Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@06:31:29 GMT

مشکلات فشار خون از کجا ناشی می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۶۰۶۴

مشکلات فشار خون از کجا ناشی می‌شود؟

به گزارش جام نیوز به نقل از اسپوتنیک، JAMA Cardiology گزارش داد؛ دلیل فشار خون و سایر بیماری های قلبی، نوع زندگی جوامع معاصر است. محققین با مشاهده و تحقیق سرخپوستان قبیله های وحشی آمازون با تعجب کشف کردند که در بین آنها تقریبا هیچ فشار خون بالایی دیده نمی شود. محققین پس از مشاهده زندگی سرخ پوستان از قبایل اولیه و نمایندگان سایر قوم های اولیه که کاملا به دور از تمدن هستند به این نتیجه رسیدند که نوع زندگی جوامع معاصر موجب این مشکلات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مشخص گردید که وحشی ها عملا از نمک در غذا استفاده نمی کنند ، در عوض ماهی، سبزیجات و روغن زیتون دوست دارند. به واسطه اینها در سنین پیری به ندرت فشار خون می گیرند. مشاهدات تایید می کنند که چه رژیم غذایی خطر ابتدا به سکته را نیز کاهش می دهد.

 

گفتنی است اخیرا در ایران میل به توصیه‌های طب سنتی و سبک زندگی سنتی و قدیمی بیشتر شده است که موافق با این تحقیق است. توصیه‌های طب سنتی بیشتر به زندگی پیشنیان و نوع تغذیه آنها نزدیک است.

 

 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: طب سنتی فشار خون تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۶۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین گروسی پس از بازدید از شهرک صنعتی ماکو در جلسه ای با حضور جمعی از تولیدکنندگان این شهرک با تاکید بر برگزاری جلسات و دیدارهای مستمر مسئولین و فعالان اقتصادی گفت:‌ ثمره جلسات و تصمیمات این جلسات، در بازدید بعدی گزارش داده شود چرا هدف از این بازدیدها رفع مشکل تولیدکنندگان است.

وی با بیان اینکه با اتمام عملیات محصورسازی منطقه و استقرار گمرک در ورودی منطقه بخشی از مشکلات حل می شود افزود: در سال جدید پیگیر افزایش سهمیه کالای همراه مسافر به منطقه هستیم.

گروسی اضافه کرد: رفع مشکلات مطرح و دیده‌شده در بازدید اخیر از واحدهای صنعتی، در دستورکار منطقه آزاد ماکو قرار گرفته است.

وی با اشاره به اراده‌ی سازمان منطقه آزاد ماکو برای جهش تولید و حمایت از سرمایه گذاران بیان داشت: سعی می‌کنیم شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاران تامین کنیم که متاسفانه در حال حاضر شرایط ثبات اقتصادی با قوانین خلق‌الساعه همخوانی ندارد و مشکل‌آفرین شده است.

گروسی لجستیک و ترانزیت را مهمترین مزیت منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و افزود: ایجاد دهکده لجستیک اکو در کنار تصویب طرح جامع و چندین مگا پروژه در منطقه را در دستور کار قرارداده ایم که به امید خدا شاهد شکوفایی و توسعه واقعی منطقه در آینده نه چندان دور خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • رشد تولید فرآورده‌های طبیعی در کشور جلوتر از افق ۱۴۰۴
  • رشد تولید فرآورده‌های طبیعی در کشور فراتر از برنامه ۱۴۰۴
  • آخرین خبر از وضعیت شهر اصفهان و تبریز پس از انفجار و شلیک پدافند هوایی
  • قوانین خلق الساعه مانع جهش تولید است
  • سپاه در میدان برای امید آفرینی و رفع مشکلات مردم
  • شناسایی و پلمپ یک واحد طب سنتی غیرمجاز در سرایان
  • حق حضانت فرزند، اهرم فشار والدین
  • طرح ملی زندگی با آیه‌ها برای مدت طولانی اجرا می‌شود
  • سرریز شدن سد خیرآباد نیکشهر
  • اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم | سفر وزرای آلمان و انگلیس برای فشار به نتانیاهو