برگزار می‌ کنیم اما در طول هفته ملی دیابت، آموزش ‌ها گسترده‌ تر می ‌شود تا با افزایش آگاهی، دیابت را در خانواده‌ ها کنترل کنیم چراکه خانواده در مدیریت، مراقبت و پیشگیری از دیابت، نقش اساسی دارد که با این کار، علاوه بر پیشگیری از دیابت و کاهش عوارض آن، از هزینه‌ های ناشی از مراقبت و درمان دیابت نیز کاسته خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلامت آموزش متابولیک هفته ملی دیابت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۵۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنترل بیماری‌های واگیر در سیل سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین فرشیدی، روز شنبه در نشست خبری طرح سلامت نوروزی، گفت: ما در سیل چابهار اقدامات فراوانی داشته‌ایم؛ به نحوی که با وجود آلوده شدن آب‌ها هیچ موردی از اسهال شایع ثبت نشده است.

وی افزود: مراقبت و سنجش روزانه آب را در منطقه چابهار انجام می‌دهیم و مشکل آلودگی آب را شناسایی کرده‌ایم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین نسبت به موضوع بیماری‌های واگیردار مانند کرونا نیز اقدامات شایسته‌ای انجام داده‌ایم و این بیماری را کنترل کرده‌ایم.

کد خبر 6056485 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • شهادت ۹۳ فلسطینی در ۲۴ ساعت گذشته/ آمار شهدای غزه به ۳۱ هزار و ۸۱۹ نفر افزایش یافت
  • میان افزایش قیمت‌ها و ارائه خدمات به دانشجویان باید توازن برقرار باشد
  • میان افزایش قیمت‌ها و ارائه سایر خدمات به دانشجویان از سوی وزارت بهداشت باید توازن برقرار باشد
  • غذای دانشجویان علوم پزشکی گران شد
  • نرخ غذای دانشجویان علوم پزشکی گران شد
  • شهادت ۹۲ فلسطینی در ۲۴ ساعت/ افرایش شمار شهدا به ۳۱ هزار و ۶۴۵ تن
  • تعداد شهدای غزه به ۳۱۶۴۵ تن رسید
  • غذای آلوده عامل ۲۰۰ بیماری/ جزئیات بازرسی‌های بهداشتی از اصناف در تعطیلات نوروز
  • عیدی وزیر به دستیاران و کارورزان پزشکی
  • کنترل بیماری‌های واگیر در سیل سیستان و بلوچستان