Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: سهم این استان در بخش بودجه و اعتبارات متناسب با تاثیری که در اقتصاد کشور دارد پرداخت نمی شود.

به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز پنجشنبه در نخستین جشنواره ملی خرما در بوشهر افزود: استان بوشهر جزو چهار یا پنج استان برتر اقتصادی کشور است اما با کمال تاسف تصویب برخی از مصوبه ها و لوایح ضربه سنگینی به بودجه این استان وارد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: استان بوشهر ظرفیت بالایی در حوزه کشاورزی دارد و می تواند بعنوان پایتخت خیلی ازمحصولات کشاورزی به خصوص محصولات خارج از فصل باشد اما رسیدن به این جایگاه نیازمند حمایت است.
گراوند یادآورشد: وجود برخی نگاه ها و لابی گری ها نباید در توزیع بودجه تاثیر گذار باشد بلکه بودجه باید متناسب با ظرفیت هر استان و براساس آمایش باید در اختیار آنها قرار گیرد.
وی بیان کرد: بعد از 40 سال قدرت و توان مدیریت کشور تحت عنوان های مختلف سلب شده و همین امر باعث شده قدرت ریسک از مدیران گرفته و آنان را زمین گیر کند.
استاندار بوشهربا بیان اینکه دولت هر که باشد باید اقتدار داشته باشد گفت: امروز دولت جمهوری اسلامی مستقر است و باید اقتدارداشته و حاکمیت باید آن را بپذیرد.
وی باتاکید بر ضرورت تمرکز زدایی اظهارداشت: هنوز بعد از 40 سال در حکومت داری اشکال داریم و استان ها اختیار لازم را ندارند این درحالی است که اگر تفویض اختیار صورت گیرد تصمیم گیری ها بهتر انجام می شود.
گراوند اضافه کرد: در سال 95، 2 میلیارد مترمکعب روان آب استان بوشهر وارد دریا شده است این در حالی است که در صورت بهره برداری از سدهای استان زمینه ذخیره 900 میلیون مترمکعب از این روان آب ها فراهم می شد.
وی بیان کرد: در زمان حاضر به دلیل کمبود آب در استان مجبوریم آب ناشی از روان آبهایی که به دریا وارد می شود را با صرف هزینه قابل توجه دوباره شیرین و در اختیار مردم قرار دهیم این درحالی است که اگر سدهای در دست احداث استان مورد بهره برداری قرار گیرد می توان از آب ذخیره شده در بخش آشامیدنی و کشاورزی استفاده شود.
استاندار بوشهربا انتقاد از طولانی شدن روند اجرای برخی پروژه ها به خصوص طرح تحول کشاورزی در استان افزود: در نظام جمهوری اسلامی اگر عملیات اجرایی پروژه ای آغاز شد باید در زمان مقرر مورد بهره برداری قرار گیرد در غیر این صورت مردم نسبت به مسئولان بی اعتماد می شوند.
وی در خصوص سد دالکی شهرستان دشتستان گفت: با توجه به اینکه 14 هزارهکتار از نخیلات استان به سد دالکی وابسته است به همین دلیل می طلبد امسال نگاه ویژه ای در بخش اعتبارات به این سد شود چون تزریق قطره چکانی اعتبارات روند تمکیل پروژه ها را طولانی می کند.
گراوند اضافه کرد: در صورت تامین و تقویت زیرساخت های لازم در بخش کشاورزی ظرفیت استان در این بخش کمتر ازبخش انرژی نیست به شرطی که این ظرفیت به خوبی دیده شود.
استاندار بوشهر یادآور شد: برگزاری جشنواره ملی خرما در استان بوشهر آغازی برای شناخت و رفع دغدغه های فعالان این بخش و گامی برای ارتقا صنعت خرمای کشور با بهره گیری از شیوه های نوین و پیشرفته دنیا باشد.
وی تاکید کرد: با فرض کنار گذاشتن پارس جنوبی از این استان بعد از ظرفیت آبزی پروری حوزه خرما دومین ظرفیت ارزشمند استان بوشهربه حساب می آید که با بسته بندی با کیفیت، جذاب و بازار پسند به معرض فروش گذاشته شود.
وی اظهار داشت: استان بوشهر با ظرفیت تولید 150هزار تن خرما از 6 میلیون اصله نخل در سال قطب بزرگ تولید این محصول در کشور است.
گراوند افزود: برای بازاریابی خرما در بازارهای داخلی نیز جا برای کار زیاد است که در صورت شناسایی این ظرفیت می توان بخش عمده ای از مشکلات فروش این محصول را برطرف کند.
وی بیان کرد: تقویت بخش کشاورزی تنها عاملی است که می تواند برای عبور از شرایط جنگ اقتصادی به کشور کمک کند.
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر نیز گفت: جشنواره و نمایشگاه خرما در 70 غرفه و در فضایی به مساحت سه هزار مترمربع برپا شده که می تواند علاوه بر آشنایی مردم با این ماده غذایی مقوی سهم این محصول را در سبد خانوارها افزایش دهد.
خورشید گزدرازی با اشاره به حضور 6 استان خرما خیز کشور در این نمایشگاه افزود: در این جشنواره و نمایشگاه با عرضه فناوری های جدید در صنعت تولید و بسته بندی، روش های نوین برای فرآوری این محصول آموزش داده می شود.
وی ادامه داد: خرما مهمترین محصول کشاورزی استان بوشهر به عنوان مهمترین قطب تولید این محصول در کشور است.
وی گفت: با برگزاری نخستین نمایشگاه و جشنواره ملی خرما تلاش می شود ضمن معرفی این محصول و توانمندیهای استان در این بخش از نظر متخصصان برای ارتقای کیفیت و کمیت محصول استفاده شود.
گزدرازی یادآور شد: سالانه بیش از 150 هزار تن خرما در استان بوشهر تولید می شود که فقط 20 هزار تن آن به کشورهای دیگر صادر می شود این درحالی است که وجود 750 کیلومتر مرز آبی بهترین مزیت برای صادرات محصول را در استان فراهم می کند.
وی بیان کرد: استان بوشهر با سابقه ای که در کاشت نخیلات، نیروی انسانی مجربی که در این بخش دارد و آب و هوای مناسبی که برای کاشت دارد باعث می شود استان قابلیت رقابت در خرما و صنایع بسته بندی را داشته باشد.
گزدرازی گفت: تلاش می شود در قالب برگزاری کارگاه های آموزشی مختلف صنایع وابسته به خرما در بخش های مختلف را به روز کنیم.
رئیس انجمن خرمای استان بوشهر نیز گفت: این استان با 6 میلیون اصله نخل و تولید بالغ بر 150 هزارتن خرما با وجود 57 واحد صنعتی و 12 واحد فرآوری و بالغ بر 370 واحد سنتی در زمینه صنعت بسته بندی خرما رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.
ابوالقاسم کاووسی افزود: با وجود تلاش های انجام شده از سوی واحدهای صنعتی و فعالان این بخش در راستای ارتقای میزان صادرات و کسب سهم بالاتری از بازار ولی به دلیل برخی موانع از جمله صدور برخی مصوبه ها، بخش نامه های غیر کارشناسانه، تحریم های ظالمانه و سوء مدیریت های داخلی روند روبه رشد کند بوده است.
وی برضرورت تغییرشیوه آبیاری نخیلات، توسعه و تقویت مکانیزاسیون و شرکت های پیمان کاری در این زمینه، تغییر واریته ها، سرعت بخشی در احداث سد دالکی را مورد تاکید قرار داد.
6047/6045

