Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - گرگان - ايرنا - وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي با تاکيد بر اجراي طرحهاي اقتصاد مقاومتي ابراز اميدواري که وابستگي به واردات مواد اوليه از کشورهاي ديگر با افزايش تاب آوري اقتصادي، کمک به رونق توليد بيشتر مراکز توليدي و افزايش سرمايه در گردش کارخانه ها تا حد امکان کمتر شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمد شريعتمداري روز پنجشنبه در ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي و کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار داشت: در زمان حاضر توليد بسياري از کالاها حتي اقلامي مانند مرغ و شير وابسته به مواد اوليه وارداتي است که اين ضعف استقلال و وابستگي آن به نرخ ارز ثبات قيمت محصولات را با دشواري مواجه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: افزايش قيمت بقيه محصولات توليدي کشور هم متاثر از وابستگي به مواد اوليه وارداتي است که براي حل اين مشکل بايد به فکر چاره جويي افزايش توان صنايع داخلي براي توليد مواد بود.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي افزود: توليد پژو پارس که با عنوان خودرو ملي شناخته ميشود تا 2800 دلار وابستگي ارزي دارد که افزايش قيمت ارز در بالا رفتن نرخ آن اثرگذار است.
شريعتمداري به تحريم آمريکا عليه کشورمان اشاره کرد و گفت: ايران در همه سال هاي بعد از انقلاب با تحريم روبرو بود اما در برخي زمان ها مانند شرايط کنوني فشار مضاعف بر مردم براي افزايش نارضايتي بوده است.
وي بيان کرد: يکي از هدف هاي مهم افزايش تحريم ها درهم شکستن مقاومت مردم در برابر زياده خواهي و زورگويي استکبار است.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي افزود: آمريکا مي خواست با اعمال تحريم بيشتر ايران را در انزواي مطلق قرار دهد اما وجود يک توافق نامه ارزشمند بين المللي (برجام) آنها را در موضع اقليت قرار داده و ساير کشورها همراهي لازم و کافي را ندارند.
شريعتمداري ادامه داد: حتي برخي کشورهاي اروپايي در شوراي امنيت و مجمع عمومي سازمان ملل براي حقانيت ايران سخنراني کرده و با تاسف از تحريم ها بر همراهي با ايران تاکيد کردند.
وي گفت: آمريکا اعلام کرده بود 13 آبان و با اجراي دور جديد تحريم ها فروش نفت ايران به صفر خواهد رسيد اما برغم تحت فشار قراردادن کشورهاي خريدار نفت اين طرح با راهکارهاي موثر دولت ايران شکست خورد.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي اظهار داشت: يکي ديگر از اهداف آمريکا براي اعمال تحريم گسترده عليه ايران کاهش ارزش پول ملي، کمبود مواد اوليه و به تبع آن تاثيرپذيري کارخانه در فرايند توليد، افزايش قيمت تمام شده محصولات و در نتيجه گسترش اعتراضات مردمي است که اجراي طرح هاي اقتصاد مقاومتي براي بيشتر کردن تاب آوري اقتصاد در شرايط بحران اين آسيب ها را به حداقل خواهد رساند.
شريعتمداري بر لزوم تقويت هر چه بيشتر صنايع و کارخانه هاي توليدي کشور تاکيد کرد و گفت: يکي از آسيب هايي که روند توليد و فعاليت اين صنايع را دچار مشکل مي کند، کمبود سرمايه در گردش است که مديران استان ها بايد براي حل اين مشکل با کمک بانک ها در کمترين زمان ممکن چاره انديشي کنند.
وي بيان کرد: در شرايط رشد نرخ ارز طبيعتا بايد به فکر افزايش سرمايه در گردش واحدهاي توليدي بود تا آنها در راه توليد و عرضه کالا به بازارهاي داخلي و خارجي آسيب کمتري ديده و در نتيجه فشارها، فرصت هاي شغلي به خطر نيفتد.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي کنترل بازار و جلوگيري از افزايش بي دليل قيمت ها را ضروري دانست و گفت: استفاده بيشتر از توان گروه هاي مردمي و سازمان هاي مردم نهاد در کنار بيشتر شدن نظارت دولتي آرامش و ثبات را به بازار برمي گرداند.
شريعتمداري تصريح کرد: کسي حق ندارد با افزايش قيمت کالا از اين شرايط براي بيشتر شدن اندوخته هايش استفاده کند.
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي همچنين به وجود فاصله طبقاتي در گلستان (بيشتر از حد معمول کشور) اشاره کرد و گفت: بايد با تلاش بيشتر مديران استان و تکميل طرح هاي نيمه تمام اين فاصله را کاهش و فرصت زندگي بهتر را در اختيار مردم منطقه قرار داد.
محمد شريعتمداري وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در سفر يک روزه به گلستان علاوه بر حضور در نشست کارگروه اشتغال گلستان، چند طرح اقتصادي را افتتاح و از چند پروژه توليدي ديدن مي کند.
3091/2729
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۶۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران

عباس علی‌آبادی، وزیر صمت دولت سیزدهم در حاشیه جلسه با کمیسیون اصل نود مجلس و در جمع خبرنگاران گفت یکی از شروط اصلی که برای ارتقای ایمنی خودروها برای خودروسازان داخلی تعریف شده، افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران است.

وزیر صمت از افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران خبر داد

به گزارش گجت نیوز، وزیر صمت از تعیین شرایط جدید برای افزایش ایمنی خودروها توسط خودروسازان خبر داده و گفت از جمله مهم‌ترین شروط جدید، افزایش مدت گارانتی و انجام تست‌های ایمنی است.

وی اظهار کرد در مورد تست‌های ایمنی، مقرر شده که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، زیرساخت‌های لازم فراهم شود و یک نظارت دائمی در این حوزه برقرار باشد.

او در ادامه و در اشاره به مسئله واردات خودروهای دست دوم تاکید کرد که آیین‌نامه واردات این خودروها تصویب و در لایحه بودجه هم تعریف شده، اما باید دولت آن را ابلاغ کند. علی‌آبادی با اشاره به انجام فرآیند واردات خودرو برای جانبازان بالای ۷۰ درصد نیز گفت با تامین نیاز این دسته از جانبازان، فرآیند واردات خودرو برای جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد هم آغاز خواهد شد.

وزیر صمت در بخش دیگری از اظهاراتش، ضمن اشاره به فراهم بودن زیرساخت تامین نیاز بازار در حوزه حمل‌ونقل عمومی از داخل کشور، بیان کرد در حال حاضر ظرفیت تولید ۲۰۰۰ اتوبوس دیزلی و ۲۰۰ اتوبوس برقی فراهم شده، اما اگر سفارش‌ها بیشتر باشد نیز امکان تولید وجود دارد. او همچنین ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری، اصلی‌ترین المان‌های اتوبوس‌های برقی به مرحله داخلی‌سازی برسند.

وزیر صمت در ادامه با اشاره به تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار خودرو در سال ۱۴۰۲ و اسقاط چهار خودرو فرسوده در ازای هر خودرو وارداتی، هدف‌گذاری امسال صمت برای تولید خودرو را رقم یک میلیون ۷۰۰ هزار دستگاه اعلام کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به تکلیف کمیسیون اصل نود به وزارت صمت برای عرضه خودروهای موجود به افرادی که خودرو اسقاط می‌کنند، گفت اولویت با عرضه خودرو برقی به متقاضیان تاکسی‌های فرسوده است. علی‌آبادی در پایان و در اشاره به مسئله پژو پارس نیز اظهار داشت مسئولیت قیمت‌گذاری با شورای رقابت است و وزارتخانه صرفا مجری است. او همچنین ابرازی امیدواری کرد که روند فروش خودرو از طریق سامانه، شتاب بیشتری بگیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  • منتخبان کارگری عضو بنیاد ملی نخبگان می‌شوند
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • گرامیداشت هفته کارگر در مازندران با ۳۰۰ برنامه
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • تأمین مسکن کارگران، اولویت امسال وزیر کار
  • افزایش ۴۹ درصد صادرات تعاونی های خراسان جنوبی