Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان - ایرنا - دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: صنعتگران با اعمال رویکردهای مدیریتی جدید در شرایط جنگ اقتصادی از دولت توقع کمک برای رفع گره های بخش تولید نداشته باشند.

به گزارش ایرنا، سید محمد رضا مرتضوی روز پنجشنبه در سی و یکمین اجلاس سراسری خانه صنعت و معدن کشور در سالن همایش های اتاق بازرگانی سمنان افزود: در شرایط اقتصادی جدید با خلق افکار نو از سوی صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی می توان به سلامت از مشکلات اقتصادی سربلند بیرون آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: براساس ارزیابی های انجام شده کشور در هشت ماه آینده مشکلات مختلف اقتصادی را پیش رو دارد و نباید بنگاه های اقتصادی از دولت انتظار کمک داشته باشند.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: تمامی دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی در استان ها برای رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی از کلی گویی پرهیز کرده و به صورت موردی مشکلات واحدهای تولیدی منطقه خود را رفع کنند.
مرتضوی اضافه کرد: در مسایل ملی باید نهادهای خصوصی و دولتی با همدلی برای رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی چانه زنی کنند و با این راهبرد می توان موانع موجود تولید در کشور را بی اثر کرد.
وی اضافه کرد: تحریم های استکبار جهانی برعلیه ملت ایران سنگین است و باید تمامی نهادهای اجرایی و بنگاه های اقتصادی برای عبور از این بحران تلاش کنند.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: واحدهای صنعتی به دلیل جو روانی حاکم در کشور به استقبال افزایش قیمت کالا و تعدیل نیرو نروند بلکه با هم فکری در مجموعه های خود می توانند از این مشکلات سربلند عبور کنند.
وی تصریح کرد: اکنون بیکاری پنهان در بعضی از استان های کشور به 25 درصد رسیده است که این نشان دهنده بی انگیزه بودن بعضی از نهادهای اجرایی در رفع مشکل اشتغال جوانان است.
مرتضوی تصریح کرد: تولید ناخالص ملی در کشور هلند که به اندازه سه استان شمالی کشور ایران وسعت دارد یک هزار و 100 میلیارد دلار در سال است در حالی که این رقم در استان های مازندران، گیلان و گلستان به 20 میلیارد دلار در سال هم نمی رسد.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: نرخ بیکاری در استان همدان اکنون به هشت درصد کاهش یافته است درحالی که 200 کیلومتر آن طرف تر، استان کرمانشاه با مشکلات متعدد اقتصادی مواجه است که این امر ریشه در انگیزه یا بی انگیزه بودن بعضی از نهادهای اجرایی برای رفع مشکلات مردم دیارشان دارد.
سی و یکمین اجلاس سراسری خانه صنعت و معدن کشور روزهای 23 و 24 آبان در استان سمنان برگزار شد.
بیان مشکلات واحدهای صنعتی کشور و بازدید شرکت کنندگان این همایش از چند واحد صنعتی و تولیدی سمنان از دیگر برنامه های سی و یکمین اجلاس خانه صنعت و معدن ایران در استان سمنان است.
استان سمنان 2 هزار و 20 واحد صنعتی و تولیدی دارد.
7339/7408

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد صنعتگران دولت جنگ اقتصادي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد

به گزارش جام جم آنلاین،مجتبی سرلک معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد: همچنین ۴۵ پروانه اکتشاف و پنج عدد گواهی کشف در حوزه معادن استان صادر شد،

وی افزود: در سال گذشته حقوق دولتی وصول شده معادن استان قم به ۵۰۰ میلیارد ریال رسید.

سرلک با تاکید بر رصد مستمر وضعیت صادرات استان تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۳۳ میلیون دلار صادرات انواع محصولات بوده است؛ همچنین در سال گذشته ۱۶ نمایشگاه در راستای معرفی کالاهای صادراتی قم در این استان برگزار شد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان قم بیان کرد: از تعداد ۴۷ هزار و ۱۳۰ بازرسی در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۶۹۵۹ پرونده به ارزش ۲۰ میلیارد ریال تشکیل شده است؛ همچنین تعداد پرونده‌های متشکله در حوزه قاچاق ۱۹۸ مورد به ارزش ۱۹ میلیارد ریال بوده است.

تحقق ۱۰۳ درصدی تعهد اشتغال در صمت قم

وی با اشاره به تحقق ۱۰۳ درصدی ایجاد اشتغال بخش صنعت، معدن و تجارت استان قم در سال گذشته، اظهار کرد: میزان تعهد ایجاد اشتغال در بخش صنعت، معدن و تجارت استان قم در سال ۱۴۰۲، ۵۰۰۰ نفر بوده که بر اساس آمار سامانه رصد در سال گذشته اشتغالزایی برای ۵۱۷۱ نفر یعنی بیش از تعهدات محقق شده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صمت استان قم در پایان بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ در مجموع تعداد ۳۰۹ پرونده در بخش صنعت قم به‌منظور دریافت تسهیلات به مبلغ ۲۷ هزار و ۹۱ میلیارد ریال به بانک‌های عامل استان معرفی شده‌ که ۱۳۸ مورد آن به مبلغ ۱۲ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • اصناف متخلف محلات هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • برگزاری سومین نشست معاون اول رئیس جمهور با فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی و تعاون
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد