Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-06@20:07:13 GMT

این کارگرمعدن اسطوره سینما شد + تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۶۱۱۷

این کارگرمعدن اسطوره سینما شد + تصاویر

رکنا: چارلز برانسون در روز ۳ نوامبر ۱۹۲۱ در آمریکا به دنیا آمد. او در دوران نوجوانی به‌همراه برادرانش در معدن ذغال‌سنگ کار می‌کرد و پس از فعالیت در صحنه‌ی تئاتر در دوران جوانی توانست در اواخر دهه چهل میلادی به نخستین نقش تلویزیونی خود دست یابد.

کارگری که اسطوره سینما Cinema شدچارلز برانسون در روز ۳ نوامبر ۱۹۲۱ در آمریکا به دنیا آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در دوران نوجوانی به‌همراه برادرانش در معدن ذغال‌سنگ کار می‌کرد و پس از فعالیت در صحنه‌ی تئاتر در دوران جوانی توانست در اواخر دهه چهل میلادی به نخستین نقش تلویزیونی خود دست یابد. برانسون به ویژه در دهه شصت و هفتاد میلادی از ستارگان موفق و محبوب فیلم‌های وسترن و اکشن محسوب می‌شد.

از کارگر معدن تا ستاره فیلم

چارلز برانسون در روز ۳ نوامبر ۱۹۲۱ در آمریکا به دنیا آمد. او در دوران نوجوانی به‌همراه برادرانش در معدن ذغال‌سنگ کار می‌کرد و پس از فعالیت در صحنه‌ی تئاتر در دوران جوانی توانست در اواخر دهه چهل میلادی به نخستین نقش تلویزیونی خود دست یابد. برانسون به ویژه در دهه شصت و هفتاد میلادی از ستارگان موفق و محبوب فیلم‌های وسترن و اکشن محسوب می‌شد.

از نوجوانی پرمشقت تا عشق هنر

برانسون ۱۴ خواهر و برادر داشت و در خانواده‌ای تنگدست به دنیا آمده بود. نام اصلی او چارلز دنیس بوچینسکی بود. او پس از خدمت سربازی در جنگ جهانی دوم از جمله از راه مشت‌زنی امرار معاش می‌کرد و در همان دوران به تحصیل در رشته هنر Art روی آورد. برانسون تا پایان عمر عاشق نقاشی بود و چندین نمایشگاه موفق نیز با آثار خود تحت نام واقعی‌اش برگزار کرد.

برانسون (وسط) در صحنه‌ای از فیلم "خانه مجسمه‌های مومی" (۱۹۵۳)

آغاز شهرت

برانسون که در دهه ۵۰ میلادی تجربیات گوناگونی در عرصه فیلم کسب کرده بود، در سال ۱۹۶۰ جهشی درخور توجه را با بازیگری در فیلم "هفت دلاور" تجربه کرد. این فیلم که در آن ستارگانی چون یول برینر و استیو مک‌کوئین نقش‌آفرینی کرده‌اند، برداشتی آزاد از فیلم به‌یادماندنی هفت سامورایی، اثر آکیرو کوروساوا است.

برانسون (چهارم از چپ) در صحنه‌‌ای از فیلم "هفت دلاور" که از آثار محبوب و پرفروش ژانر وسترن محسوب می‌شود.

فرار بزرگ

چندی پس از موفقیت "هفت دلاور" برانسون بار دیگر در کنار ستارگان بزرگ هالیوود از جمله استیو مک‌کوئین، جیمز گارنر و جیمز کابرن بر پرده سینما ظاهر شد. فیلم "فرار بزرگ" که بر اساس داستانی واقعی ساخته شده، از پرفروش‌ترین‌های سال ۱۹۶۳ بود. این فیلم درباره گروهی از اسرای جنگی متفقین در اردوگاه ارتش نازی آلمان است که تصمیم به فرار Escape می‌گیرند.

چارلز برانسون (راست) در حین فیلمبرداری صحنه‌ای از فیلم فرار بزرگ.

در جمع مردان خبیث

چارلز برانسون در سال ۱۹۶۷ بار دیگر در فیلمی جنگی ایفای نقش کرد. "دوازده مرد خبیث" که تحت عنوان "دوازه مرد کثیف" نیز شناخته‌شده است، داستان دوازه سرباز محکوم (به دلیل قتل، دزدی theft و هتک حرمت) است که ماموریت انفجار قصری را می‌یابند که تحت اشغال ارتش نازی‌آلمان است.

برانسون (در تصویر با بازوبند آبی‌رنگ) در صحنه‌ای از این فیلم.

درخشش در سینمای حماسی

فیلم "روزی روزگاری در غرب"، اثر وسترن و حماسی سرجیو لئونه، کارگردان ایتالیایی که در سال ۱۹۶۸ به پرده سینماها راه یافت، یکی از فیلم‌های به‌یادماندنی است که چارلز برانسون (چپ در تصویر) در آن نقش‌آفرینی کرده است. هنری فوندا و کلودیا کاردیناله دیگر ستارگان اصلی این فیلم هستند. ناگفته نماند که این شاهکار سینمایی در سینماهای تهران با عنوان "داستان بزرگ غرب" درآمد.

فیلم "روزی روزگاری در غرب"که چارلز برانسون (چپ در تصویر) در آن نقش‌آفرینی کرده

هنرمندی پرکار

در صحنه اکشنچارلز برانسون با توجه به چهره خشن و هیکل قوی‌اش در فیلم‌های اکشن زیادی هنرنمایی کرد.

برانسون (چپ) در کنار لیو اولمان در صحنه‌ای از فیلم پرهیجان "عرق سرد" (۱۹۷۰)، ساخته ترنس یانگ

آفتاب سرخ

"آفتاب سرخ" از دیگر فیلم‌های ژانر وسترن که چارلز برانسون در آنها بازیگری کرده است. آلن دلون، ستاره سینمای فرانسه و توشیرو میفونه، هنرپیشه معروف سینمای ژاپن نیز در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم که محصول مشترک فرانسه، ایتالیا و اسپانیا است، در سال ۱۹۷۱ به نمایش درآمد.

 

در آرزوی مرگ

از جمله فیلم‌هایی که چارلز برانسون در آنها خوش درخشیده، "آرزوی مرگ" (۱۹۷۴) به کارگردانی مایکل وینر است. برانسون (چپ) در این فیلم نقش تاجری را بازی می‌کند که درصدد انتقام از کسانی است که همسرش را کشته‌ و موجب شده‌اند دختر وی دچار نوعی بیماری روانی شود. این فیلم که با استقبال منتقدان سینمایی روبرو شد، در صف نامزدهای جایزه گرمی سال ۱۹۷۵ قرار داشت.

ژانر جاسوسی

چارلز برانسون در شماری از فیلم‌های جاسوسی نیز ایفای نقش کرده‌است، از جمله فیلم "تلفن" (۱۹۷۷) که داستان آن به دوران جنگ سرد در دهه هفتاد میلادی برمی‌گردد. برانسون (چپ) در کنار لی ریمیک در صحنه‌ای از فیلم "تلفن". این فیلم با نقدهای چندان مثبتی روبرو نشد و منتقدان سینمایی آن را از لحاظ هیجان اثری متوسط در ژانر جاسوسی ارزیابی کردند.

زندگی زناشویی

چارلز برانسون مجموعا سه بار ازدواج کرد. سعادتمندترین دوران زناشویی او با جیل آیرلند (دومین همسر وی) بود که از سال ۱۹۶۸ تا سال ۱۹۹۰ (تا مرگ آیرلند) ادامه داشت. تصویری از برانسون و آیرلند به همراه دخترشان در دهه هفتاد میلادی.

خشونت بی‌حد و مرز

"۱۰ دقیقه تا نیمه‌شب" (۱۹۸۳) اثری است سخت خشن، حتی برای چهره‌ای چون برانسون که نام او با فیلم‌های اکشن و پرخشونت پیوند خورده است. این فیلم با توجه به استفاده از فرمول‌های کلیشه‌ای و از مد افتاده ژانر پلیسی با استقبال و نقدهای چندان مثبتی روبرو نشد. برانسون در مجموع نتوانست در دهه هشتاد میلادی موفقیت‌های دو دهه گذشته را تکرار کند.

برانسون (چپ در تصویر) در صحنه‌ای از "۱۰ دقیقه تا نیمه‌شب"

شخصیتی انتقام‌جو

برانسون (راست در تصویر) در فیلم‌هایی گوناگون در نقش مردی ظاهر شده که در تلاش انتقام و عدالت‌جویی است. فیلم "کارهای شرورانه انسان" (۱۹۸۴) که در آن به موضوع شکنجه Torture و حکومت‌های مستبد نیز پرداخته می‌شود، یکی از این فیلم‌هاست.

تنها جایزه

چارلز برانسون در طول چند دهه فعالیت هنری‌اش تنها یک جایزه دریافت کرد، آنهم جایزه گلدن گلوب برای محبوب‌ترین بازیگر Actor سینما که در سال ۱۹۷۲ به او اهدا شد. برانسون در ۳۰ اوت ۲۰۰۳ بر اثر بیماری آلزایمر درگذشت.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز به دو پسر دبستانی به بهانه دیدن خرگوش در تهران / من اعتیاد جنسی دارم؟! + عکس تجاوز وحشیانه به پسر خردسال در نیمه شب میهمانی / پدر همان شب تلافی کرد + عکس سقوط قیمت ارز و سکه بعد از اعدام سلطان سکه ! دردناکترین مرگ /مرد ارومیه ای اسید خورد تا بمیرد! زمان واریز یارانه آبان 97 مشخص شد پژو 207 صندوق دار نیامده 150 میلیون تومان شد !+جدول قیمت عکس/ سلطان‌سکه و محمد سالم پس از اعدام اعتراف جراح حرفه ای به امضای نام خود برروی کبد بیماران! +عکس تجاوز رئیس شرکت بازرگانی به کارمند 19 ساله اش +عکس تجاوز به دختر 3 ساله توسط مرد شلخته! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا شیوه عجیب و جدید سارقان؛ مراقب پرواز اموال خود باشید! +فیلم اولین سبد غذایی خانوارهای کم بضاعت توزیع شد + جزئیات مواد و ارزش حمایتی من و وحید شاخ بازار بودیم/ آخرین حرف های همدست سلطان سکه که امروز اعدام شد ! آخرین لحظات زندگی دو اعدامی اختلاسگر امروز صبح در تهران +گزارش تصویری

منبع: رکنا

کلیدواژه: سینما Cinema هنر Art فیلم موفقیت فرار Escape دزدی theft شکنجه Torture بازیگر Actor تئاتر آمریکا سینما دنیا دوران جوانی عکس ایران دختر فیلم تهران تجاوز اعدام ماه دستگیر پسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۶۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدهای مسعود اسکویی خیلی محترمانه بود/ رادیو ورزش گوش می‌کنم

حمید استیلی بازیکن سابق فوتبال درباره اینکه زنده یاد مسعود اسکویی گوینده و گزارشگر فقید را با چه ویژگی هایی می شناخته است به خبرنگار مهر بیان کرد: صدای او صدای ماندگاری بود و حتی بعد از رفتن او هم این صدا باقی می ماند. خیلی خوب است که قدر بزرگترها و اسطوره های خود را بدانیم.

وی اضافه کرد: آقای اسکویی واقعاً اسطوره بود و در صداوسیما همه رشته های ورزشی را گزارش می کرد. گزارش های او به گونه ای بود که وقتی می شنیدیم انگار همان توصیفات را می دیدیم. نقدهای بسیار محترمانه ای هم داشت که خیلی مورد توجه بود.

استیلی درباره نبود نگاه جانبدارانه در نقدها و تحلیل های ورزشی اسکویی یادآور شد: او نه استقلالی بود و نه پرسپولیسی و هر آنچه را که می دید، گزارش می کرد. قطعاً صدای اسکویی می ماند ولی باید قدر آنهایی را که می مانند، بدانیم.

این بازیکن سابق تیم ملی در پایان درباره اینکه الان چه برنامه های ورزشی را می بیند یا گوش می کند، بیان کرد: من رادیو ورزش را همیشه گوش می کنم و ماشینم همیشه روی موج رادیو ورزش روشن است. نقدها و گزارش های خوبی دارد اما به شرطی که مدیران و مسؤولانمان هم گوش کنند.

کد خبر 6097289 عطیه موذن

دیگر خبرها

  • علی دایی در ورزشگاه نوکمپ بارسلون
  • اسطوره گزارشگری WWE از بهبود وضعیت سلامتی خود خبر داد
  • نقدهای مسعود اسکویی خیلی محترمانه بود/ رادیو ورزش گوش می‌کنم
  • «سزار لوئیس منوتی» اسطوره فوتبال آرژانتین در سن 85 سالگی درگذشت
  • زیدان در مسابقات فرمول یک هم به یاد رئال مادرید است: برای همیشه، هالا مادرید
  • برای تقدیر از مربی اسطوره‌ای، تیم رویایی به خط شد
  • یک جایزه دیگر برای مل بروکس/ پیبادی تجلیل می‌کند
  • برد 6 بر صفر النصر در شب درخشان اسطوره
  • النصر 6-0 الوحده؛ رونالدو و هت تریک، پیوندی که هرگز قطع نمی‌شود!
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