Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@23:51:51 GMT

بهره برداری از سایت جامع آرامستان همدان

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۵۷۱۵

بهره برداری از سایت جامع آرامستان همدان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محراب قیاسوند مدیر آرامستان موقوفه شهر همدان گفت: طرح سایت جامع آرامستان همدان با 2 سالن تطهیر، سردخانه، نمازخانه و دفتر پزشکی قانونی 90 درصد پیشرفت دارد و تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی  بیان کرد: این طرح در زمینی به مساحت یک هزار و 80 متر مربع ساخته می شود و برای ساخت، تجهیز و راه اندازی آن، 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر آرامستان موقوفه شهر همدان اظهار داشت: حسینیه سیدالشهدای باغ بهشت نیز با یک هزار و 800 متر مربع و 3 میلیارد و 500 میلیون ریال تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

قیاسوند عنوان کرد: نزدیک به پنج هزار حفره قبر برای پدافند غیرعامل آماده شده است تا در مواقع حوادث غیرمرقبه در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال بیش از سه هزار حفره قبر آماده سازی شده است.

مدیر آرامستان موقوفه شهر همدان قیمت هر حفره قبر را بین هشت میلیون ریال تا 9 میلیون و 500 هزار ریال دانست و تاکید کرد: این قیمت توسط کارشناسان دادگستری قیمت گذاری شده است و در مقایسه با سایر استانهای همجوار قابل قیاس نیست.

قیاسوند با بیان اینکه پیش فروش و رزرو قبر از سال 1379 در آرامستان باغ بهشت متوقف شده است، اظهار داشت: قبرهای دو طبقه بدون هیچگونه تضمینی برای خانواده متوفی در نظر گرفته می شود.

وی اضافه کرد: برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و جانبازان تخفیف بین 20 تا 30 درصد در نظر گرفته شده است و هر حفره قبر برای والدین شهدا نیز رایگان است.

مدیر آرامستان موقوفه شهر همدان گفت: مساحت کل آرامستان 106 هکتار است که با 26 دوربین مداربسته کلیه محوطه و اتاق ها، توسط کاربر کنترل می شود.

وی عنوان کرد: 6 دستگاه خودرو حمل میت به روز با حمایت بخش خصوصی به ناوگان آرامستان اضافه شد.

مدیر آرامستان موقوفه شهر همدان گفت: چندین «کیوسک وب» در آرامستان نصب می شود تا شهروندان بتوانند با استفاده از آن و وارد کردن کدملی یا نام اموات خود به این نرم افزار دسترسی پیدا کنند.

قیاسوند افزود: با ساخت 18 چشمه سرویس بهداشتی در سال 97 ، تعداد چشمه های سرویس بهداشتی در آرامستان باغ بهشت به 58 عدد افزایش یافت.

وی با اشاره به کاشت 400 اصله درخت اظهار داشت: برای ایجاد فضایی مناسب در آرامستان نزدیک به یک هزار و 200 متر جدول کشی، توسعه فضای سبز و نصب روشنایی معابر صورت گرفت.

مدیر آرامستان موقوفه شهر همدان گفت: به دلیل آب و هوای کوهستانی و سردسیری همدان، پس از گذشت 50 سال از احداث آرامستان همدان هنوز برخی از استخوان ها باقی مانده است و به خاک تبدیل نشده است.

قیاسوند عنوان کرد: مداحان حاضر در آرامستان ساماندهی شده اند و با حکم دادستان ارازل اوباش این منطقه جمع آوری می شوند.

وی تاکید کرد: آرامستان همدان تا 15 سال آینده مشکل قبر ندارد و برای قبرهای پس از آن باید برنامه ریزی کرد.

گفتنی است؛ آرامستان باغ بهشت در سال 1344 به همت آیت الله العظمی آخوند ایجاد شد و از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیش از 150 هزار نفر از اموات شهرستان همدان و 2 هزار و 200 شهید گلگون کفن در این آرامستان آرمیده اند.

انتهای پیام/د.ا

سایت جامع آرامستان همدان بهره برداری می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آرامستان موقوفه اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از هزار و ۴۲۷ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در شورای عالی مسکن و با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور ۳۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکن محرومان کشور افتتاح شد که از این تعداد هزار و ۴۲۷ واحد متعلق به خراسان جنوبی بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بهره برداری از مدرسه شش کلاسه روستایی در چابهار
  • بهره برداری از هزار و ۴۲۷ واحد مسکن محرومان در خراسان جنوبی
  • بهره برداری از ۸۰۹ واحد مسکن محرومان در اردبیل
  • مجوزی برای بهره‌برداری از گونه‌های مرتعی و جنگلی نمی‌دهیم
  • مجوری برای بهره‌برداری از گونه‌های مرتعی و جنگلی نمی‌دهیم
  • امسال برای بهره‌برداری از گونه‌های مرتعی و جنگلی در همدان مجوز نمی‌دهیم
  • پلتفرم جامع خدمات برای دانش‌بنیان‌ها به‌زودی ایجاد می‌شود
  • ایجاد پلتفرم جامع خدمات برای دسترسی بهتر دانش بنیان‌ها به تسهیلات
  • ایجاد سکوی جامع خدمات حمایتی برای دانش‌بنیان‌ها
  • قارچ سمی ۶ عضو خانواده نهاوندی را راهی بیمارستان کرد