Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@20:07:31 GMT

سرنگونی پهپادهای دشمن با سلاح لیزری

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۵۶۸۵

سرنگونی پهپادهای دشمن با سلاح لیزری

ارتش آمریکا قصد دارد در آینده برای مقابله با پهپادهای دشمن، از سلاح‌های لیزری استفاده کند.

"جنگ‌افزارهای انرژی هدایت شده"(DEW)، قابلیت استفاده نظامی دارند. این جنگ‌افزارها، به سیستمی گفته می‌شود که بدون به کارگیری پرتابه، انرژی را به سمت هدف می‌تاباند تا اثر مورد نظر را اعمال کند.

ارتش آمریکا در نظر دارد برای مقابله با موشک‌ها و پهپادهای دشمن، مبلغ بیشتری را به ابداع لیزر، ریزموج‌ها و دیگر جنگ‌افزارهای انرژی هدایت شده اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"مایکل گریفین"(Michael Griffin)، از مقامات وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا گفت: بخش بزرگی از بودجه‌های پروژه‌های دفاعی آینده، به جنگ‌افزارهای لیزری اختصاص خواهند داشت.

گریفین، پیشتر ایده تابش پرتوهای خنثی از ماهواره‌ها را برای مقابله با ماموریت‌های دشمن ارائه داده بود و اخیرا نیز در مورد جزئیات پیشرفت فناوری لیزر صحبت کرد.

وی افزود: سلاح‌های لیزری می‌توانند به ماموریت‌ها سرعت و قدرت بیشتری بدهند. ما می‌توانیم پرتوهای لیزر را در واحدهای یک یا دوتایی گسترش دهیم تا پهپادهای دشمن را منهدم کنیم. به نظر من، ما تنها چند سال دیگر تا داشتن سلاح‌های لیرزری در ارتش فاصله داریم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن

به گزارش خبرگزاری مهر، یک پهپاد «ام کیو - ۹» به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون دلار در سواحل یمن سقوط کرد.

پایگاه خبری المسیره یمن به نقل از یک مقام آمریکایی که از ذکر نام خود خودداری کرد در سخنانی به شبکه «سی بی اس» اعتراف کرد که یک پهپاد «ام‌کیو - ۹» متعلق به ارتش این کشور در نزدیکی سواحل یمن سرنگون شده است.

این مقام دولتی آمریکایی درباره علت سرنگونی مشکوک این پهپاد پیشرفته اظهارنظری نکرد.

در همین ارتباط، مقامات یمنی هنوز واکنش رسمی درباره سقوط مشکوک این پهپاد گران قیمت آمریکایی در سواحل یمن اتخاذ نکرده‌اند.

به گزارش شبکه ای بی سی نیوز، جنبش انصارالله یمن از ماه نوامبر دو پهپاد ام‌کیو ۹ ریپر آمریکایی دیگر را ساقط کرده است. یکی از این پهپادها در اوایل ماه نوامبر و دیگری در ماه فوریه ساقط شده است. هر یک این پهپاد در حدود سی میلیون دلار قیمت داشته‌اند.

کد خبر 6089412

دیگر خبرها

  • اوکراین تانک‌های آبرامرز آمریکا را از میدان جنگ خارج می‌کند
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد +فیلم
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • سلاح‌ های جدید کلاشینکف، آسمان را تسخیر می‌کنند (+عکس)
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای