Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» بعد از ظهر روز چهارشنبه در نشست خبری که با حضور احمد توکلی و احمد امیرآبادی فراهانی در سالن حضرت خدیجه(س) کتابخانه‌ی حرم حضرت فاطمه‌ی معصومه (س) برگزار شد، جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران، پیرامون سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با رییس هئیت مدیره و یکی از اعضای اصلی هئیت مدیره به پرسش و پاسخ نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیرآبادی در معرفی این سازمان گفت: دیده‌بان شفافیت و عدالت سازمانی مردم نهاد است که هم اکنون در ۲۰ استان شعبه دارد و به زودی در قم نیز شعبه خواهد زد. رسالت این مجموعه پاسبانی از ارزش های انقلاب است. ارزش‌هایی از قبیل تحقق عدالت، رفع تبعیض و مبارزه با فساد.

وی افزود: در زمینه برخورد با فساد با هیچکسی رودربایستی نداریم و تمامی احزاب و گروه ها و اشخاص برایمان یکسان هستند.

امیرآبادی با اشاره به حجم فساد داخلی اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند اما فساد در جامعه می‌تواند منجر به پیدایش آسیب‌های فراوانی بشود، خواه فساد سیستماتیک و ساختاری و خواه فسادی که اشخاص مرتکب می‌شوند.

عضو هئیت رئیسه‌ی مجلس با بیان اینکه مردم به بسیاری از نهادهای نظارتی اعتماد ندارند، تصریح کرد: مردم به دیده بان شفافیت و عدالت اعتماد خوبی دارند و اطلاعات و اخبار و اسناد فراوان و مهم و مفیدی را در اختیار ما قرار می‌دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تصویب و پذیرش FATF نمی‌تواند در مسیر افزایش شفافیت اقتصادی و کاهش فساد موثر باشد، ابراز عقیده کرد: بخش هایی از آن مانند قانون مبارزه با پولشویی در ایجاد شفافیت و کاهش فساد موثر دانسته شد و تصویب شد اما کلیت FATF برای کشور ما و شرایط به خصوصی که دارد، راه را برای ایجاد فشار توسط دشمنانمان باز می‌کند و ابزار مستکبرین است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: امیرآبادی مجلس نماینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۶۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

به گزارش جماران؛ به نقل از مهر، وزیر کشور با حمایت از اجرای طرح نور توسط فراجا گفت: ایرانیان در طول زمان به رعایت حجاب و عفاف مشهور و معروف بوده اند.

احمد وحیدی ظهر سه شنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران حجاب و عفاف را از ارزش‌های اسلامی، دینی وملی یاد کرد و گفت: ایرانیان در طول زمان به رعایت عفاف و حجاب مشهور و معروف بوده‌اند.

وی با عنوان اینکه اجرای عفاف و حجاب یک دستور قانونی است و اکثر بانوان آن را اجرا می‌کنند، گفت: اندکی از بانوان ممکن است در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند و با تذکر باید به این ارزش ملی و قانونی و اسلامی احترام گذارند.

وزیر کشور با اظهار اینکه نیروی انتظامی با رعایت کرامت انسانی و اخلاقی در حال اجرای طرح است، گفت: قالب بانوان به این تذکر توجه دارند و اگر موارد معدودی توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود.

وحیدی از نیروی فراجا که با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است، تقدیر کرد و حمایت مردم از طرح فراجا را قابل تقدیر دانست.

وزیر کشور همچنین با اظهار اینکه برای دور دوم انتخابات نیز تمهیدات لازم اتخاذ شده است، گفت: در این دوره تمامی فرایندها به صورت الکترونیک صورت می‌گیرد و زیرساخت‌های لازم فراهم شده است.

وی همچنین با اشاره به تغییر استانداران لرستان و مازندران گفت: برنامه‌ای برای تغییر استانداران نداریم و با قوت به کار خود ادامه می‌دهند.

وحیدی با اشاره به اجرای طرح آزادسازی ساحل در استان‌های شمالی نظیر مازندران گفت: بهسازی نوار ساحلی آزادشده از سوی شهرداری‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است
  • برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • آهنگ امت اسلامی، آهنگ عدالت‌خواهی و دین‌مداری است
  • شفافیت در هزینه‌کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • شفافیت در هزینه کردها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند
  • کناره گیری یک عضو دیگر حزب حاکم محافظه کار انگلیس