Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی امروز /پنجشنبه/ در قالب برنامه «دو پنجره، دو لبخند» و همزمان با نخستین روز هفته کتاب با «حسین تولایی» شاعر حوزه کودک دیدار کردند.

به گزارش ایرنا حسین تولایی در این نشست که در مجتمع شهید فرخی کانون ارومیه برگزار شد، بیان کرد: اعضای کانون در این دیدارها احساس، عاطفه و اندیشه خود را درباره اشعار کتاب های شعر با شاعران این حوزه در میان می گذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه ادبیات شاخه ای شناور و فعال است، افزود: مخاطبان در قالب برنامه های «دو پنجره، دو لبخند» نکات پنهان اثر ادبی را خالق اثر به اشتراک می گذارند.
وی به اعضای کانون پیشنهاد کرد تا در برنامه های نقد به جزئیات کتاب مورد بحث توجه کرده و از بکاربردن مفاهیمی چون «خوب» یا «بد» برای بررسی آثار خودداری کنند.
به گزارش ایرنا در این نشست کودکان و نوجوانان با شیوه طوفان فکری درباره عنوان کتاب، تصویرسازی ها، واژه های به کار برده شده در اشعار، احساس مخاطبان از شعارها و نکات مختلف کتاب های شعر «حسین تولایی» هم اندیشی کردند.
حسین تولایی متولد 1358 در رشت بوده و در سال 1392 با کتاب شعر «دمپایی خورشید» در شانزدهمین جشنواره کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزیده شد.
وی در سال 1391 رتبه اول شعر کودک و نوجوان جایزه ادبی شیراز، رتبه‌ سوم شعر کودک و نوجوان جشنواره‌ شعر فجر در 1389، رتبه‌ دوم شعر و داستان کودک و نوجوان در سیزدهمین جشنواره‌ مطبوعات 1٣٨5 و رتبه سوم شعر جشنواره ادبی سراسری مرکز آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در 1٣٧٧ کسب کرد.
«بیا چند شاخه حرف بزنیم»، «درخت عاشق پرنده است»، «وصال نام تمام خیابان‌های‌ جهان است»، «پشت صحنه دلم»، «شماره تلفن پرنده‌ها»، «بدن من چگونه کار می‌کند»، «خدایا لطفا»، «دمپایی خورشید»، «ساندویچ قطار»، «بفرما کرم تازه»، «قهرهای خوشمزه»، «زبان‌درازی زباله ها»، «حرف آبی آخر»، «احتیاط کنید» و «پرنده‌ها پای سفره صبحانه‌اند» از جمله کتاب های این شاعر مطرح است.
23 مرکز ثابت و 10 مرکز سیار، روستایی و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آذربایجان‌غربی فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را در قالب 40 نوع برنامه با محوریت ترغیب کودکان و نوجوانان به مطالعه کتاب ارائه می کنند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی با 60 هزار نفر عضو مشغول ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان این استان است؛ بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار«حال خوش خواندن» از24 آبان تا یکم آذرماه جاری با مشارکت بیش از 60 نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
7129/3072

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي كتابخواني هفته كتاب شعر كودك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۵۳۶۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  دبیر این همایش و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این همایش ١٣ پنل تخصصی از جمله تاثیر انعطاف پذیری عصبی بر رشد و تکامل عصبی، مداخله در بحران خودکشی کودک و نوجوان، نگاهی نو به اختلالات طیف اوتیسم در کودکی و ملال جنسیتی در کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

دکتر عاطفه سلطانی فر ادامه داد: همچنین در این همایش ٩ سخنرانی با محوریت خدمات ارزیابی و بهبود تکامل در سال های ابتدایی دوران کودکی در جهان، مبانی عصب شناختی اختلالات یادگیری، مغز در نقش یک قصه گو و بیش فعالی و مکانیسم شکل گیری هیجانات از دیدگاه سازنده گر ارائه می شود.

وی اضافه کرد: هر اندازه مشکلات روانپزشکی کودکان و نوجوانان زودتر تشخیص داده و درمان شود ،کودک می تواند از زندگی بهتری برخوردار شود.

دبیر سیزدهمین همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان گفت: شناسایی به موقع نشانه های این اختلالات و شروع زود هنگام مداخلات درمانی با توجه به انعطاف پذیری بیشتر مغز در سنین پایین اهمیت زیادی در اثر بخشی این درمان ها دارد.

سلطانی فر با بیان این که همایش روانپزشکی کودک و نوجوان تا هفتم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت اظهار کرد: اهداف این همایش توجه به مشکلات عصبی - تکاملی کودکان و نوجوانان و بررسی آخرین یافته های علمی با تاکید بر تکامل، سایکوپاتولوژی و اختلالات رشد کودک و نوجوانان است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۸ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور و دانشکده‌ علوم پزشکی تربت‌جام است.

 
 

دیگر خبرها

  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • طرح تحول در انتشارات کانون پرورش فکری کلید خورد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • کانون پرورش فکری با چندعنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید؟
  • اجرای برنامه‌ آموزشی برای دانش آموزان روستای ذغالچال ساری
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است