Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@18:01:21 GMT

فعالیت 22 پایگاه امداد و نجات در همدان

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۵۳۶۴۷۲

فعالیت 22 پایگاه امداد و نجات در همدان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، بهروز کارخانه‌ای  مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان با بیان اینکه در حال حاضر 15 پایگاه امداد و نجات در سطح استان فعال است، اظهار کرد: علاوه بر این هفت پایگاه موقت پایگاه امداد و نجات بین شهری یعنی در مجموع 22 پایگاه و محل امداد و نجات در زمان بحران در اختیار مردم  قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص امکانات هلال احمر استان افزود: هم‌اکنون در انبارهای امداد و نجات اقلام ضروری 22گانه وجود دارد و طی هماهنگی با اداره ورزش و جوانان و اوقاف مکان‌هایی برای اسکان 32 هزار نفر در زمان بحران برای یک شب معین شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان همدان با بیان اینکه وظیفه جمعیت هلال احمر در زمان بحران رهاسازی و انتقال مصدوم به بیمارستان است، گفت: اقلام امدادی در 9 شهرستان در انبارهای پایگاه امدادی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر استان همدان دارای 18 تیم جست‌وجو و نجات از آوار، دو کاربر سگ زنده‌یاب، 35 تیم نجات جاده‌ای، یک تیم نجات در عمق، 29 دستگاه آمبولانس و 12 مورد تجهیزات جاده‌ای در زمان بحران است.

کارخانه‌ای با اشاره به اینکه هلال احمر همدان دارای 9 تیم آوار و یک بالگرد هوایی است، تصریح کرد: در شرایط فعلی همدان دارای امکانات امداد و اسکان اضطراری شامل 3 هزار و 843 تخته چادر، 4 هزار و 581 تخته موکت و 20 هزار پتو برای زمان بحران است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه همدان در بخش بهداشت بیمارستانی و اورژانس پیش‌بیمارستانی آمادگی کامل در زمان مواجهه با بحران را دارد، گفت: همدان دارای 55 پایگاه  اورژانس است.

حبیب معصومی ادامه داد: برای پیشگیری از بحران باید تمام ساختمان‌های پرجمعیت شهرستان‌های استان شناسایی و لیست شوند و تیم نظارت موظفند براساس سازه‌ای امنیت را در بخش دولتی شامل مدارس، پاساژها و ساختمان پزشکان که بیش از 100 هزار جمعیت در آن رفت و آمد دارند ایجاد کنند.

رئیس اداره بحران و مخاطرات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان هم در خصوص اقدامات پیشگیرانه این سازمان در زمان بحران اظهار کرد: در حال حاضر 273 واحد مرغداری و دامداری مجهز به سیستم گازرسانی شده‌اند.

احد ظفری با بیان اینکه ارسال پیامک برای ذخیره‌سازی سوخت به بهره‌برداران توسط مدیریت بحران اطلاع‌رسانی شده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون همدان 2 هزار و 588 تن ذرت، بیش از یک‌هزار و 700 تن جو و 605 تن سویای ذخیره دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 13 هزار هکتار از گلخانه‌ها در مواجهه با بحران بیمه شده‌اند، گفت: خوشبختانه ذخیره‌سازی سوخت برای صنایع تبدیلی و فرآوری لبنی با توجه به نزدیکی فصل سرما انجام شده است.

انتهای پیام/

آمادگی هلال احمر و پایگاه های  امداد و نجات در همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر امداد و نجات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن دو تن در رودخانه نازلو چای ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  آتش پاد دوم حسین سرباز رشید در این خصوص اظهار داشت:   پس از دریافت خبر غرق شدن دو نفر در رودخانه نازلو چای، ستاد فرماندهی آتش نشانی ارومیه بلافاصله گروه امداد و نجات ایستگاه شماره شش را به همراه تیم غواصی این سازمان برای جستجوی مفقودین به محل حادثه اعزام کرد.

وی افزود: تیم های تخصصی غواصی و امداد و نجات اعزامی آتش نشانی تا پیدا شدن این دو نفر در محل حادثه حضور خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • غرق شدن دو تن در رودخانه نازلو چای ارومیه
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی هلال احمر به ۱۳۰۰ نفر در۴۸ ساعت گذشته در۱۱ استان
  • امدادرسانی‌ نیروهای هلال احمر به ۱۱ استان متأثر از سیل و آب‌گرفتگی
  • امدادرسانی به سه مصدوم در محور شهرکرد به بروجن
  • ۱۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتگی / امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر به بیش از ۱۳۰۰ نفر
  • امداد رسانی هلال احمر اصفهان به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب