Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@00:05:48 GMT

طرح آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت ها

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۶۰۷۹

 

به گزارش خبر گزاری صدا و سیمای مرکز گلستان؛ همایش متمرکز طرح آگاه سازی و پیشگیری از معلولیت ها ویژه والدین در محل سالن آموزش و پرورش شهرستان ترکمن برگزار شد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ترکمن در حاشیه مراسم گفت: با برگزاری این آموزشها میتوان از بروز  بسیاری از معلولیت های احتمالی  پیشگیری کرد.

امانیان همچنین افزود: غربالگری بینایی و شنوایی ،مشاوره ژنتیک و غربالگری افراد ۱۵ تا ۲۵سال برای اختلالات ژنتیکی ، ازجمله برنامه های این طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر ما بتوانیم با همکاری دستگاه های مختلف اطلاع رسانی های لازمه را انجام دهیم و خانواده ها را از مخاطرات موجود آگاه نماییم  قطعا جامعه از این معلولیت ها  در آمان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: پیشگیری غربالگری شنوایی غربالگری بینایی مشاوره ژنتیک مشاوره ژنتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۶۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری

 فلاح رئیس بهزیستی میبد گفت: پیرو پیگیری‌های انجام شده به منظور ارتقای سطح کیفیت زندگی و افزایش امید به زندگی افراد دارای معلولیت و حمایت از این افراد و خانواده هایشان تعداد ۸۰ نفر از معلولان شدید و خیلی شدید واجدالشرایط که در دهک درآمدی یک، دو، سه قرار داشتند و از سالیان گذشته در انتظار دریافت حق پرستاری بوده اند از فروردین ماه امسال از این خدمت بهزیستی بهره‌مند خواهند شد. 

وی، در مورد شرایط بهره مندی از این خدمت، تصریح کرد: افرادی که تحت پوشش بهزیستی محل سکونت خود بوده و درجه معلولیت شدید و یا خیلی شدید داشته باشند به جز معلولیت‌های بینایی و شنوایی و حسی، نیازمند مراقب باشند، در مراکز شبانه‌روزی اقامت نداشته باشند، همزمان از سایر کمک هزینه‌ها نظیر حق پرستاری ضایعه نخاعی و کمک هزینه فعالیت مراقبت در منزل برخوردار نباشند، دارای معلولیت چندگانه باشند، استقرار در دهک کم درآمدی ۱ تا ۳ از طریق سامانه ارمغان و آزمون وسع این شناسایی صورت می‌گیرد و مشمول دریافت حق پرستاری می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • افتتاح مرکز جامع غربالگری اتباع در شهرستان ری
  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در گچساران/ غربالگری سلامت روان
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • در جهت آگاه سازی و تبلیغات باید به شیوه درست عمل کنیم
  • هموفیلی ها دارو ندارند؛ خطر معلولیت با درمانی غیر علمی‌
  • بهره مندی ۸۰ معلول میبدی از حق پرستاری