Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@11:38:57 GMT

واردات نفتی کره‌جنوبی از ایران به صفر رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۶۳۷۶

واردات نفتی کره‌جنوبی از ایران به صفر رسید

ساعت24-خرید نفت ماهانه کره جنوبی از ایران در ماه اکتبر برای دومین ماه (سپتامبر) به صفر رسید.


 

به گزارش  رویترز، گزارش‌ها حاکی از آن است که خرید نفت ماهانه کره جنوبی از ایران در ماه اکتبر برای دومین ماه (سپتامبر) به صفر رسیده است.

کره جنوبی، بر اساس تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران به طور موقت از خرید نفت ایران اجتناب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منابع آگاه با اعلام این خبر گفتند که کره جنوبی می‌تواند تا روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت را خریداری کند، که عمدتا نفت مایع است

صادرات نفت ایران در طی ماه‌های گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

در ۹ ماهه نخست سال جاری میلادی، کره جنوبی خرید نفت خود از ایران را نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۹.۱ درصد کاهش داده و به ۷.۱۵ میلیون تن رسانده است.

سئول ۱۳.۰۷ میلیون تن نفت خام را در ماه اکتبر وارد کرده که در مقایسه با سال قبل به مقدار ۵.۱ درصد از ۱۲.۴۴ میلیون تن نفت خام کمتر شده است.

محموله‌های نفتی از عربستان سعودی، بزرگترین تامین‌کننده نفت کره جنوبی به حساب می‌آیند و در ماه اکتبر این مقدار تقریبا دو برابر شده و به ۴.۱۷ میلیون تن رسیده و از ۲.۶۸ میلیون تن سال قبل پیشی گرفته است.

در ده ماه اول سال گذشته، ۱۲۳.۵۲ میلیون تن نفت خام به کره جنوبی وارد شده است که نسبت به سال گذشته با مقدار  ۱۲۲.۸۸ میلیون تن مقداری افزایش یافته است.

منبع: ایلنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۶۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل تایمز: سازمان اطلاعات اسرائیل پس از شکست هفت اکتبر، مجدد متحمل شکست شد

باوجود آمادگی صهیونیست‌ها برای پاسخ ایران، اما ساختار اطلاعاتی این رژیم، پیش بینی چنین پاسخی از سوی ایران در واکنش به حمله تروریستی در دمشق را نمیکرد.

سرویس جهان مشرق - وب سایت عبری زبان اسرائیل تایمز در رابطه با شکست مجدد ساختار اطلاعاتی رژیم صهیونیستی پس از شکست هفت اکتبر نوشت: «آموس هارل، مفسر نظامی صهیونیست، در گزارش خود اشاره کرد که اسرائیل تغییر استراتژیک در کنشگری ایران را پیش‌بینی نمی‌کرد و بنابراین باید این مسئله را در قدرت واکنش ایران به حمله احتمالی اسرائیل ( به منافع ایران) در نظر بگیرد.»

اسرائیل تایمز با اشاره به این گزارش آموس هارل می نویسد:

«در مورد این موضوع، به نظر می رسد که این یکی دیگر از شکست های بخش اطلاعات اسرائیل است که همانطور که یادمان می آید، حمله حماس در 7 اکتبر را نیز نتوانست پیش بینی کند. این مسئله این سوال را ایجاد می کند که آیا رئیس سازمان آمان (اطلاعات ارتش اسرائیل) که درزمان ریاست وی، نه حمله حماس و نه حمله ایران پیش بینی نشده بود، می تواند به نقش مهم ریاست سازمان آمان که نقش ارزیابی اطلاعاتی را بر عهده دارد، ادامه دهد؟»

در انتظار پاسخ اسرائیل

وب سایت اسرائیل تایمز در ادامه می نویسد: «آموس هارل معتقد است کسانی که با یک حرکت گسترده موافق نیستند، معتقد هستند که این اقدام بر خلاف الویت های مهم اسرائیل در جنگ فعلی است، دو هدف اصلی فعلی اسرائیل یعنی سرنگونی حاکمیت حماس و از بین بردن توان نظامی آن به همراه بازگشت اسرا در غزه است، اهدافی که هنوز محقق نشده است. انحراف بیشتر تمرکزها به سمت رویارویی با ایران، به قیمت ناتمام ماندن حل مسئله غزه و نابودی حماس تمام خواهد شد. همچنین [ادامه تنش با ایران] ممکن است جنگ را در تمام جبهه ها طولانی کند و اگر ایران تصمیم بگیرد برای اقدامات انتقام جویانه خود در آینده از حزب الله استفاده کند، [این احتمال وجود دارد که] این سازمان به طور کامل وارد درگیری با اسرائیل شود.

دیگر خبرها

  • وقتی خانه‌ها بوی نفت می‌داد!
  • اسرائیل تایمز: سازمان اطلاعات اسرائیل پس از شکست هفت اکتبر، مجدد متحمل شکست شد
  • ۱۹ والیبالیست ایرانی در لیست خرید لیگ کره جنوبی!
  • آمار جدید از ورود خودروهای وارداتی به کشور | وزیر صنعت: مردم برای خرید خودرو خارجی عجله نکنند؛ سرعت تحویل به زودی افزایش می‌یابد
  • اعضای باند ۱۱ نفره قاچاق سوخت در مرز ماهیرود دستگیر شدند
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در خراسان جنوبی
  • پشت‌پرده واردات ۶۰۰ هزار لپ‌تاپ به ایران
  • وضع تحریم جدید نفتی علیه ایران توسط کنگره امریکا؟
  • روزنامه عبری‌زبان: «کشتی اسرائیل» پس از طوفان ۷ اکتبر راه خود را در دریا گم کرده است
  • بهره‌مندی ۲۳۴ هزار و ۳۴۶ خانوار خراسان جنوبی از طرح فجرانه