Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، متن زیر یادداشتی از یحیی یثربی به مناسبت روز جهانی فلسفه است که در ادامه می خوانید؛

فلسفه محور تعادل جهانی است. فلسفه، یعنی اندیشیدن و درست اندیشیدن درباره همه چیزهایی که به شخصیت و زندگی انسان شکل می دهند و فیلسوفان کسانی هستند که با خردورزی و روشن اندیشی، مردم جامعه را از چنگال جمود و خرافه رها می سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

«تلاش برای نظم دادن به جهان به وسیله عقل، یکی از عمیق‌ترین و فراگیرترین جنبه‌های صحنه شلوغ و جنجالی زندگی بشر است. ما نه تنها مستعد شلختگی و بی‌نظمی هستیم، بلکه، بدتر از آن، همیشه در معرض تسلیم شدن در برابر انواع سلطه‌ها و قدرت‌ها هستیم. برای مقابله با این استعدادها و مخاطرات مهلک، به فعالیت فلسفی نیاز داریم. زندگی عقلانی، مشکل بوده و هنوز هم مشکل است. همه ما، چه آن‌ها که از فلسفه هیچ نمی‌دانند و چه آنهایی که استاد فلسفه هستند، می‌دانیم که پیروی از جزم‌ها و دگم‌ها، آسان‌تر از تفکر است» (مارتا نوسبام، به یاد هیلاری پاتنوم)

کسانی که تاریخ دانش و تمدن بشر را مطالعه کنند، به سادگی متوجه می شوند که فلسفه راهگشای بشر برای رسیدن به دانش و تمدن بوده است. بی تردید، همه جوامع به فلسفه و تفکر فلسفی نیاز دارند. خشونت و عقب ماندگی از لوازم جوامعی است که از نظر تفکر فلسفی ضعیف می باشند.

کد خبر 4459238

منبع: مهر

کلیدواژه: فلسفه فلسفه ورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت مستند زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید حادثه تروریستی کرمان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، زهرا پناهی‌روا درباره برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی کرمان، اظهار کرد: «در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، قریب به ۲۶ دانش‌آموز و ۲ عزیز فرهنگی شهید شدند.
وی ادامه داد: برای گرامیداشت این عزیزان برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده است. ما آثار و دست‌نوشته‌هایی از این شهدا به دست آوردیم که بسیار تاثیرگذار است و برای همگان از جمله دانش‌آموزان و همکلاسی‌های آنها خیلی جذاب است.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های این اداره کل که با همکاری مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش در دست انجام است، تهیه مستندی از زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید است و قرار است که ما اتفاق خوبی را رقم بزنیم. انشالله بتوانیم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدم مهمی برداریم.

دیگر خبرها

  • ضرورت تقویت تفکر توحیدی در بین دانش آموزان خوزستان
  • سفری به اسفندقه به عنوان رنگین کمانی از فرهنگ، تاریخ، تمدن و طبیعت
  • ساخت مستند زندگی دانش‌آموزان و فرهنگیان شهید حادثه تروریستی کرمان
  • لزوم حکمی‌سازی مراکز علمی برای تولید دانش مبتنی بر بینش
  • فلسفه سفرهای شهرستانی، رفع موانع اجرایی مصوبات سفرهای استانی رئیس‌جمهور است
  • فلسفه ملاقات وضیافت نمایندگان مجلس با ابراهیم رضایی در ژنو چه بوده است؟
  • سازمان دانش آموزی یک مجموعه منظم، برنامه محور و منسجم در بُعد تربیتی و پرورشی است
  • دعوت استاندار همدان از مسافران برای حضور در پایتخت تاریخ و تمدن
  • ارتباط نزدیک مردم و مسئولان راهگشای تحقق شعار سال
  • تئاتر به مثابه تجربه تجلی همزمان تفکر و زیبایی