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي خرما اعتبارات استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۶۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه در محرمیت‌زدایی بوشهر نقش‌آفرینی بسیاری داشته است

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه سپاه پاسداران در عرصه‌های نظامی، دفاعی، فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمن نقش تأثیرگذاری ایفا کرده است، گفت: سپاه پاسداران در عرصه اجرای طرح‌های محرمیت‌زدایی استان بوشهر نقش‌آفرینی کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، احمد محمدی‌زاده صبح امروز در حاشیه نشست با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر ضمن گرامیداشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: در دوم اردیبهشت سال 1358 با دوراندیشی حضرت امام خمینی(ره)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تأسیس شد و در بیش از 4 دهه از فعالیت این نهاد انقلابی، شاهد تأثیرگذاری بسیار زیاد سپاه در عرصه‌های مختلف هستیم.

استاندار بوشهر نقش سپاه در عرصه‌های دفاعی و نظامی در صیانت از انقلاب اسلامی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس، نقشی غیرقابل انکار در توفیقات نظام اسلامی داشت و پس از دوران درخشان دفاع مقدس نیز در برابر دسیسه‌ها و فتنه‌های دشمنان در عرصه‌های مختلف ایستاده است.

محمدی‌زاده، نقش‌آفرینی سپاه پاسداران در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را مورد ستایش قرار داد و تصریح کرد: هر زمان، خطری کشور عزیزمان ایران اسلامی را مورد تهدید قرار داده، سپاه ورود کرده و علاوه بر عرصه‌های دفاعی و نظامی، در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی نیز نقش‌آفرین بوده است.

وی به نقش سپاه در طرح‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی پرداخت و بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه سازندگی و عمران و آبادانی به‌ویژه در مناطق محروم، افتخارات بی‌نظیری داشته به‌گونه‌ای که سپاه پاسداران در عرصه اجرا طرح‌های محرومیت‌زدایی استان بوشهر نقش‌آفرینی کرده است.

استاندار بوشهر با تأکید بر تبیین دستاوردهای این نهاد انقلابی به عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه صهیونیست‌ها پرداخت و اظهار داشت: این عملیات، هیمنه رژیم صهیونیستی را در هم شکست و کام ملت انقلابی ایران اسلامی را شیرین کرد.

محمدی‌زاده با تبریک دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل(ره) گفت: این روز مهم به فرماندهان و پاسداران این نهاد انقلابی در استان بوشهر تبریک می‌گویم و امیدوارم که توفیقات سپاه، با شتاب بیشتری تداوم یابد.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • سپاه در محرمیت‌زدایی بوشهر نقش‌آفرینی بسیاری داشته است
  • تخصیص ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه فاضلاب گناوه و دیلم
  • ببینید | ماجراهای سه موش خرما
  • روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان توسعه یابد
  • شالیکاری در مازندران مکانیزه شود
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • بانک تجارت؛پیشتاز در تسهیلات تکلیفی
  • برداشت ۴ هزار تن گندم در بوشهر + فیلم
  • بازسازی اساسی پاسگاه‌های پلیس راه استان بوشهر
  • حذف ۷ نقطه پر تصادف جاده‌ای استان بوشهر