Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-18@13:32:57 GMT

ابطال کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۶۴۲۷

ابطال کارت سوخت برای جلوگیری از قاچاق

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 140 هزار کارت سوخت در این استان برای جلوگیری از قاچاق باطل شد.

به گزارش صدای ایران از ایرنا، کوروش بالادست اظهار داشت: یکی از دلایل افزایش مصرف سوخت در سیستان و بلوچستان، ورود کارت های سوخت مهاجر از سایر مناطق کشور است که در راستای پیشگیری از این امر تاکنون بیش از 140 هزار کارت سوخت متخلف در این استان باطل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی مرزی بودن منطقه، افزایش نرخ ارز و افزایش قیمت فرآورده های نفتی در کشورهای همجوار و برخی از تخلفات از جمله صدور بارنامه های جعلی و سوختگیری کارت های مهاجر را از دلایل افزایش قاچاق سوخت عنوان کرد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه زاهدان تصریح کرد: با اجرای طرح پایش سوخت که با مشارکت کلیه مناطق کشور در سیستان و بلوچستان در حال انجام است، مسائل کارشناسانه و موارد پیشگیرانه در راستای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه و بهینه سازی سوخت انجام خواهد شد.

طرح پایش مصرف سوخت از 19 آبان به مدت 10 روز با حضور کارشناسان ستاد و مناطق 37 گانه، از سوی ستاد شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در منطقه زاهدان در حال اجرا است.

برای اجرای این طرح حدود 180 نفر از کارشناسان شرکت فرآورده‌های نفتی کشور به شهرستانهای مختلف زیر پوشش این شرکت در سیستان و بلوچستان اعزام شدند که میزان مصرف را در محل جایگاههای سوخت، خودروهای سنگین بین شهری و درون شهری، ادارات و بخش کشاورزی پایش می کنند.

با اجرای این طرح تاکنون عملیات 60 جایگاه عرضه سوخت و بسیاری از واحدهای مصرف عمده سوخت در منطقه زاهدان بررسی شده است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کارت سوخت بنزین قاچاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۶۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت سوخت‌ها شارژ شد؟

این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز شد، همچنین سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

دیگر خبرها

  • چرا دولت میخواهد کارت‌های سوخت را حذف کند؟
  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • کارت سوخت‌ها شارژ شد؟
  • توزیع ۴۰ میلیون لیتر سوخت در بخش کشاورزی منطقه سبزوار
  • توزیع بیش از چهار میلیون لیتر نفت سفید در روستاهای غرب خراسان
  • باند ۱۱ نفره قاچاق سوخت در مرز ماهیرود دستگیر شدند
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در منطقه کردستان
  • اعضای باند ۱۱ نفره قاچاق سوخت در مرز ماهیرود دستگیر شدند
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی یکصد و بیست و هشتمین جایگاه دومنظوره